Inlägg av Paladia

Inlägg som Paladia har skrivit i forumet

Det är uppenbart att den gamla röstskådespelaren har problem. I senaste videon pratar hon om Jesus, självmordsbenägenhet och hur hon blivit förådd av nya skådespelaren, som absolut inte ska få kalla sig Bayonetta inför fans och dylikt eller signera merchs då endast hon själv är den riktiga Bayonetta. Trots att det är andra som kommit på karaktären, arbetat med dess animering med mera. Dessutom finns det en annan röstskådespelaren som varit Bayonetta tidigare, Joy Jillian.

Att hon inte var nöjd med 4000 dollar för totalt 16 timmars arbete, när det är så många som jobbat betydligt hårdare under många år med lägre lön än så får stå för henne. Dessutom bör de enligt henne förlora jobbet och spelet ska bojkottas då hon tackade nej till 16 timmars arbete på grund av lönemissnöje. Skådespelare har en tendens att vara förmer än andra.

Det får ses som ganska uppenbart att hon är svår att ha med att göra.

Verkar ganska amerikaniserat. Exempelvis är redan John Madden Football med i Hall of Fame medan exempelvis det betydligt större Fifa inte är det. Även många andra spel saknas till förmån för NFL. Såsom Elder Scrolls, Resident Evil, Baldur's Gate, Diablo, Castlevania, Call of Duty, Mega Man med flera.

Nog har pengar förstört en hel del. Det är bara att titta på de mest inkomstbringande spelet på Google play så ser man att enorma utvecklingsresurser och några av de bästa speltutvecklarna jobbar med rent skit.

Däremot så tycker jag inte spel som Starcraft 2 är skit, om något så är det ett av få riktigt seriösa och bra spel på senare tid.

Jag ser inte riktigt skillnaden mot exempelvis WoW. Där betalar man en kostnad för spelet men sedan även en månadsavgift för att spela. Enda egentliga skillnaden när det gäller betalningsmodeller är att de har lagt till ett ytterligare alternativ där man kan välja att istället betala per match istället för per månad.

Skrivet av nils45:
Skrivet av ohem:

Huh, så Carmack stal. Lite olustig känsla man får när man har sett upp till Carmack sedan tonåren.

Besvikelse.

Han tog med sig saker från företaget som han jobbade på, och som han är grundare för, och koderna skrev han förmodligen själv. Alltså blir han stämd för att han har tagit med sig sina egna koder.

Han har lika lite rätt till koden han skriver som en del av sitt arbete för företaget, som en fabriksanställd har rätt till bilen han bygger ihop eller som kassörskan har rätt till pengarna folk ger henne i betalning.

Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Jozo:

Bra där. Sen så förstår jag inte argumentet "Alla vet inte vad FOV är för något". Det vet väl ingen förrän man lär sig det...

De kan dock inte informera alla som spelar effektivt, så de som inte sedan tidigare vet får en fördel vilket är vad de menar.

Är inte svåra än att förklara det i en laddningsskärm, så kommer de som spelar effektivt att få reda på det.

Spelet och atmosfären är extremt bra. Fram tills dess att man kommit ner i första templet. Det blir allt för ologiskt och svårt. Efter det känns det mest frustrerande, vilket är trist med tanke på hur bra det är uppbyggt fram tills dess.

Ett av problemen med betalsystemet är att moddarna inte kommer kunna använda av varandra.

De flesta bra mods lånar friskt av varandra för att skapa en komplett och bra helhet. Ingen har något direkt emot om någon lånar ens skin till sin mod som man själv och några vänner knåpat ihop. Tvärtom är det bara trevligt om den får mer spridning.

Däremot om någon lånar den och tjänar pengar på den, då är det inte lika trevligt längre. Moddarna är frukten av fritt användande och kreativt skapande som inte har någon annan drivkraft än glädje. Det vore synd om det inte så fick förbli utan att det istället säljs som separata delar i hopp om att tjäna pengar och som är tveksamt om de ens är kompatibla.

Skrivet av Lavrentivs:

Godus kanske blir ett bra spel, men vad gäller Peter Molyneux så tror jag på honom igen först när jag ser resultat.

Med tanke på att de i videon säger att bara två jobbar på spelet fortfarande, Konrad och Pavel, så är det föga troligt. Framför allt med tanke på att kodaren, Pavel, enbart jobbar med att fixa buggar i mobilversionen.

Jag bryr mig inte så mycket om Early Access men jag tycker det är väldigt dumt att spelet som är i betafaser dyker upp sammanblandat med färdiga spel hos Steam. De bör ha sin egen separata del och inte alls dyka upp bland "released".

Skrivet av IMSG:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, vi vet att datorer alltid kommer att trumfa i ren råstyrka - det är inget vi behöver diskutera i den här tråden. Pc master race-kommentarer kommer att raderas.

Vad ska vi då diskutera om vi inte får jämföra mobiler och datorer? Det är väl vad artikeln handlade om?

Som nödlösning kanske men jag tror inte att folk i allmänhet skulle gå och köpa t.ex. nya The Witcher för att sedan spela det på telefonen. Där kommer konsolerna alltid ha övertaget.

Jag ser inte varför man inte skulle kunna köra ett spel liknande The Witcher på Note 4 med GearVR om det fanns och prestandan räckte till.

Det bör påpekas att detta endast är inräknat uppdaterade versioner till dator. Spelet har sålt betydligt mer till konsol samt ungefär lika mycket till mobiltelefoner.

Citat:

"det är inte mycket som krävs för att få protagonisten Geralt att uppenbara sig på skärmen framför dig."

Skriver ni men är det något spel någonsin som har haft ett högre minimumkrav än GTX 660? I annat fall är det här den direkta motsatsen mot det ovanstående citatet.

Jag förstår inte varför FZ tar fram hittepå-statistik från något forum när det går att se på Nintendo officiella sida. http://www.nintendo.co.jp/ir/en/sales/hard_soft/index.html att Wii U har sålt 7.29 miljoner enheter fram till och med september 2014. Det vill säga 579% av Virtual Boy.

Hur ni nu får det till en Aftonbladetrubrik med "bara knappt bättre" kan man fråga sig.

https://www.dustinhome.se/product/5010815938/u3415w-ultrashar... finns ju annars. Samma upplösning, storlek, böjd skärm till ett relativt bra pris.

Varför tar ni inte egna skärmbilder? Man vill ju se hur spelet ser ut när man spelar, inte de PR-bilder som utgivaren lagt upp som är tagna från en vinkel man aldrig ser och är utan UI eller något annat.

Är det så mycket arbete att trycka på print screen?

Skrivet av adde111:

Tror nog CSGO borde vara på första eller andra plats detta året

League of Legends har uppåt 7.5 miljoner samtidiga spelare. CSGO har inte ens 5% av det. LoL har ofta mer spelare än samtliga spel på Steam tillsammans.

Därför är det föga förvånande att världens mest spelade spel det också drar in en hel del pengar.

Det är en besvikelse att en enhet som är gjort för mediaströmning och spel endast stödjer WiFi.

I annat fall så hade jag troligen köpt den men att försöka strömma 1080p över WiFi helt problemfritt är för riskabelt.

Man måste vara extremt uppmärksamhetskåt om man ska skriva om hur synd det är om en för att man fått dödshot på Internet. Finns det någon som skrivit på internet, vare sig det gäller forum, spelat ett spel online eller skrivit någon annanstans som aldrig fått något hot?

Tyvärr är det en realitet för alla, inklusive mig. Att gråta ut och tala om hur synd det är om en för att få sympatipoäng är bara rent bekräftelsesökeri.

Skrivet av DAoG:
Skrivet av Birchoff:

Namninsamling för att få pengarna tillbaka låter bara fjantigt. Vet inte folk om hur kickstarter går till? Man tar en risk att finansiera, det är bara så det är.

Donera inte finansiera.

Jag förstår inte hur folk kan få det om bakfoten. Det står klart och tydligt på första rader på kickstarter.com "Kickstarter is the world's largest funding platform".

Märk väl funding, alltså finansiering, inte donation. Skillnaden är att vid en donation så förväntar man sig inte något personligt i gengäld, vilket man gör vid finansiering.