Inlägg av Andreaz

Inlägg som Andreaz har skrivit i forumet

Jag använder KeePass, finns också som app till telefon.

Synkar mot Google Drive så att jag alltid har uppdaterad i alla mina enheter.

http://keepass.info/

Skrivet av Avedagreat:

Synd att det är i stockholm bara

Ja, så jag vill inte vinna. Men man kan tycka att fz borde åtminstone ha nämnt det, jag hade själv ingen aning om var Debaser låg innan du skrev det.

Men min favoritheme är Battlefield42, får gåshud av att höra den, rosa nostaligåmuffar på! Wingwalk på Iwo Jima, det var tider det!

Så det är problem på alla plattformar? Betyder det att det går att spela PC versionen redan? Eller är det dags att söka nya sajter då FZ har beslutat att PC är dött?

Skrivet av WarpGuN:

som sagt gratis e gött för teh pc master race

http://www.gamespot.com/articles/report-wolfenstein-the-new-o...

Jo visst är det:
http://www.pcr-online.biz/news/read/pc-games-have-surpassed-c...

@Ontopic. Dåligt försök att få mig att installera Origin igen... Släpp det på Steam kan jag fundera på det...

Så, Transport tycoon för 50:- eller open ttd gratis... kanske inte svåraste valet någonsin.

Hade man inte haft 2 års prem på PC gamer och steelseries musmatta redan så...

Kunde varit EA, så kunde varit värre.

Bara att dom ser till att 1+2 kommer till Steam (Mao funkar på Windows 7) ser jag som positivt

Hade dom varit modiga hade dom släppt 3 versioner av spelet, singelplayer only, multiplayer only och båda.

Då hade vi kunnat rösta med plånboken istället.

Men sen är chansen att jag köper BF4 ganska låg.

Nått målet? Är fortfarande 550K under uppsatt på deras hemsida.

Skrivet av palmtree:

Om all grafik i spelet är optimerat för 1024x720 så är det betydligt mer jobb att fixa det än vad du sitter och spekulerar om.

kan lika gärna länka det här igen. bluh.org/?p=263

Knappast, nog att mycket av sakerna på den länken stämmer, men det är bara bortförklaringar. Se bara vad han pratar om UI, och sen kolla länken jag skickade, som förklarar hur man slipper det problemet, och det är inte många rader kod det handlar om.

Dom största sakerna är, precis som dom skrev shader relaterat där har dom rätt (och det måste dom göra bara för att få det att starta på en PC). Men det dom skriver om texture mapping och normal maps är bara bs, titta på gamla spel (Battlezone tex), dom ser ordentligt mycket bättre ut på morden hårdvara med trippla upplösningen mot vad dom var gjorda för.

Allt dom snackar om med fillrate är väldigt missvisande också, dom har rätt i att textur fill-raten vara begränsande, men den har väldigt lite med hur många modeller osv det finns på skärmen, (Finns något som heter Z-Buffering, fanns tom på 3Dfx tiden som gör att beräkningarna dom visar på inte stämmer, detta teknik filtrerar bort pixlar innan man behöver köra pixel shadern på dom beroende på deras djup i scenen). Visst att det blir värre med ju fler pixlar man har (Mer zbuffer lookups och pixlar att köra), men dagens grafikkort är så mycket snabbare än vad som sitter i XBOX/PS3 så det är försumbart.

Från 1024x720 till 1920x1080 är bara 2,8125 fler pixlar, och t.ex. ett GT480 är minst 3 gånger snabbare än Xenos GPUn i xboxen: (Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Xenos_%28graphics_chip%29 och http://www.behardware.com/articles/857-10/review-nvidia-gefor..., antal trianglar per sekund, 500M mot 1600M, notera att 500Mtrianglar är teoretiskt dessutom ) och detta kortet är rätt gammalt idag (Vad jag har själv)

Jag började FYI med 3D programmering för en bra bit över 10 år sedan. Dock bara på fritiden, men ändå. (Var handledare inom datorgrafik på högskolan dessutom)

Punkt 8 och 9 håller jag dock med om, vilket jag även skrev tidigare.

30FPS kan jag köpa, det är inte bra, men har man optimerat motorn för fix timestep (Som det kallas på engelska) så är det väldigt svårt att komma ifrån det. Dock är det rätt idiotiskt att göra det från början, men det är en annan sak.

Dock att låsa det till 1024x720 är bara idiotiskt och man kan inte skylla på att det är för att man inte "kan" skriva spel på pc, klarar man att porta det till DirectX 9c (Liknande xbox api) så finns det inga undanflykter.

I DIrectX och OpenGL finns det något som kallas viewport, denna använder man för att skapa en virtuell upplösning för skärmen, dock så blir resultatet fortfarande fler pixlar när dom väl rasteriseras så det är ingen uppskalning.

http://www.david-amador.com/2010/03/xna-2d-independent-resolu...

Tråkiga är att utvecklarna, som nämnts innan kommer att skylla på piratkopiering och sen inte porta fler spel. Vad som är konstigt är dock att jag känner mer folk som piratkopierar till XBox än till PC.

Och framförallt: Utan Origin! Annars kan dom behålla det...

Hade hoppats på detta, Tagga!

Jag har en 31 Juggernaut.

Lätt en värdig uppföljare till KOTOR2, vilket var ungefär vad jag förväntade mig.

Dom har lyckats med flytet i spelet viket många andra mmo:s har misslyckats med, när du trycker på en spell buffras den vilket gör att det blir ett flyt i spelet. (Testa Vanguard för att se hur det blir annars).

Väldigt bra röstskådespeleri vilket gör questandet roligare. Inga quester där man skall grinda ett föremål med 2% droprate som wow var mästare på. Instanserna är kul hittills, tydligen skall hard mode vara hårt på riktigt enligt guild vännerna.

Saknar lite UI customisation men det kommer att komma i en framtida patch. Gillar att det är stat leveling i PVP:n men som påpekat synd att det inte finns en level 50 bracket. Vilket skall komma i patch 1.1.

Jag förstår at Bioware varit lite försiktiga och inte hittat på för mycket nya saker. Och jag tror det är helt rätt, alla andra MMO's sen WoW kom har ju floppat mer eller mindre. Jag personligen hade hellre sett lite mer sandlåda men jag har kul och har ingen brådska att komma till 50.

Det är lite intressant att dom skjuter upp betan men inte release, med andra ord bryr dom sig inte det minsta om buggfixxar som betor brukar innebära (Se Starcraft 2 som exempel). Så betan är ett demo rakt av. Kanske därför dom avvaktar med att släppa den samtidigt

Skrivet av Tootzi:

Skönt med konkurrens! Även om jag inte gillar upplägget på dessa tjänster så detta ge oss lägre priser.

Problemet är väl bara att många spel blir antingen Steam eller Origin exklusivt, Mao så blir det ingen konkurrens för det...

Skrivet av Troublegum:

Lite synd att alla såna här spel enbart spelas som ett skepp. Hade varit häftigt om det någon gång gjordes ett liknande spel där man faktiskt hade en karaktär man kunde gå runt med på sitt skepp eller sätta sig i baren på någon rymdstation och interagera med andra spelare.

Star Trek Online har avatar combat och snart kommer walking in stations till EvE

Skrivet av Birchoff:

Kul att man känner igen en hel del klaner som folk kommer ifrån. Jag är också en "gammal" 1942-räv som spelade i Crypt 54 [C54] i bl.a. Up-North o.s.v. tills jag slutade spela och klanen splittrades. Enda gången jag kört seriöst i klan. Får se om det händer nu igen när BC2 kommer ut.

Jag började också spela BF42 i C54 på den gamla goda tiden. Efter att C54 splittrades gick jag över till repgubbar och fortsatte med 42 tills BF2 kom ut och där körde vi ett gäng säsonger i mittendivisionerna.

Nu väntar vi mest på att se vad BF3 kan bli för något.

Och hej Birchoff!

Läste man artikeln för ett par dagar om Frostbite 2 så var dom eld och lågor över DirectX 11 och de möjligheter de gav, vilket inte finns på konsoler.

Så kanske, hoppas, får vi ett PC spel med Konsol port som "back in the god o'l days" och inte andra hållet.

Med andra ord kommer pc betan mer eller mindre gå igång samtidigt som spelet går guld. Hur skall dom då hinna få ändrat de buggar som kommer att dyka upp. Way to go!

Och med dices patchnings speed lär vi få leva med dom ett halvår om dom blir fixxade alls.