Inlägg av anon8168

Inlägg som anon8168 har skrivit i forumet

Nuff said om konsoler, porteringar i allmänhet och Ubisoft i synnerhet. Tragiskt att folk fortsätter supporta dem med sina surt förvärvade slantar.

Synd att det blev fail, ändå lite väntat. Bästa recensionen sammanfattar det hela något såhär:

"En massa buggar och undergräver användbarheten av ett värdepapper med otrolig potential och full av mycket intressanta idéer. Fläktarna kommer fortfarande inte blunda för att problemen på de defekter att njuta av funktionerna i denna simulering FPS, men som inte har någon tålamod kan vara i stora svårigheter redan under utbildningen uppdrag."

Konsoler är en undermålig spelplattform jämfört med PC. Dock relativt billig och lönsam eftersom kvalitet och innehåll inte är så viktigt för den målgruppen. Problemet är när spelen tappar kvalitet i synnerhet på pc porteringar (om de ens kommer). Varje spelutvecklingsprojekt har en budget. Den budgeten ska rymma kostnader för utveckling och test samt även "support" i förlängningen. Det är helt naturligt att alla plattformar inte kan prioriteras för att nå någon vettig lönsamhet. Det är själva dilemmat. Så man börjar tummar på kvalitet. Kanske inte bygger den där optimeringen för att få bättre fart på prylarna. Kanske kapar ner test delen.

Historien har visat att då konsoler prioriteras sker det på bekostnad av PC plattformen. Det är utgivarnas prioritering eller "konsolernas fel" beroende på hur man vill benämna det.

Tekniskt finns inga hinder att bygga spel som fungerar bra på alla plattformar, men få lyckas med det eftersom lönsamheten inte blir så hög.

PC+consol kombos byggs efter devisen "minsta gemensamma nämnare". Dvs grunden byggs efter efterbliven hårdvara och retarderade kontroller. Kräver också mer utvecklingsresurser, tar längre tid och kostar mer.

Förmodligen konsol-k*****d som det mesta nuförtiden.

Härlig tillbakablick till när världen fortfarande var ung. Grafiskt bling-bling är som sagt ingen given framgångsfaktor. Zork har inspirerat många att börja knappra kod själva.

> go north
you have been pwnd by a grue

En stor framgångsfaktor vore om de kunde koncentrera sig på infanteristrid och lägga ner alla ambitioner på att modellera varenda tänkbara transportmedel. Det leder bara till orige av buggar de aldrig tar sig ur samt obegripliga menyer och kommandosystem. Släng in ett fåtal fordon för luft och landburen truppförflyttning samt mekaniserad strid men dra ner på ambitionerna. Framgångssagan OFP var som bäst på plutons anfall utan mekaniserad understöd. Vill man bara spränga skit och tramsa runt finns BF serien.

Men det är ju en utopi. Framgångar har en förmåga att inte upprepa sig i den här branschen.

En pc-port som failar, så oväntat. Konsolerna förstör spelbranschen genom att bara driva fram dynga. Lägg ner skiten o satsa på kvalitetsprodukter för PC ist. Konsoler är löjligt efter i hårdvara, saknar fundamental utrustning som råtta och tangentbord och håller tillbaka spelutvecklingen rent generellt. Eller snarare drar den bakåt.

De måste fått det hela om bakfoten. Ska jag betala för att betatesta deras undermåliga/underfinansierade produkt? Tror dom folk är idioter? Eller vänta nu, det är de ju..

Om de betalar mig €40 så kan jag överväga ge det en timme. Trots att jag nästan spelade sönder CC när det begav sig.

Tror det kan bli bra om de inte konsolifierar det för mkt. Spela publikt går dock alltid bort pga av alla morons. Hoppas för gudarna att den kommer med dedikerad server.

DCS A-10 + KA-50
ROF

nuff said

Det finnns ingen som helst anledning att spara kontokortsnr så varför göra det? Helt onödig risk, krypterat eller inte.

Att U aldrig lär sig är befäst. Att köparna aldrig lär sig är förvånande. Själv slutade jag betala för deras drm-skräp för länge sen.

Det hela är väldigt enkelt. Det finns inget som rättfärdigar piratkopiering. Vare sig priset, anal-DRM, innehåll, politiska åsikter, pengabrist, mossa i hjärnan eller annat. Gillar man inte något så köper man det inte. Det är konsumentmakt. Man kan klaga också men tro inte att någon lyssnar. Det är bara ekonomiska maktmedel som fungerar i långa loppet.

Det spelleverantörerna borde lära sig är att sluta behandla sina kunder som mindre vetande patrask och low-lifes som musikindustrin gör. Det kan man dock skylla på alla piratkopierare. Skulle jag utveckla spel hade nog även jag utvecklat samma förhållande till mina kunder. Det blir liksom lättare att dra alla över samma kam.

Fimpa DRM som förstör spelupplevelsen eller minskar användbarheten. Erbjud alltid pröva-på demon så osäkra kan bilda en egen uppfattning innan köp. Bjud in flera beta-testare i utvecklingsarbetet. Anpassa priset efter innehåll och utvecklingskostnad. Jag kan tex tänka mig betala 7-800:- för något som DCS A-10 men knappast mer än 150:- för Cs:go. Varför behöver allting nytt kosta mellan 4-500:-?

Skrivet av Sazja:
Skrivet av Purjoo:
Skrivet av Sazja:

En av sakerna jag stör mig mest på i CS är de konstanta meningslösa mantelrörelserna...

Meningslöst som hur då? Mekanismen måste spännas upp och en patron föras till patronläget vid magasinsbyte. Dvs om man skjuter slut. Gäller för de flesta vapen jag känner till.

Ja, men om du gör en mantelrörelse varje gång du lyfter upp vapnet så har du snart inga skott kvar i magasinet...

Det är i så fall för att det är viktigare att det ser ballt ut än att det är realistiskt. Sånt brukar ju gå hem. Varför inte slänga in några lasersvärd när man ändå håller på.

Skrivet av Sazja:

En av sakerna jag stör mig mest på i CS är de konstanta meningslösa mantelrörelserna...

Meningslöst som hur då? Mekanismen måste spännas upp och en patron föras till patronläget vid magasinsbyte. Dvs om man skjuter slut. Gäller för de flesta vapen jag känner till.

Ser ingen vidare skillnad mot cs:s och lite förnyelse hade väl inte skadat.

Mycket impregnerande. Mer low-level kodning än så här blir det nog inte.

DCS KA-50 finns om nån vill ha ultrarealistisk heli-sim.

Mer vagnar och vagnkartor ftw, först då börjar vi snacka. Konsolister kan ju med fördel hålla sig till sina BF's, COD's o annat skit.