I #Bioshock Infinite finns en stenhård svårighetsgrad som heter 1999 – en referens till årtalet då #Irrational Games släppte sitt första spel #System Shock 2. Med andra delen av tillägget Burial at Sea skruvar de tillbaka klockan ytterligare ett år och lanserar svårighetsgraden 1998, denna gång som en hyllning till det första Thief-spelet. Äventyret är nämligen särskilt lämpat för att smyga, och väljer man att köra i 1998-läget får man inte bruka dödligt våld under hela resan.

– I andra avsnittet Burial at Sea fokuserar vi på balans- och stealth-mekanik, berättar Ken Levine. När vi utvecklade den här stilen såg vi hur folk på eget initiativ spelade utan att använda dödligt våld. Med tanke på hur väl 1999-läget togs emot tyckte vi det kunde vara kul att ge dem ännu ett sätt att spela Burial at Sea för att utmana sig själva.

Burial at Sea – Episode Two släpps den 25 mars.

Källa: Irrational Games