Inlägg av Wstorm

Inlägg som Wstorm har skrivit i forumet

1
Skrivet av brandter:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av fonsor:
Skrivet av brandter:
Skrivet av NexusSolo:

"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.

I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).

Dom flesta ser EA som bad guys, dom gör ett spel om Star Wars, bad guys i Star Wars är Stromtroopers och alla vet väl hur bra Stormtroopers siktar...

Stromtroopers är inte alls bad guys i Star Wars, de är kloner som är "programmerade" att följa order.

I clonewars ja, inte i original filmerna, där är de "bara" soldater. Samt att som Obiwan säger så siktar de som gudar egentligen men alla vet ju att Luke and friends behöver manipuleras att komma till Darth Vader, därför "missar" de hela tiden :).

Mja ca en tredjedel av den totala imperiet var fortfarande cloner.

När man typ critade runt 3000 som MAX då snackar vi oldschool! first upp till Highwarlord

Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Wstorm:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av olafpawbelt:

Herregud alla cod haters, cod är inte enkelt. Man kan ju börja undra om ni bara sett videos eller om ni endast skapar teorier för ni hatar serien.
Ta och sätt er själva vid mw3 och blops 2 då dom spelen är relativt snabbare än sina föregångare kan jag då lova er, då jag spelar alla och märker skillnaden.
Det är inte bara att ta en smg och rapid fire för att kunna plocka kills, det handlar att röra sig hela tiden och ha snabba reflexer då dom är exakt ÖVERALLT. Istället för att endast komma med påståenden även om ni inte spelat kanske ni sa ta och testa före så ni fattar att ni endast snackar bullshit. Eller är ni så rädda för att pröva?
Det enda man riktigt kan störa sig på i mw2, mw3, blops 1 och 2 är alla dessa killstreaks. Hade det varit som i cod 4 att du endast hade 3 styckna där två är skadliga och en är endast en radar så hade allt varit bra, men nu är det inte så och det får man leva med.

Cod är jäkligt tävlingsbart även killstreaks finns med, bf3 är långt ifrån det men tydligen ska ju bf4 vara det även om jag är kritisk till det, men CoD är tävlingsbart och faktum är att folk tävlar i det. Det var inte länge sedan jag tror det var att folk tävlade i black ops 2 och inte har jag hört något om att det stött på problem.

Ni gnäller om något ni inte har en aning om, ni ser namnet och spyr ur er saker utan att ens ha fått in en fot i spelet/ spelen. Självklart, spelen är inte som cod 1, 2 eller cod 4. Men vilket spel är det nu för tiden? nämn ett. Nu syftar jag inte på samma gamemodes utan rent gameplay mässigt, cs är inte som på 1.3. 1.5 eller 1.6 utan det är helt annorlunda nu, samma med bf. Räknar in Quake 4 med, även fast MP delen där var totalt värdelös och därför knappt några spelar det för en viss anledning.
Men inget spel är som det var förr

Nej det är det inte, vad är det du inte förstår jag lägger i mig denna diskutionen nu för jag vattenet rann precis över vid den kommentaren.

i tävlings inriktade spel finns där X och Y faktorer killstreaks med flera skapar en Z faktor en faktor som bara skapar kills utan någon skicklighet.

Det finns det inte i esportspel.

Det finns mer billiga taktiker i andra spel men dom kräver skicklighet att göra.

killstreaks går det inte att ha för att ha ett esport fps spel, det går bara inte.

att dö av 2-3 ak skott i foten kan du inte heller ha,

du har granat kastare på din rifle som one shotar, du har granater som fäster sig vid position och kan klistar fast sig vid fienden.

jag har spelat själv både BO 1 och 2 och det vart bättre än innan men det är fortfarande samma skit.

och problematik när det gäller damage per bullet,attackspeed, damage value på hitboxen beorende på vart du sätter skotten

exempelvis fot,ben,mage,huvud. i cs.

i cod är valuen rent åt helvete!

och våga inte säga emot för gör du det så tar jag snabbaste videon ifrån youtube.

Vill du veta varför det är så?

För konsol spelarna ska kunna döda även, för dom har ej autoaim i cod.

Dvs för kompensera för den dåliga aimen på handkontrollen så ska du kunna döda lätt.

cod tävlas på consol inte på pc.

det är inget esport spel, det spelet som är ett esportspel på konsol, är streefighter marvel mfl.

pga de är balanserade och en skicklighetsfaktor i dom.

cod har inte den.

Har du spelat emot NiP/SK,EYE,team9 och tagit resultat som 12 - 16 och liknande?

Jag ville inte behöva ta upp detta för verka som en skrytmåns, Jag har nämligen spelat i semi/toppen själva med och emot toppspelare lärt spelare spela som spelar i toppen idag i tom cs:go i 1.6

Jag snackar inte i nattmössan eller inbillar mig my way is the right way, utan jag tittar objektivt.

Skulle någon säga till mig vilket spel kräver mest individuell skicklighet av fps spel,

Skulle mitt svar vara UT(innan dom förstörde skiten) sen quake och sedan cs.

Sen något du inte alls tittar på taktiker, cod har NOLL djup i taktiker gemfört med cs.

det är även det som gör det complext och höjjer dess skicklighet är att krav på extrem map awareness och teamplay.

vart själv igl, jag skulle räkna under rundan flashar som lagts smokes för försvara vardera bombplats för veta vart vi skulle gå via vår timing i vissa taktiker för dom ej skulle ha flashar kvar där vid vissa taktiker.

Jag brukar ofta säga alla har rätt till en åsikt, men en åsikt ska även vara vettig.

Dina argument pratar emot sig själva och du jag hoppas du förstår du har fel.

Det är som noobsen, på fragbite som klagar på vissa klipp varför sköt han inte bla bla bla och gjorde så när dom ej fattar hur stor roll rutin och ha rätt postionering är minst lika viktigt som aim.

Och dom skulle blivit söndeflashade inte kunnat avfyra ett skott rätt.

iaf detta vart min avsluting tänker inte ge mig in i diskutionen igen, du får jättegärna behålla din åsikt, men jag säger till som man till man imellan du har så fel så det är sanslöst.

Varför påstår du att jag har fel? Du sitter ju endast och tar upp nackdelarna med cod och inte fördelarna, cod är snabbt, det krävs reflexer. Åtminstone i cod 1, cod 2, cod 4, mw3 och blops 2. Mw2 och blops 1 är bra mycket segare som dom ids jag inte ens räkna in.

Så jo det är du som snackar i nattmössan, det är inte enklare att döda i cod än i andra spel, du kan hinna döda kanske 2-3 pers i cod sedan kan någon hoppa fram och plocka dig utan att du hinner reagera, ta fram hur många videos du vill men du kan inte motbevisa. Så nej varken jag eller många andra har fel utan du och dina jämlikar.

Att ens folk orkar leva i det förflutna istället för att blicka framåt förstår jag inte, men jag kommer inte ödsla tid på dig då du verkligen sitter i att du verkligen vet allt även om flera andra skulle motbevisa dig. Ett youtube klipp är lika mycket bevis som att köra med aftonbladet som källa.

Det är enklare att fraga i cod ja... så du kanske ska testa lite esport innan du snackar.

Det behövs inte, många som tycker ni snackar skit men ni förnekar det. Aja

been there done that, esport så mjo

Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av olafpawbelt:

Herregud alla cod haters, cod är inte enkelt. Man kan ju börja undra om ni bara sett videos eller om ni endast skapar teorier för ni hatar serien.
Ta och sätt er själva vid mw3 och blops 2 då dom spelen är relativt snabbare än sina föregångare kan jag då lova er, då jag spelar alla och märker skillnaden.
Det är inte bara att ta en smg och rapid fire för att kunna plocka kills, det handlar att röra sig hela tiden och ha snabba reflexer då dom är exakt ÖVERALLT. Istället för att endast komma med påståenden även om ni inte spelat kanske ni sa ta och testa före så ni fattar att ni endast snackar bullshit. Eller är ni så rädda för att pröva?
Det enda man riktigt kan störa sig på i mw2, mw3, blops 1 och 2 är alla dessa killstreaks. Hade det varit som i cod 4 att du endast hade 3 styckna där två är skadliga och en är endast en radar så hade allt varit bra, men nu är det inte så och det får man leva med.

Cod är jäkligt tävlingsbart även killstreaks finns med, bf3 är långt ifrån det men tydligen ska ju bf4 vara det även om jag är kritisk till det, men CoD är tävlingsbart och faktum är att folk tävlar i det. Det var inte länge sedan jag tror det var att folk tävlade i black ops 2 och inte har jag hört något om att det stött på problem.

Ni gnäller om något ni inte har en aning om, ni ser namnet och spyr ur er saker utan att ens ha fått in en fot i spelet/ spelen. Självklart, spelen är inte som cod 1, 2 eller cod 4. Men vilket spel är det nu för tiden? nämn ett. Nu syftar jag inte på samma gamemodes utan rent gameplay mässigt, cs är inte som på 1.3. 1.5 eller 1.6 utan det är helt annorlunda nu, samma med bf. Räknar in Quake 4 med, även fast MP delen där var totalt värdelös och därför knappt några spelar det för en viss anledning.
Men inget spel är som det var förr

Nej det är det inte, vad är det du inte förstår jag lägger i mig denna diskutionen nu för jag vattenet rann precis över vid den kommentaren.

i tävlings inriktade spel finns där X och Y faktorer killstreaks med flera skapar en Z faktor en faktor som bara skapar kills utan någon skicklighet.

Det finns det inte i esportspel.

Det finns mer billiga taktiker i andra spel men dom kräver skicklighet att göra.

killstreaks går det inte att ha för att ha ett esport fps spel, det går bara inte.

att dö av 2-3 ak skott i foten kan du inte heller ha,

du har granat kastare på din rifle som one shotar, du har granater som fäster sig vid position och kan klistar fast sig vid fienden.

jag har spelat själv både BO 1 och 2 och det vart bättre än innan men det är fortfarande samma skit.

och problematik när det gäller damage per bullet,attackspeed, damage value på hitboxen beorende på vart du sätter skotten

exempelvis fot,ben,mage,huvud. i cs.

i cod är valuen rent åt helvete!

och våga inte säga emot för gör du det så tar jag snabbaste videon ifrån youtube.

Vill du veta varför det är så?

För konsol spelarna ska kunna döda även, för dom har ej autoaim i cod.

Dvs för kompensera för den dåliga aimen på handkontrollen så ska du kunna döda lätt.

cod tävlas på consol inte på pc.

det är inget esport spel, det spelet som är ett esportspel på konsol, är streefighter marvel mfl.

pga de är balanserade och en skicklighetsfaktor i dom.

cod har inte den.

Har du spelat emot NiP/SK,EYE,team9 och tagit resultat som 12 - 16 och liknande?

Jag ville inte behöva ta upp detta för verka som en skrytmåns, Jag har nämligen spelat i semi/toppen själva med och emot toppspelare lärt spelare spela som spelar i toppen idag i tom cs:go i 1.6

Jag snackar inte i nattmössan eller inbillar mig my way is the right way, utan jag tittar objektivt.

Skulle någon säga till mig vilket spel kräver mest individuell skicklighet av fps spel,

Skulle mitt svar vara UT(innan dom förstörde skiten) sen quake och sedan cs.

Sen något du inte alls tittar på taktiker, cod har NOLL djup i taktiker gemfört med cs.

det är även det som gör det complext och höjjer dess skicklighet är att krav på extrem map awareness och teamplay.

vart själv igl, jag skulle räkna under rundan flashar som lagts smokes för försvara vardera bombplats för veta vart vi skulle gå via vår timing i vissa taktiker för dom ej skulle ha flashar kvar där vid vissa taktiker.

Jag brukar ofta säga alla har rätt till en åsikt, men en åsikt ska även vara vettig.

Dina argument pratar emot sig själva och du jag hoppas du förstår du har fel.

Det är som noobsen, på fragbite som klagar på vissa klipp varför sköt han inte bla bla bla och gjorde så när dom ej fattar hur stor roll rutin och ha rätt postionering är minst lika viktigt som aim.

Och dom skulle blivit söndeflashade inte kunnat avfyra ett skott rätt.

iaf detta vart min avsluting tänker inte ge mig in i diskutionen igen, du får jättegärna behålla din åsikt, men jag säger till som man till man imellan du har så fel så det är sanslöst.

Varför påstår du att jag har fel? Du sitter ju endast och tar upp nackdelarna med cod och inte fördelarna, cod är snabbt, det krävs reflexer. Åtminstone i cod 1, cod 2, cod 4, mw3 och blops 2. Mw2 och blops 1 är bra mycket segare som dom ids jag inte ens räkna in.

Så jo det är du som snackar i nattmössan, det är inte enklare att döda i cod än i andra spel, du kan hinna döda kanske 2-3 pers i cod sedan kan någon hoppa fram och plocka dig utan att du hinner reagera, ta fram hur många videos du vill men du kan inte motbevisa. Så nej varken jag eller många andra har fel utan du och dina jämlikar.

Att ens folk orkar leva i det förflutna istället för att blicka framåt förstår jag inte, men jag kommer inte ödsla tid på dig då du verkligen sitter i att du verkligen vet allt även om flera andra skulle motbevisa dig. Ett youtube klipp är lika mycket bevis som att köra med aftonbladet som källa.

Det är enklare att fraga i cod ja... så du kanske ska testa lite esport innan du snackar.

Skrivet av ItisI:
Skrivet av Ztreek:

Om du läser var ovan skrev så var det precis det jag menade, att det inte finns någon rekyl i CoD. håll in knappen, spring mot din motståndare och sikta senare.

I CS måste du ducka undan fort så in i helvete för att inte dö inom 0.5 sec.

Högt tempo i CoD? är du galen? om något är det högt tempo i CS när du kan ta en hel runda på en halvminut, du dör lättare, du dödar lättare.

Inge sketen regen-HP heller som förstör spelet, har du blivit skjuten så har du blivit skjuten, du kan inte flåsa dig till 100% hp igen..
För möts du 1v1 och du dör, fast du får ändå in flera skott så har du handikappat motståndaren, ger mer djup, stackarn måste hålla sig undan för att inte bli instantdödad.

Quake Live släpptes för övrigt 2010.. där har du högt tempo som kräver rejält med precision och reflexer, vilket klår både CS och CoD med hästlängder.

Varken BF eller CoD gör ett bra jobb med E-sport, vilket de inte borde heller.

Folk har CS, Halo och Quake Live, de 3 olika FPS'en som marknaden behöver.

Varsnäll och ta bort halo från det där sällskapet -.-.

Quake live är Quake.

Cod HAR högre tempo än CS och det är allt jag tänker säga om det.

CS är mer tävlingsbart men det är också gammalt långsamt och tråkigt. De var kul när man var i tonåren. Spelen har evolverat och tack för det.

"Varken BF eller CoD gör ett bra jobb med E-sport, vilket de inte borde heller." Jag håller delvis med, de gör inte ett bra jobb, CoD gör ett något bättre jobb och de bör båda bli bättre, främst bf som är totalt kass. Vill även poängtera att jag höjer ett ögonbryon något åt termen "e-sport"

Skrivet av gusgun577:

haha fast i quake så rör sig ju gubbarna typ tusen gånger snabbare än i cod och man kan hoppa som jäkla kaniner och flyga runt. Så dom behöver inte rekyl där för att det ska krävas skills för att träffa. Det är redan svårt nog.

Cod är "lättare" och för mer "casual players" därför oxå det säljer som smör. Så är det bara, det är inget negativt eller "illa" menat. Det är ren fakta

Du behöver inte vara rädd att såra mina känslor, jag har inget investerat i vardera spel. Dock måste jag bestrida ditt påstående att Cod vore ""lättare"" och därav mer lämpat till gemene man. Jag köper snarare att det är en smak som passar gemene man bättre, de är shall we say, öl och bf vin. sikta är bara en liten del av både bf3 och cod, ja det är lättare att sikta i Cod. Men det är ochså svårare att inte bli träffad. Det är just att Cod är baserat på Quakes motor som gör det så mycket bättre än bf3 på tävlingsfronten, de finns inget krims krams, de är du som styr, de är din skicklighet som avgör.

btw finns ingen skicklighet i cod, ta en smg och starta sprayfesten prefire så kommer du få killstreaks...

Skrivet av ItisI:
Skrivet av Ztreek:

Om du läser var ovan skrev så var det precis det jag menade, att det inte finns någon rekyl i CoD. håll in knappen, spring mot din motståndare och sikta senare.

I CS måste du ducka undan fort så in i helvete för att inte dö inom 0.5 sec.

Högt tempo i CoD? är du galen? om något är det högt tempo i CS när du kan ta en hel runda på en halvminut, du dör lättare, du dödar lättare.

Inge sketen regen-HP heller som förstör spelet, har du blivit skjuten så har du blivit skjuten, du kan inte flåsa dig till 100% hp igen..
För möts du 1v1 och du dör, fast du får ändå in flera skott så har du handikappat motståndaren, ger mer djup, stackarn måste hålla sig undan för att inte bli instantdödad.

Quake Live släpptes för övrigt 2010.. där har du högt tempo som kräver rejält med precision och reflexer, vilket klår både CS och CoD med hästlängder.

Varken BF eller CoD gör ett bra jobb med E-sport, vilket de inte borde heller.

Folk har CS, Halo och Quake Live, de 3 olika FPS'en som marknaden behöver.

Varsnäll och ta bort halo från det där sällskapet -.-.

Quake live är Quake.

Cod HAR högre tempo än CS och det är allt jag tänker säga om det.

CS är mer tävlingsbart men det är också gammalt långsamt och tråkigt. De var kul när man var i tonåren. Spelen har evolverat och tack för det.

"Varken BF eller CoD gör ett bra jobb med E-sport, vilket de inte borde heller." Jag håller delvis med, de gör inte ett bra jobb, CoD gör ett något bättre jobb och de bör båda bli bättre, främst bf som är totalt kass. Vill även poängtera att jag höjer ett ögonbryon något åt termen "e-sport"

Skrivet av gusgun577:

haha fast i quake så rör sig ju gubbarna typ tusen gånger snabbare än i cod och man kan hoppa som jäkla kaniner och flyga runt. Så dom behöver inte rekyl där för att det ska krävas skills för att träffa. Det är redan svårt nog.

Cod är "lättare" och för mer "casual players" därför oxå det säljer som smör. Så är det bara, det är inget negativt eller "illa" menat. Det är ren fakta

Du behöver inte vara rädd att såra mina känslor, jag har inget investerat i vardera spel. Dock måste jag bestrida ditt påstående att Cod vore ""lättare"" och därav mer lämpat till gemene man. Jag köper snarare att det är en smak som passar gemene man bättre, de är shall we say, öl och bf vin. sikta är bara en liten del av både bf3 och cod, ja det är lättare att sikta i Cod. Men det är ochså svårare att inte bli träffad. Det är just att Cod är baserat på Quakes motor som gör det så mycket bättre än bf3 på tävlingsfronten, de finns inget krims krams, de är du som styr, de är din skicklighet som avgör.

cs go så rör sig spelarna snabbare än i cod ja....man kan sova och hinna med i cod

Skrivet av ItisI:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av ItisI:

Missförstå mig rätt (öh) cod är långt från perfekt men det har ett högre skillcap än andra spel som aktivt spelas i dag, och av sin generation. Det är vad jag vill säga då cod får mycket skit av folk, trots att det är ett av det bästa fps spelen vi har idag.

CS:GO spelas aktivt av sin generation. folk ger CoD skit för att CoD är CS för barn om man ska hårdra.

Bästa FPS spelet vi har idag? helt subjektivt åsikt... men ur en objektiv synvinkel så är CS det bästa Moderna FPS spelet vi har.

Du har ingen aim assist, du behöver inte många skott för att döda någon heller, därav behövs höga reflexer och bra precision, du behöver inte detta i CoD då du mer eller mindre bara behöver hålla in skjutknappen, sikta åt det håll motståndaren rör sig i, sen hoppas på det bästa.

aim down sights gör det hela ännulättare att sikta.

Egentligen, finns det någonting CoD gör bättre än CS när det gäller ren skicklighet?

Faktiskt, det finns en stor sak cod gör bättre, det kräves mer. Låt mig utveckla. i cs är combat väldigt enkelt, och tävlingsbart, medans cod är mer komplicerat i den mening att det finns mer variabler som en spelare måste beakta. Detta är ett dubbelsidat svärd (tänk killstreaks som sänker skill cap). Vidare är det en annan smak, det är mer frenetiskt. Tycker det är konstigt att du påstår att cs objektivt är bättre jag vill inte starta någon semantisk diskussion men det finns inget objektivt bättre i denna diskussionen. Med bättre syftade jag på högst skill cap av nuvarande generation där spelaren inte hindras i stor mon av diverse animationer eller dyl. krims krams.

"därav behövs höga reflexer och bra precision, du behöver inte detta i CoD då du mer eller mindre bara behöver hålla in skjutknappen" Detta är strunt prat. Din retorik, samt denna lilla poäng får mig att tro att du är ett barn, vilket i sig får mig att känna mig lite dumdristig i min argumentation men jag skall försöka. Först, Cod på pc har ingen aim assist. Två, höga reflexer kan och utnyttjas till högre effekt i Cod än i CS i och med att cod har ett högre tempo. Tre, ADS gör det inte lättare att sikta (småkartor), det är ytterligare en mekanik som måste behärskas i cod/bf osv.

CS:GO må vara tävlingsbart men det är ingen trippel A titel eller något som många spelar, så i sådana fall kan jag lika gärna hävda att Warsow är det mest tävlingsbara vi har denna generationen. Oavsett tar det inte bort fjädern i hatten som Cod förtjänar för att de prioriterat skill cap på ettt sätt bf inte gjort. Jag är rädd för att om vi inte erkänner Cods styrkor kommer inte Dice lära sig någonting.

Du verkar inte ha tävlat i FPS spel? Om du hade det skulle du nog inte ens ha med CoD som något bra tävlingsriktat spel. Det finns ingen skill i CoD whatsoever.

det är bara en jävla håll-in-fest samt hoppa som en bunnyjumper.

Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Wstorm:
Skrivet av FuzioN:

det som oroar mig mest med detta fastän detta är en av spelen jag ser mest fram emot, är att range weapons kmr vara supperior och du kmr ha enormt utbud utav ammunition.

Exempel problemet jag hade med dead Island vart att du kunde ha talent träd i ranged weapons.

vilket går emot survival spel då, du kan ju ha range men det ska vara din last resort igentligen för alla och ammo ska vara rätt svår åtkomligt plus jag vill gärna att vapnet ska kunna jamma.

Vilket gör att vapen inte ger en en pålitlig källa utav kill potensiall.

i riptide efter man kom en bit kändes det som det bara vart skjuta inte lönt att slåss ens(även om det också vart effektivt givetvis men mer risk i slutet)

Och givetvis man kmr ju alltid kunna pila upp ammo,

det som fixar detta är, du har en max weight av bära vapen dvs kanske en ak, en pistol och ett melee vapen mer än detta kan du ej bära och har du detta rör du dig slöare(om inte du har perkat/skillat i bära ex)

men du kan aldrig bära mer.

Dvs jammar din ak säger vi måste du hitta ett ställe att fixa den i en stad vilket är svårt att hitta, samma gäller pistolen.

Detta skulle medföra även om du har gott om ammo kmr ditt vapen krångla och du blir tvungen att slåss i melee och det gör även att du får välja mer försiktigt när du ska använda den, exempelvis emot toads,stora muterade zombies eller natt mutarade varianter och inte vanliga slöa om du inte bli insnöad i ett hörn(vilket nog blir rätt svårt att bli i detta spelet under dagen.)

Annars ser allt toppen ut, jag tror inte detta är hur öppet som helst utan banan är rätt "bestämd" men events är random och quests.

och mobs som spawnar och loot ofc.

sen har dom ju sagt där ska finnas områden som är svårare med högre chans till svårare zombies exempelvis den toaden är mer vanligt att stöta på osv kan jag tänka mig.

Så med open ta det inte som open random generated world, utan mer events,quests,spawnpoints.

Vaddå jamma? Varför ska man till en verkstad? Du menar om vapnet gått sönder?

Jammat vapen betyder inte trasigt vapen, bössan börjar endast strula så du måste fixa till det. Kolla på far cry 2, ser du att vapnet går sönder då den börjar jamma? Nej man får mata på R för att få den att funka igen. Själv ser jag inge bekymmer med att kunna hitta skjutvapen lätt, jag är ändå mer för att banka sönder zombieskallar med en hammare eller dylikt, vapen är för enkelt att använda samt så blir det ingen utmaning.

När jag frågade var det inte för jag inte visse...
Ett jammat vapen dvs ett vapen med eldavbrott kan man i 95% av fallen åtgärda inom sekunder.
En automatkarbin har en standard på 3 månader fullt krig.

Ett vapen som blivit för varmt slutar inte skjuta det är pipan som blir för deformerad så det är stor risk att avfyra mer.

Skrivet av FuzioN:

det som oroar mig mest med detta fastän detta är en av spelen jag ser mest fram emot, är att range weapons kmr vara supperior och du kmr ha enormt utbud utav ammunition.

Exempel problemet jag hade med dead Island vart att du kunde ha talent träd i ranged weapons.

vilket går emot survival spel då, du kan ju ha range men det ska vara din last resort igentligen för alla och ammo ska vara rätt svår åtkomligt plus jag vill gärna att vapnet ska kunna jamma.

Vilket gör att vapen inte ger en en pålitlig källa utav kill potensiall.

i riptide efter man kom en bit kändes det som det bara vart skjuta inte lönt att slåss ens(även om det också vart effektivt givetvis men mer risk i slutet)

Och givetvis man kmr ju alltid kunna pila upp ammo,

det som fixar detta är, du har en max weight av bära vapen dvs kanske en ak, en pistol och ett melee vapen mer än detta kan du ej bära och har du detta rör du dig slöare(om inte du har perkat/skillat i bära ex)

men du kan aldrig bära mer.

Dvs jammar din ak säger vi måste du hitta ett ställe att fixa den i en stad vilket är svårt att hitta, samma gäller pistolen.

Detta skulle medföra även om du har gott om ammo kmr ditt vapen krångla och du blir tvungen att slåss i melee och det gör även att du får välja mer försiktigt när du ska använda den, exempelvis emot toads,stora muterade zombies eller natt mutarade varianter och inte vanliga slöa om du inte bli insnöad i ett hörn(vilket nog blir rätt svårt att bli i detta spelet under dagen.)

Annars ser allt toppen ut, jag tror inte detta är hur öppet som helst utan banan är rätt "bestämd" men events är random och quests.

och mobs som spawnar och loot ofc.

sen har dom ju sagt där ska finnas områden som är svårare med högre chans till svårare zombies exempelvis den toaden är mer vanligt att stöta på osv kan jag tänka mig.

Så med open ta det inte som open random generated world, utan mer events,quests,spawnpoints.

Vaddå jamma? Varför ska man till en verkstad? Du menar om vapnet gått sönder?

Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Zelzahim:

Känns det inte väldigt korkat med motorcykelhjälmar i en zombieapokalyps? Du varken hör eller ser ett skit...

De kunde lagt in militärhjälmar (kanske de har gjort?) så man är lite skottsäker mot andra spelare.

En militärhjälm är inte skottsäker dagens är gjorda för att skydda mot splitter. Ska du ha en mer skottresistent så får du haffa en hjälm ifrån andra världskriget

1