HD-grafik och en öppen, vacker värld. Japp, #The Legend of Zelda kommer få Wii U att jobba. Världen är faktiskt så stor att #Nintendos konsol får använda varje muskel - Zelda: Wii U-världen är så stor som konsolens hårdvara klarar av att leverera.

Beskedet ges av producenten Eiji Aonuma i en intervju med tidningen Gamereactor, skriver Gamespot. Han tillägger att Zelda-seriens världar alltid gjorts så stor som hårdvaran tillåtit.

En enorm, sömlös värld som vecklar upp sig är något som inte kan åstadkommas om hårdvaran inte är tillräckligt avancerad. Ända sen den allra första generationen Legend of Zelda-spel har vi gjort en så stor värld som varit möjlig att skapa med hårdvaran, så man kan säga att det är närmast ofrånkomligt att vi nu gör samma sak med det nya Wii U-spelet.

Hårdvaran är också en orsak till att Zelda äntligen blir ett open world-spel, men han säger att Zelda egentligen alltid varit det i själen.

När jag först visade nya Zelda till Wii U verkade alla bli väldigt uppspelta och började prata om att ett Zelda-spel äntligen hade blivit ett open world-spel! Zelda-spel har alltid låtit dig ströva omkring och upptäcka en enorm värld. Det som ändrats nu är att hårdvaran utvecklats till den punkt där du sömlöst kan utforska den här världen; spelets underbyggnad har inte ändrats.

The Legend of Zelda till Wii U avtäcktes officiellt på E3-mässan i juni, och det lanseras någon gång i år. Trailern nedan visar lite av den vackra, öppna värld som lär få Wii U att svettas i miljontals hem. Kolla även in gameplay-klippet med herr Shigeru Miyamoto från i december.