Det var meningen att skräckäventyret The Quarry skulle ha haft ett multiplayer-läge när det släpptes för runt en vecka sedan. Ett par veckor innan släppet meddelade dock Supermassive att flerspelarläget tyvärr hade skjutits upp. Anledningen sades vara att de ville säkerställa bästa möjliga upplevelse, men nu har de kompletterat förklaringen med lite mer information angående omständigheterna. Lyckligtvis är spelet riktigt bra ändå, vilket ni kan läsa mer om i Fredriks recension.

I en intervju med IGN säger creative director Will Byles att situationen med multiplayern var lite konstig, eftersom delar av teamet jobbade från Ukraina. Av förklarliga skäl var de tvungna att lämna landet för att sätta båda sig själva och spelservern i säkerhet, och de ska nu befinna sig i Warsawa, Polen.

När förseningen meddelades sa Supermassive att multiplayer-läget skulle släppas innan 8 juli, och enligt Byles är det fortfarande datumet som gäller. Spelläget ska faktiskt redan vara i princip klart, och nu återstår bara att testa det.

Hur fungerar då multiplayer-läget? Värden är den som faktiskt kommer att spela spelet och styra karaktärerna, medan sju andra får möjlighet att rösta på alla beslut som ska fattas. Det kanske låter tråkigt för vissa, men man ska tänka på att besluten utgör en väldigt stor del av spelet.