Inlägg av AstroCreep

Inlägg som AstroCreep har skrivit i forumet

Skrivet av Molotov:

Nytt spel i Batman Arkham serien utannonserat till Meta Quest 3 (exklusivt)
Batman Arkham Shadow
https://youtu.be/DDOI0pXdcGY

Inte mer än teaser ich release säger "Late 2024"

Framgår inte vad det är för typ av spel. Men riktigt trist för mig att det endast är Meta exklusivt. Såvida de inte bara är nåt pusselspel.

Riktigt taggad på fler spel nu i min VR-speltorka.

Skrivet av Molotov:

Alien: Rogue Incursion
släpps till PSVR2, PCVR och Quest 3. Dvs spelet kommer inte supporta Quest 2 eller ens Quest Pro.

‘Alien: Rogue Incursion’ Signals the Beginning of the End for Quest 2 & Quest Pro

https://www.roadtovr.com/alien-rogue-incursion-may-signal-the...

Ser fram emot detta och hoppas att de håller samma kvalite som Alien Isolation, som är ett grymt snyggt spel än idag. Hoppas på liknande gameplay också.

Trist att det inte kommer till PSVR2.

Min personliga VR update: Har haft mig en paus från VR i två veckor nu. Mest för att det känns som att jag har spelat det jag vill spela. Finns säkert något spel kvar som jag glömt. Så de har blivit flatscreen-gaming(Helldivers 2) för första gången sedan i december. Men nu börjar VR suget komma tillbaka. Längtar så till The Wanderer och Metro, PC support så man kan testa HL: Alyx. Hade hoppats att det kommit något nytt gällande Sense Controllers sen sist jag kollade, men icke.

Behöver stilla mitt VR sug snart.

BTW någon som spelat Fallout 4 i VR? Hört att det kanske inte är den bästa VR-läget, trots moddar. Blivit lite sugen nu efter TV-serien när och om det förhoppningsvis kommer att fungera med PSVR2-PC grejen.

Med tanke på hur lång tid det tar att göra spelen och hur välpolerade till exempel Red Dead Redemption 2, God of War, Spider-Man, The Last of Us är så anser jag det inte för dyrt. Men det kommer ju bara stiga eftersom ribban blir högre och högre.

Rotade fram datorn och såg att jag har USB-C på mitt RTX2070. Hoppas det kommer funka också.

Skrivet av Molotov:

Metal Hellsinger Har utannonserats för Quest.
Det här spelet passar riktigt bra för VR.
Kört PC versionen med VR Mod men refunda det då jag inte fick till prestandan i VR vilket påverkade negativt när man försökte hålla takten. Men en dedikerad VR version kan ju rätta till det bekymret
https://youtu.be/sqwqHF9S-v4?si=a2eipC_Fae_jXBUa

Kommer till PSVR2 också, så detta lär jag köpa.

Detta är en typ av nyhet som censureras på Gamereactor av Jonas Mäki.

Ja det låter väl rimligt? Har ingen aning men gissar att de flesta företag gör ett lager, för att sedan sälja av, än att pumpa och pumpa i all oändlighet i ett konstant flöde.

Men det är lätt att sitta och vara expert i forum på nätet kring hur saker fungerar. De som oftast är som mest verbala är de som inte ens har provat, som VR i detta fall. Eller suttit i ledningen på ett globalt företag. 😅

Det är ju precis så här det var när de begav sig från början i mitten av 00-talet. Detta med dåliga kontroller, knepig prestanda osv. Ändå håller folk på och har tokhyllat detta över de nya Battlefront-spelen med deras fiktiva minnen om att det var så jäkla bra på alla håll och kanter.

Skrivet av Freeman79a:

Det där såg jävligt bra ut. De kan inte hantera sina IPs. Varför lägga ner det där?

Dom har nog större insyn på deras egna IPn än vad vi har, och varför det kommer läggas ner. Men det lär vi aldrig få veta.
Spelupplägget låter dock kul!

Skrivet av Molotov:

Nu har jag spelat med denna Gunstock ett tag och mitt utlåtande är.
Gunstock är inget för mig, iaf inte i spel där man kör mot andra spelare och vill vara snabb.
Gunstockens axelstöd är i metall, det gör att den blir tung och lite hävarms-effekt när man håller den i en hand.

Med en hand menar jag att istället för att man lossar kontrollerna från själva gunstocken så delar man gunstucken i 2 delar, då fortsätter gunstocken som under underarmarna och på så sätt är inte i vägen när man ska använda pistol, kasta granater eller loota/hålla på med inventory.

Det är inte så att den inte fungerar. I spel där man bara skjuter prick på talvor, sniprar eller där tempot mot AI inte är så snabbt fungerar det utmärkt och känns riktigt bra. Men just PvP och så känns det, iaf för mig klumpigt. Det är ju dessutom extra kostsamt att dö i spel som Ghosts of tabor som är det spelet jag spelar mest så då vill man ju vara snabb.

Nej jag kommer återgå till min 3d-printade QuickAim. enda fördelen gunstocken ger jämfört med den är sniper på långa avstånd allt annat blir långsammare och klumpigare för mig.

Jag kikar själv på Gunstocks men är lite skeptisk och tror på förhand som det du säger, att det inte är något för mig heller. Samtidigt som det ser lite gött ut! Men det är just det där med att man ändrar från olika vapen då och då som ger mig lite huvudbry med just gunstocks.

Jag är sugen på denna. Kontrollerna sitter fast med magneter så de är lätta att ta av och separera, när man tex ska släppa vapnet och använda händerna, eller en enhands pistol, eller kasta en granat. Justerbar längd på hela gunstocken, samt snabbt hopfällbart axelstöd, som räcker med att snärta till med överarmen för att fälla tillbaka, beroende på vad man har för "vapen" eller om man ska köra med pistol. Men framförallt så ska den tydligen vara väldigt lätt.

Men står som sagt och velar ifall gunstock är något för mig överhuvudtaget. Men i sådana fall får de bli en Kobra Vader One.

Sänk företagens topplöner!

Skrivet av gundemannen:

Ska bli spännande att se hur diskussionen går i denna tråd jämfört med den om Microsofts nedskärningar när det nästan är procentuellt lika många som får gå.

Som du säger, procentuellt Nästan lika, men det visar inte alls hur många som får gå. 1900 personer, alltså mer än hälften till antal fick lämna Microsoft. Ganska stor skillnad. Ytterligare 10 000 personer år 2023.

Hur som haver, riktigt trist med alla dessa uppsägningar som har pågått, speciellt för de drabbade. Hoppas det inte drabbar oss konsumenter allt för hårt.

Skrivet av Molotov:

1an imponerar också grafiskt, det är typ samma stil.
1an har dock lite annorlunda styrning man åker fram som om man gled med en jetpack nästan (fast man kan inte sväva uppåt) så kör man smooth så håller man in greppknappen och kör man teleport så blir det som ett "jetpack hopp" i 3e person.
Men det gör inget imo smoothlocomotion fungerar bra bara att man använder knapp för att röra sig framåt och inte genom att trycka vänster spak framåt.

Den bästa VR-modden. Jag har inte spelat så många men Team Beef's moddar och Half life 2 moddarna känns som om spelen vore gjorda för VR.
Half life 2 VR har tom egen steam page så det hanteras som ett "eget spel" med Valves välsignelse. så välgjort är det
Resident Evil 2 och 7 är inte fy skam heller

Metal Hellsinger körde jag också men fick det aldrig att fungera riktigt smidigt (krävande) och eftersom det är ett spel man ska skjuta med rythm så blev det inte så bra.

Kul! Läste lite nu om spellängden, så jag slår nog till och kör på ettan först. Är så taggad på tvåan men ettan var rätt kort så det var överkomligt, och kanske roligare än att köra dom tvärtom. Är bara i början på RM2 än så länge så.

Kul! Ser fram emot att damma av datorn när PSVR2 stödet funkar. RE7 körde jag dock vanligt flatscreen när det kom, så jag vet att det inte kommer på frågan att lira de spelet i VR, hur bra spelet egentligen är. 😅

Skrivet av Molotov:

Du kör inte Red Matter 1 först då?
Eller har du redan kört det?

Själv så körde jag igår genom Half life 2 episode 1 VR.
Sen fortsatte jag mitt äventyrande i Into The Radius.
Draganov sniper bössan gick varm. Jag har klarat alla 5 säkerhetsnivåer så tror jag börjar närma mig slutet

Nej jag gjorde inte de, misstänkte att 2an va bättre grafiskt, ville se va alla prata om. 😅 Men kanske värt å börja med 1an ändå nu när jag märkte att jag gilla skiten. 😁

Gött!
Vilken är den bästa bästa VR-modden? Rent VR-tekniskt.

Efter många om och men så köpte jag Red Matter 2. Har bara hört bra om spelet men tänkte att det inte skulle va något för mig då jag mest vill spela shooters.

Men jisses vilken överasskning! Vilken stämning och atmosfär! Blev indragen på en gång och det kändes verkligen som att man var där på plats. Känslan när man stod i en raket i början och man närmar sig landning och man ser den ljuva estetiken och skärpan, känslan när det börjar vibrera mer och i headsetet, jisses!

Appropå grafik, nog de skarpaste jag sett än så länge. Resident Evil 4 remake och 8an är väl snyggast, men Red Matter 2 har skärpan och estetiken!

Skrivet av Molotov:

Jadå, jag spelade Alyx med ett gtx 1060 i7 6700k

Låter som ljuv musik i mina öron!

Bra nyheter! Kommer tillfälligt damma av och plocka fram min gamla PC och prova lite PCVR. Såvida man klarar av tex Half-Life Alyx med ett schletet RTX 2070 och Ryzen 3600.

MEEEN, fortfarande inget nytt kring att köpa Sense Controllers separat. Hade hoppats på nyheter kring detta nu när det har gått så pass lång tid.

Köpte PSVR2 i december och ångrar inte detta ett dugg. Den har hållt mig sysselsatt hela tiden och har inte haft något sug efter vanliga flatscreen-spel. PSVR2 har fått mig att älska VR överlag. För mig finns det nog inget inom gaming som slår att panga runt i VR med Haptic Feedback och Adaptive triggers.

Trodde först att VR va en tråkig gimmick, men VR måste man ha testat för att kunna förstå upplevelsen!

Angående PSVR2 födelsedagen, förväntar mig nya annonseringar imorgon torsdag!