Bakom kulisserna på varenda spelföretag puttrar projekt som vi aldrig kommer att få reda på. Ibland läggs de ner innan det är dags för annonsering och andra gånger formas de om till något annat. Ibland både och, som med Biowares Revolver.

Bioware arbetade på titeln, som startade som en uppföljare till Jade Empire, under åren 2005 och 2008, och genom illustratören Matt Rhodes får vi se massor av gamla konceptbilder från spelet.

Beginning its life as a sequel to Jade Empire, Revolver evolved and changed course many times throughout its development.

It was recently revealed in more detail in the book "Bioware: Stories and Secrets from 25 Years of Game Development".

To celebrate, I sifted through the archives and blew 15 years of dust off some of my favorite pieces from that project.

Det skulle ha utspelat sig i en nära framtid och vara mer öppet än Biowares tidigare titlar, med parkour som en nyckelkomponent för spelarens rörelse. I en rad Instagram-inlägg får vi ett gäng konceptbilder och skisser, med allt från miljöer till karaktärer.

Via Eurogamer.