Det blev en skakig start för den slutna demoversionen av Anthem i helgen. Kort efter att det hela drog igång i fredags kväll kom rapporter om evighetslånga laddningstider, rubber banding (serverlagg som gör att spelarna är i osynk), inloggningsproblem med mera.

Bioware bad snabbt om ursäkt för strulet, och i ett nytt blogginlägg berättar man nu vilka åtgärder som vidtagits när demoversionen släpps för alla på fredag. Kanske viktigast är att man fixat laddbuggen, men också rubber banding och lite annat har setts över.

  • Entitlement bugs

  • Server performance updates to address much of the rubber-banding

  • Fixes for infinite loads and more being investigated

  • Platform bugs to validate Javelin unlocks

  • Client and platform login bugs

Bioware betonar också att man gjort mängder med uppdateringar till fullversionen som inte hinner implementeras i demon. Dels gameplay- och balansreleterade saker, dels stabilitets-, prestanda- och buggfixar. Så här skriver man:

  • Weapons with 0% infusions

  • Weapons with bonus that applies to different Javelins

  • Plot integrity / party gather issues

  • Changes to Javelin unlock behavior

  • Fixes for losing XP at end of some expeditions

  • Performance Improvements

  • Additional stability fixes

  • A Social Hub: The Launch Bay

  • And a few thousand more (literally)…

Den öppna demon, som sannolikt börjar på fredag kväll, blir ett eldprov för Anthem, som ju släpps den 22 februari (15 februari om du prenumererar på EA Access eller Origin Access). Bioware lär hålla alla tummar de kan hitta för en smidig demohelg som gör folk sugna att plocka fram plånboken. För mer svårt strul innebär risk att folk drar öronen åt sig och väntar med köp.

Har du bestämt dig än?