Inlägg av riche

Inlägg som riche har skrivit i forumet

MS skulle behöva flera storspel och lite nytänk för att det ens ska kännas okey.

Har svårt att tänka mig att hårdvaran i förhållande till pris är tillräckligt bra i år eller nästa år.
Min rädsla med nuvarande gpu:er är att det mest handlar om hz i 4k... och att det sen inte finns mycket mer kvar. Prestanda i 1080 ti klass skulle man ju vilja se.

Alt. så börjar vi se en ny strategi.
Så länge de använder x86 from. nu så kan utvecklare i teorin i princip välja hur kraftig hårdvara de behöver (t.ex. ps4, ps4 pro, ps5 osv) givet att platformen inte ändras för mycket. På så sätt skulle det förenkla för utvecklare och Sony skulle i längden tjäna mer på det i sin egen store (ge up fysisk media och bara streama mjukvaran)

Själv tänkte jag ps4 pro skulle gå ner i pris lite. (MS har förlorat på spelfronten)

Typ ospelbart om man inte patchar med 227.

Skrivet av Seneca:

Det är ett skitspel.

Haha! Tack!
Några andra rekommendationer?

Tyckte konceptet verkade lovande.

Albion Online

Hej!

Nån som spelar Albion Online?
Intryck? Krävs det att man hittar ett bra guild?

https://albiononline.com/en/home

Spelen som finns idag kan leva längre då.
Patcha med 4k och 60fps för PS5.

Känns som navi arkitekturen är för klent för raytracing.
Har tolkat det som första steget är att underlätta med ljus och reflektioner. Så razterisering med visa raytracing pålägg. Ska bli kul att se vad som händer.

Nvidia har väl tidigare gjort uttalande att tillverkning av GPUer för konsoler inte är tillräckligt lönsamt.
Undtantag Nintendo Switch som är en hel platform då.
Så det blir nog AMD i dessa med

Kan man spela som Zelda?

Bra grafik men kass AI på fiender?!

Legendariskt!

Spelet som byte motor n antal gånger och gjordes om från skratch.

Finns lite roliga uttalanden också:
”The 2001 trailer was 100% scripted cinematic, and not actual gameplay. They built specific demo maps just to record video from to make a trailer. Everything you see in that trailer was phony.” - ex employee

Tyckte själv trailern var grym och skulle köpa spelet om det släpptes nu.

Summer/Winter games på c64.
Ice Climber NES.

De spel jag tyckte var roligast i den åldern var SMB3 och Wonderboy III (SEGA Master system, finns en remake på steam på det senare)

Spännande!
Men vilka färger

Var tvungen få lite retro känsla, hitta på youtube:
https://m.youtube.com/playlist?list=PLAYgplKvL14CmLjMsVFBMJkY...

Med dagens teknik skulle det vara lättare/låta bättre
Kanske något som kommer igen.

@Sipmo: jätte bra spel!
Har haft det något år.
Sonen tog sig igenom det till slut.
Bra story och finish!

4-5 år, max 6-7 år.

Främsta minne är väl mest Dungeon Keeper 1.
Det var så oväntat.

Trollet Hugo spel...

Behövs mer, typ, Skylanders.
Lite svenska röster i Legospel hade varit fint.

Coolt. Ska hoppa in nån gång.
Bli storslaktad

Mus eller Handkontroll? (Xbox eller PC?)
Nån bra trading etc? Bra sammanhållning?

Kommer ihåg WoW alpha/beta. Var väldigt polerat då och inte så mkt nytt som dök upp efteråt. Man kunde se hur spelet skulle bli! (Spelade dock bara till lvl 52 på 2 år )

Shadow Warrior

Oändligt med id tech 2 spel:
Kingpin: Life of crime
Quake 2 med Quake2xp mod.

Snyggt!
Bara de undviker microtransactions...

Skrivet av hunden:

Även Pentium 166MHz fanns utan MMX, gissa hur jag vet.
Delta Force krävde en processor på 166MHz, med MMX, jag är mer bitter

Delta force var ju lite revolutionerande också och ett av de få spel som använde en voxel motor.
Spelade igenom Quake 2 med min P133. Plågsamt långsamt i sw men det fungerade.

10/10 stor chansning på live

Kommer ihåg Unreal som tung marknadsförare av MMX instruktionerna. Tyvärr blev det lite mycket hype och det MMX var tänkt till gjordes bättre i de nya GPU:erna lite senare. Fanns nån racer också.

Men man va lite bitter när man hade en rel ny P133 och de nya Pentium cpu:erna kom (P166).

AMD kom sen med sina 3d now instruktioner (som använde samma register) och senare kom SSE. Generelt var MMX integer matrix operationer vilket var bra när man fortfarande skrev renderare för hand. Med SSE blev det senare för floats vilket är lite mer användbart.