Helgens livetest, stängda beta, VIP-demo av Anthem; vad den rätta benämningen nu är, därom tvista de lärde. Något de flesta kan vara överens om är i alla fall att det inte var lika lätt som väntat att faktiskt spela spelet. Stora delar av spelarbasen tycks stött på olika tekniska problem, däribland oändligt långa laddningsskärmar.

Igår kväll publicerade Chad Robertson, Head of Live Service på Bioware, ett nytt blogginlägg på företagets hemsida. Där ber han om ursäkt till spelarna och förklarar hur Bioware arbetar med att lösa helgens problem. Om du har problem med att ta dig ur Fort Tarsis ser det dock ut som att resten av helgen kan komma att fortsätta i samma spår:

Implement fixes to address “infinite loads”. I want to be upfront that this is a difficult one, and something we may not resolve during this weekend — many players are not seeing this issue and the last thing we want to do is destabilize the experience for everyone.

Vidare meddelar Robertson att de kommer fortsätta kommunicera med spelets community långt efter release, och att de snart är redo att redovisa sina planer för Anthem under resten av 2019 och framåt.

Hur har du upplevt helgen i Biowares nya spelvärld? Dela med dig av dina intryck i kommentarsfältet.