I helgen läckte väldigt tidigt material från GTA 6. Trots att spelet inte är i närheten av färdigt har det synts negativa kommentarer om grafiken och animationerna. Det här har flera utvecklare reagerat på genom att släppa tidigt material från sina egna spel. Tanken är att belysa att material från tidigt i ett spels utveckling inte alls behöver säga särskilt mycket om hur den färdiga produkten kommer se ut.

Remedys lead designer Paul Ehreth sätter tonen med en tidig gameplay-film från Control. Det ackompanjeras av en kommentar som vibrerar av ironi.

Gänget bakom Cult of the Lamb hakar på den ironiska tonen:

Naughty Dog-medarbetaren Kurt Margenau bidrar med en tidig film från Uncharted:

Och från Rare kommer ett Sea of Thieves-klipp från 2014:

Kanske tydligast är två jämförande bilder från Immortality-utvecklaren Sam Barlow. Den första visar hur spelet såg ut i två års tid medan man jobbade med att få ordning på AI och gameplay.

Länka gärna i kommentarerna om du springer på fler inlägg i samma stil. Och kom ihåg - såga inte ett spel innan det är släppt och du/någon faktiskt har spelat det.