Inlägg av NoCc

Inlägg som NoCc har skrivit i forumet

Om ni går till www.kongregate.com och sök på Meatboy så hittar ni "orginalet". Nu har jag bara sett bilderna här i recensionen men det verkar som bara grafiken och mellan sekvenserna har blivit uppgraderade. Banan som visas finns i flashspelet iaf.

Spelet är hur som helst extremt beroende framkallande och grymt svårt platformslir.

Jag tycker själva charmen med spelet nästan är de "sladdriga" kontrollerna, det är extremt svårt att lyckas med precisions hopp tackvare den höga känsligheten.

Satt på Kongregate i många timmar för att ta alla bandaids i Meatboy samt Meatboy:map pack

Vad gör man inte för achivements

Här är orginal flashspelet:
http://www.youtube.com/watch?v=u5DMkLbj1Oo&feature=channel

Skrivet av Jakob Svärd:

NoCc: När jag använder ordet "anonymt" syftar jag till att Mauros röstarbete i det här spelet helt enkelt inte är lika bra eller lika engagerande som Joe Rogas och Mike Goldbergs dito i UFC-liren. Jag vet vem han är och har sett de flesta Pride FC/Dream/WEC/UFC/Cage Rage/Bellator-galor som gått de senaste åren. You name it

Att högst 2-3 fighters är kända utanför ringen var månne en liten underdrift. Fortfarande tror jag inte att gemene man som kanske kikar på en gala då och då (eller inte ens det) vet vem Kevin Randleman eller Babalu är, till exempel. De flesta fightingfans vet det - såklart - inklusive jag själv, men att vara känd är inte nödvändigtvis detsamma som "känd inom fightingkretsar". UFC:s rooster har lite mer star power men som jag skriver gör det ju egentligen ingenting. Det är ju gameplay:et som är det viktiga.

Då hänger jag med när du säger det på det sättet. Jo kommentatorerna är inte lika framstående som i Undisputed håller jag definitivt med om.

Om du menar kända utanför ringen så som att den gemene man på gatan vet vem det är så är det en annan sak, men som du har formulerat i artikeln så tolkar jag det som att bara "hardcore fansen" som har varenda MMA & Vale Tudo match sedan begynnelsen inspelad och kollar igenom sin samling dagligen

Jag ser själv alla UFC events samt Strikeforce, sedan beror det på hur starkt fightcardet är när det gäller Dream, Bellator och Sengoku och jag har sett en del PRIDE men långt ifrån allt.

Om jag tänker på en s.k "Casual fan" så är det någon som ser kanske hälften av alla UFC events och nyligen börjat kolla på Strikeforce när det sänds på Showtime. Dom kanske inte har stenkoll på alla, men jag tror definitivt att dom känner igen sånna som Babalu, Arlovski och Henderson om dom har följt lite av och till i 3-4 år vilket är realistiskt då själva mainstream boomen i USA började för 5½ år sedan.

Tänk vad lite formulering kan göra ;P

Skrivet av Frisell:

Bra recension!

Kan jag inte riktigt hålla med om, den var inte dålig men jag får känslan av att recensten är alldeles för lite insatt i MMA (iaf utan för UFC).

Saker som den "Anonyma mannen" till kommentator, jag antar att han pratar om Mauro Ranallo. Mauro var kommentator för PRIDE FC, och PRIDE under sin tid var större än UFC innan det gick i KK.

Sedan angående rostern av fighters att säga att 2-3 av dom är kända utanför innersta kretsen, om inte han kallar innersta kretsen för alla som följer MMA så är det rent av fel. Jag kan nämna flera av dom
HW:
# Fedor Emelianenko (Rankad 1.a i jag vet inte hur många år i rad, obesegrad till nyligen)
# Brazil Fabricio Werdum (Första som slog Fedor, slogs för både PRIDE och UFC)
# United States Josh Barnett (Vann titel i UFC, var en av de största i PRIDE)
# Netherlands Alistair Overeem LHW (Slogs i PRIDE och är väldigt framgångsrik i K-1)
# Belarus Andrei Arlovski (Vunnit UFC titeln 2 gånger)
# United States Tim Sylvia (Vunnit UFC titeln 2 gånger)
# Japan Hidehiko Yoshida (PRIDE, OS & VM guld i Judo)

LHW:
* United States Randy Couture HW (MMA legend, flera titlar i UFC i både LHW och HW)
* United States Ken Shamrock HW (MMA legend, var med i de första UFC)
* Netherlands Bas Rutten HW (MMA legend, slogs för pancrase och i slutet av karriären gick han till UFC och vann titeln)
* United States Dan Henderson MW (Olympisk brottare, vann titel i både MW och LHW i PRIDE, var en av deras större stjärnor och gick sedan till UFC och var en ganska stor stjärna där med då han headlinade flertalet events)
* Brazil Renato "Babalu" Sobral (Både UFC och PRIDE)
* United States Kevin Randleman HW (UFC titel och PRIDE veteran)

Jag kan fortsätta i såhär med varenda viktklass och nämna folk som har haft titlar i UFC/PRIDE eller stora/längre roller.

Visst du kan säga att nästan bara UFC spelar roll och i dagsläget så är det så gott som sant, men PRIDE var större för några år sedan.

Angående själva spelet så har jag bara testat demot och det var ren skräp. Varenda animation var exakt likadan oavsett vem du spelade som, och det var väldigt lite som skiljde varje fighter förutom någon enstaka specialare. På marken var det förenklat så mycket att det var löjligt då det enda som krävs för att avancera är en knapptryckning. Slag på marken hade heller ingen synbar kraft utan det kändes väldigt svagt. Det enda motståndaren ville göra oavsett vem du mötte var att ta ner dig eller clincha med dig, det var omöjligt att få någon flyt med slag och sparkar. Verkar även som ingen tåler någon direkt stryk, dom åker i marken väldigt enkelt så oftast kan man avsluta det hela genom att bara bumrusha dom och spamma slag (finns en video på en kille som vinner 2 matcher på rad i legend med samma taktik inom 10-15 sekunder)

Det enda som jag tyckte var riktigt positivt var att animationen när någon blir skadad och är påväg ner i marken är riktigt välgjord och att submission systemet är överlägset Undisputed. Det är faktiskt realistiskt att få in en submission i detta spelet mot CPU'n utan att slå dom halvt till döds.

Jag hoppas full produkten är bättre än demot, men jag vågar definitivt inte köpa produkten i nu läget efter det jävla demot

Skrivet av anon_20542:

Ja, Mythic-grafiker har nog skitbra koll på om ett helt annat spel än det dom jobbar på av en helt annan studio än den dom jobbar på kommer floppa eller inte..

Mythic har hand om PVP delen av SWTOR. Så ja mythic snubbar har nog ganska bra koll ska du se

Sedan har jag sett många kommentar att bioware aldrig släpper dåliga spel.

Det är skillnad på bioware och bioware. Detta är inte gruppen som har släppt spel som neverwinter nights, kotor 1, dragon age och mass effect. Det är Bioware Austin som utvecklar detta och vad jag kan minnas har dom inte släppt ett enda märkvärdigt spel.

Sedan har även en del andra personer inom EA/Bioware kommenterat detta (vissa med namn, och vissa är kända personer inom företaget) och ingen har direkt kunnat motbevisa att han inte har jobbat där. Vissa av dom har även konfirmerat mycket av vad han har sagt.

Bl.a den där tjejen han pratade om som blev uppsagd för att hon sa emot.

Hon sa att pågrund av lagliga skäl kan hon inte kommentera vad som har hänt, men vad hon kan göra är att kommentera vad som INTE har hänt. Det enda hon egentligen sa att hon blev inte uppsagd av anledningen han sa

Varför Laimon av alla personer?

säger bara: http://www.youtube.com/watch?v=X_sd1nMkdco

Tryck up start menyn, så finns move/combo list där, så är det bara att scrolla igenom de olika positionerna

Har väll ingenting emot patent, däremot behöver systemet omarbetas.

Man ska definitivt inte kunna ta patent på en idé som man aldrig har några planer på att genomföra eller använda luddiga beskrivningar som täcker allt mellan himmel och jord

"delandet av data mellan många användare så att alla ser samma digitala miljö"

.... det här beskriver ju allt från FTP, Servrar, Domäner m.m

Systemet måste göras om. Ska man ta patent så ska det vara en tydlig beskrivning exakt vad ens produkt ska göra, och en tidsgräns ska sättas från att patentet startar tills produkten ska vara färdig. Finns det ingen produkt efter t.ex 5 år så upphör patentet.

Jag ska nog ta patent på att åka i ljusethastighet, tidsresor, kolonier på mars och en flygande bil. Något av dom lär ju komma fram för eller senare

Kommer bli rik

Skrivet av Khorney:

Det enda jag kräver är att dom fixar problem med skadorna.
Så fruktansvärt orealistiskt att man i ett lag kan snitta på cirka 2 skador per match.

Att ligga på 13 skadade spelare efter man spelat 4 träningsmatcher samt 3 tävlingsmatcher är knappast bra.

Har samma problem oavsett vilket lag eller liga jag kör. Trots att alla uppdateringar är installerade (ja, även 9.3)
Kollade med en polare, och där är det samma sak.
Han startade igång en ny säsong med juventus, i en utav matcherna blev det totalt 5 skadade spelare, 2 för juve och 3 för milan.

Skippar du försäsongsträningen helt och hållet eller? Jag har absolut inte några sånna problem. Inne på andra säsongen nu och längsta skadan jag fått på en a-lags spelare är 2-3 veckor, och jag drabbas inte alls av mycket skador.

Är det bara jag eller påminner inte Schafer och Jack Black endel om varandra i sättet?

Skrivet av DeKvittar:

Alltså klart godkänt i och med att detta är 1/5 av spelet. Därmed kan de bli svårare? Som tidigare talare så fastnade jag bara ordentligt vid övertagandet av skeppet, uppfattade inte

(SPOILER!)
att de gick galant att försöka klättra över efter man lagt ner bomben i kallingarna när de inte gick att klättra innan, att rotera den funkade ju både före och efter, en smula ointuitivt om jag får säga.

(SPOILER SLUT!)
Finns de någon anledning att tanka ifrån steam?
32.99? eller $34.95 är ju frågan, de senare är direkt ifrån telltalegames. Med dagens valutakurser så skiljer det ju nästan en hundralapp! Sen vet jag inte om steam-kunderna har möjlighet att få collector's edition hemskickat efter sista episoden.

Nu har jag inte testat köpa något från telltale, men fördelen med steam är just att du har det i steam, du kommer kan spela från alla datorer, automatiska uppdateringar m.m

Jag hade väldigt kul med episod 1 iaf och fick tillbaka en hel del minnen

Enda som var lite irriterande var den stela kontrollen

Fransmannen var solklar, dock så saknades några andra riktiga sido-karaktärer med personlighet

Gillade referensen att Stan hade sålt skattkartan, och jag hoppas både han och Murray dyker upp lite senare

Skrivet av Efraim:

UFC har knappast alla kända och bästa fighters, så vi behöver inte oroa oss för att vi inte får spela några idoler
Tror detta kan bli hur bra som helst, FN serien är helt grymt bra, kontrollerna sitter perfekt.

Nej det är sant att UFC inte har de bästa och mest kända fighters, men jag tror det blir svårt att sätta ihop viktklasser med många bra fighters

T.ex Lista 10st WW's eller LHW's som inte är med i UFC som håller väldigt bra kvalitet.

Dom kommer behöva fylla på med påhittade fighters för att få något djup.

FasterSixth hade du på ögonbindeln?
Förutom en lång och ganska utförlig tutorial som tar 20 min att gå igenom. så kan du dessutom om du trycker start i vilken position som helst, så listar den alla möjliga kommandon du kan göra. Behöver du ha någon som visar dig knapp för knapp personligen?

Skrivet av Deon:

Nice älskade The Curse of Monkey Island o planerat hur länge som helst att spela båda föregångarna men aldrig blivit av, är väl hög tid o göra det nu

"Can I call you Bob?
You may call me Murray!! I am a powerful demonic force! I'm the harbinger of your doom! And the forces of darkness will applaud me as I STRIDE through the gates of hell, carrrying your head on a pike!"

- Stride?

- All right then, *roll*! Roll through the Gates of Hell! Must you take the fun out of everything?

-You're about as fearsome as a doorstop.
- Is it a really EVIL-looking doorstop?

Jag hoppas verkligen att Murray är med i de nya avsnitten

Skrivet av Uffelpuff:
Skrivet av Ravenwood:
Skrivet av Exxo:

Äsch de går väl o använda flera skivor? Varför skulle det inte fungera nu? Det gick ju jättebra tidigare. ^^

Men det är JOBBIGT att byta skiva hela tiden ju

vadå byta ??

en skiva med spelet+ engelsk tal

en skiva med spelet + japanskt tal och eng subs

inte för att jag bryr mig så seriöst så jag måste ha det på japanska...

annars som nån sa gratis nedladdningsbar språk patch som lägger sig på hårdisken

Tror dock FF blir på minst 2 skivor. Lär inte få plats på 1 skiva

Skrivet av Lasrod:

Ehm... Alla tidigare Final Fantasy spel, åtminstonde sen Final Fantasy VII har släppts i Europa på mindre än ett år från release i Japan, så jag förstår inte vad som är nytt här. Dom är lika sega som alltid. Förstår inte varför Square Enix som är ett så pass stort företag inte kan göra en world wide release, eller åtminstonde släppa spelet samtidigt i NA och EU.

Du tänker inte på amerikanska nu? Nu är jag inte det minsta säker, men var det inte så med både FF X och FF XII att först kom japanska, cirka 1 år efter kom North american version som mer eller mindre oftast bara engelskt tal och text men exakt samma spel

sedan några månader efter det kommer "international" version som oftast brukar ha endel extra material (t.ex dark aeons i FF X) och det är den vi får här i europa

[quote=S_Z]Ä
Det här var ju riktigt jävla skoj! Mitt ground game är som för flera andra här inget vidare. Ta mig runt i/ur guard/mount går bra men inte lyckats med en enda submission (kör som shogun), måste göra nåt fel där. Har kört tutorial men den ger inte speciellt mycket i det här fallet tycker jag. Behöver ju inte göra nåt för att lyckas med en submission där. Vad gör ni för att lyckas med ett grepp?
/quote]

Några tips
1. Du måste få ner liddell's stamina till botten, men du ska fortfarande ha en hel del kvar själv
2. "Arbeta" på delen du vill submitta, ska du köra ett leglock, använd många legkicks etc.
3. Effektivaste sätten att få ner hans stamina är body shots, eller ta ner honom till marken, och blocka alla hans försök att ta sig upp
4. Försök submissionen du vill ha flera gånger, det ska underlätta säger vissa.

Skrivet av GarfieldPower:

Det var riktigt kul men amerikanaren är ju så sjukt obalanserad...
Hans slag kan ju knocka en nästan omedelbart jämfört med killen från brazil.

Skulle mer kalla det verklighetstroget

visst, nu är Liddell "over the hill". Men styrkorna i spelet är ganska lika hans egna i verkligheten

För några år sedan kunde han mer eller mindre knocka vem som helst ur vilken position som helst, han hade några st när han knockar folk backandes

Personligen tycker jag det är mycket svårare att spela som liddell än Shogun, åker du ner på marken mot shogun så är du körd.

Submissions är förövrigt riktigt knepigt att få in, kräver mycket arbete för att få in jävlarna.

Kolla in 0:48, 1:17 och 1:28 för några exempel
[http://www.youtube.com/watch?v=CnPYLJgSo9s]

Skrivet av Sito:

Demigod
Ärligt köpt kopia: 18,000 st
Torrent Downloads: 102,000 st

Konstigt att man vill stänga siter som PB o.dyl. not...

Problemet med dessa siffror är att det urskiljer inte vilka av de 102 000 personer som har laddat ner spelet för att testa det så att dem inte köper grisen i säcken.

Och det är väldigt svårt att ge en ungefärlig andel av hur många pirater som laddar ner för att testa, eller de som laddar ner för att få allt gratis.

Är spelet väldigt bra så kommer det sälja bra också, även om det är DRM fritt.

Det kan du ju kolla på Nine Inch Nails experiment med sina skivor, jag tycker personligen inte om bandet, men jag tycker att deras affärsidé var klockren.

Deras skiva Ghost I-IV släpptes i flera olika utgåvor, bl.a släpptes 9 låtar gratis på nätet

"Ghosts I – free
Contains the first nine tracks, available for free online from either the official Nine Inch Nails website or officially from various BitTorrent trackers, including The Pirate Bay.

Digital release (Halo 26) – $5 to download directly from the band
The entire album in DRM-free formats, including high bitrate MP3 (320kb/s), FLAC and Apple Lossless formats. Also includes the same extras as the free version.

Two-Disc release (Halo 26 CD) – $10
Includes two audio CDs and a 16-page booklet. Also includes immediate access to the digital release.

Vinyl release (Halo 26 V) – $39
Standalone 4-LP 130 gram vinyl set in a double gate fold package.[18]

Deluxe Edition (Halo 26 DE) – $75
Includes two audio CDs, a data DVD containing multitrack files for use with audio editing software, a Blu-ray Disc with the album in high-definition 96 kHz 24-bit stereo and accompanying slide show, and a 48-page hardcover book with photographs. Also includes immediate access to the digital release.

Ultra-Deluxe Limited Edition (Halo 26 LE) – $300
Includes everything in the Deluxe Edition, as well as a 4-LP 180 gram vinyl set in a fabric slipcase, and two exclusive limited edition Giclée prints, which are different for each copy. Limited to 2,500 pieces, numbered and signed by Trent Reznor.[8][3] "

En intressant sak är att bara det sista paketet har jag för mig sålde slut på lite mindre än 2 veckor

Bara på det paketet fick dem alltså in 750 000 dollar, och dem har inget skivbolag

Och resten av "paketen" är definitivt bra prissatta

Är Demigod bra så kommer även piraterna att köpa spelet, är det väldigt kul i MP så kommer ännu fler att köpa det.

Lite folk som klagar på animationer etc.

1. Jag vet inte hur pass långt dem kommit med spelet, är möjligt att det är långt ifrån färdig och det kommer bli bättre
2. Obsidian har aldrig direkt glänst med sin grafik och animationer i något av sina spel, och jag förväntar mig inte att dem ska göra det nu heller. Det dem lyckas bra med är bra story, och en rolig fungerande spelmekanism.