Warcraft III släpptes på sommaren för 15 år sedan och få hade nog kunnat ana att det dels skulle bli stort i multiplayer men framförallt ligga till grund till hela moba-genren. I skuggan av att Valve precis petat ut drygt 200 miljoner kronor i prispengar i helgens stora Dota 2-turnerning har de också släppt en uppdatering till Arthas uppgång och fall.

Den innehåller förvånande många balansförändringar men också en hel del grafiskt pill där översikter fått nya texturer, kanterna på kartan gjorts snyggare och så vidare. De har också varit inne och rotat i banorna för de olika spellägena. Än så länge finns patchen bara på de publika testservrarna och i slutklämmen skriver Blizzard att det finns mer att göra, särskilt vad det gäller latens och matchmaking. Dessa två saker kommer dock att adresseras i en kommande patch.

Klicka för mer information

General Improvements & Gameplay Objectives

  • Balanced creep camp difficulty progression from early to late game

  • Balanced creep drop tables for better item progression from early game to late game

  • Item diversity: Varied Level 1 though 6 charged items and Level 1 through 6 permanent items

  • Balanced all start locations: total amount and starting distance from lumber, equal amount of spacing, equal size choke points, et cetera

  • Balanced expansion distance from start locations

  • Decluttered points of interest to reduce visual competition during gameplay

  • Retextured map surfaces for better visual clarity - both on screen and mini-map

  • Minimized the size of trees and doodads that obstructed player view of points of interest

  • Added cliff lines or deep water to edges of the map - removing hard edges (aesthetic choice for immersion)

  • Properly placed trees and doodads on the pathing grid: full-cell Medium Grid to half-cell Medium Grid alternate

  • Removed the rolling shoreline waves from rolling hills to remove the noise the waves created - remains for cliff shores