#Resident Evil: Revelations-producenten Masachika Kawata ångrar namnet och säger att spelet skulle varit en numrerad titel, för att symbolisera att det är frågan om en fullödig Resident Evil-titel och inte ett sidospel. Meanwhile i FZ-land: moralpanik över slem och ballongtuttar.

– Kanske borde jag inte säga det här, men när jag ser på det färdiga spelet så får det mig att fundera över varför vi inte satte en siffra på titeln. Det är ett så-äkta-som-möjligt Resident Evil-spel från topp till tå, så ha så trevligt med det, säger producenten Masachika Kawata.

Framgångarna med det mer actionfokuserade Resident Evil 4 tycks ha varit en del av anledningen att Resident Evil: Revelations inte blev #Resident Evil 6.

– Det första jag tänkte var att jag ville göra ett fullödigt Resident Evil-spel snarare än att bara porta serien till en handhållen konsol, det var mitt mål. En annan sak var att samtidigt som Resident Evil 4 förändrat modellen för seriens numrerade titlar så ville jag komma tillbaka till seriens ursprung genom att återvända fokus på dess skräckrötter. Vi skapade ett team som kunde skapa ett riktigt läskigt Resident Evil.

Föredrar du Resident Evil som survival horror eller action?