Inlägg av Soyoen

Inlägg som Soyoen har skrivit i forumet

"Slogan på vift sedan 1996."

Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Soyoen:
Skrivet av Vercadi:

Dom jobbar väl med Elysium som är beläget i Ryssland, men eftersom Nostralius redan fått så mkt uppmärksamhet kommer denna nya server inte vara långvarig heller.

C&D kommer skickas, utvecklaren skrev på reddit att han kommer "politely decline the request"

Nej, dem använder sig av servrar av OVH i Italien (Nostalrius använde OVH i Frankrike).

Vet inte vad du läst det men Elysium är hostat i Ryssland.

Mitt misstag: De hade en virtuell IP i Italien men använder sig fortfarande av samma hosts som Nostalrius (OVH) i Frankrike. Att de skulle vara hostade i Ryssland är bara reguljär marknadsföring för att skapa hype.

https://ru.myip.ms/view/hosts/3876648/ip_164_132_233_eu.html

Skrivet av Vercadi:

Dom jobbar väl med Elysium som är beläget i Ryssland, men eftersom Nostralius redan fått så mkt uppmärksamhet kommer denna nya server inte vara långvarig heller.

C&D kommer skickas, utvecklaren skrev på reddit att han kommer "politely decline the request"

Nej, dem använder sig av servrar av OVH i Italien (Nostalrius använde OVH i Frankrike).

Skrivet av brandter:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Striva:
Skrivet av Cybersoul:

Visst är pve mer linjärt men man i pvp så kan man köra Holy/Ret/Prot specs, i pvp så är det mer fritt och med det så menar jag att det inte bara finns en ultimat spec

Är i stort sett samma sak i PvP. I strukturerade PvP matcher (BG's i detta fall) Finns det fortfarande en ultimat specc för din klass.
Om vi snackar dueller kan man köra vad fan man vill, men vem bryr sig om dueller?

Dominant strategy, det finns alltid en väg som är den bästa. Ett spel som lyckas balansera 3st specs mot varandra och hålla dem exakt lika bra i alla lägen då vill jag veta hur man gjorde :S. För PVE i vanilla så för t.ex. mages så gick det bara att köra frost i större delen av spelet eftersom att för många bossar och mobs för immuna mot fire bara som ett exempel. I PVP däremot fanns det fler spec du kunde köra men för rogues så var det en som var den bästa.

själv körde jag en spec som inte var populär bland rogues och jag ägde andra epicgearade med blå gear . rogue var inte så endimensionell

Det har inget med gear eller spec att göra, är nog snarare så att de du mötte sög.

Rogues har högst skillcap i vanilla PVE, Horde rogues specifikt.

Fortfarande inte en lösning på de individer som vill få en mer autentisk upplevelse av en gammal expansion. Ett fall i rätt riktning kanske..

Om man sippar igenom alla trådar, nyheter och gud vet vad ser man vilken public relations mardröm detta är för Blizzard. Det finns så många möjligheter med fan projekt som detta som man kan ömsesidigt driva och tjäna pengar på ur Blizzards perspektiv, för att inte tala om det man tjänar in i goodwill - vi pratar trots allt om ett nonprofit projekt som utvecklat sina egna scripts och i det stora hela gjort ett väldigt bra arbete för Blizzards egna varumärke.

Förhoppningsvis kommer någonting bra ut av allt detta, om än inte just idag eller imorgon så visar det på möjligheter för framtiden. Om bara företaget kunde skapa öppna affärsmodeller för dessa äldre versioner så skulle alla tjäna på det, istället för att alla förlorar på det.

Tror det bästa är att bara skita i vilka termer folk väljer att använda sig av, det är vad det är.

Äntligen, herregud vad vi brukade köra det här i yngre dagar

Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Jontos:

Synd bara att de fick just Michonne, bland de tråkigaste (av de karaktärer som faktiskt kan ta hand om sig själva) i hela serien :/ Men det kanske blir bra ändå I guess!

Smaken är som baken, jag gillar henne: hon är pragmatisk, är en "doer" och använder zombies som pack-rats.

Sen om en Samurai gör sig bra i just den spelmotorn vette sjutton. Spelade genom en del av TT-TWD, men tröttnade och såg resten på youtube.

God bless "let's play".

Den här serien var utan tvekan den absolut värsta telltale serien hitintills. Spelet har i sin helhet 3 till 4 scener som håller en standard liknande det vi såg i Tales from the Borderlands, över 6 fullständiga avsnitt.

Skrivet av marsson90:

Blev oerhört, OERHÖRT, besviken på sista episoden. Precis som vanligt så spelar ens val i princip ingen som helst roll. Alls.

Det är inte bara det att ens val inte spelar någon roll i slutändan; valen du gör har ingen påverkan mellan episoderna öht - och gör du "fel" val så startar bara scenen om tills du gör rätt val. Det finns inga som helst konsekvenser för dina handlingar i spelet, klicka bara på "..." i 10timmar då utkomsten är densamma.

Förvisso, man kan njuta av storyn vilket är de facto varför man köper ett telltale spel från första början. Men det är väldigt svårt när alla karaktärer som inte du kontrollerar skyddas av en extremt uppenbar "plot armor" fram tills de sista avsnitten. Sen ska man inte gå in på logiken eller trovärdigheten som "dina" karaktärer agerar utefter - det finns nämligen ingen.

Nog med det i alla fall, kan inte rekommendera det här spelet till någon varelse som baserar sina val på rationellt logiskt tänkande.

Vidare hoppas jag att det inte finns någon därute som ångrar köpet lika mycket som jag, röstskådespelarna var bra dock.

http://cncnet.org/ har servrar uppe för red alert, tiberian sun, osv.

Verkar rikta sig mot samma målgrupp som Darkfall online gjorde, känner till ett par communities som skulle älska ett sådant spel om man på huvudkontinenten kan ta över andras fort osv. Kampanj läget verkar förvisso erbjuda total förstörelse, intressant framtidsnamn

Extremt segt "browser/webläsar" spel, för intresserade är den lätt att plocka hem. Är man däremot lite mer tveksam till om spelstilen är någon för en själv bör man vänta till en rea på 50-66%.

Väldigt besviken, var är gothic 2 sexet?

Har omkring 1600 timmar i Dota 2, och ett antal tusen till om man drar in orginalet i bilden. Till genren i överlag är HOTS en frisk fläkt och passar väldigt bra in till de som inte njuter av 40-60minuters matcher vilket väldigt lätt kan hända i exempelvis Dota 2.

HOTS har även väldigt objektbaserat, vilket kommer med sina egna för och nackdelar. Jag kan inte identifiera ett "laning stage" i HOTS, och du är extremt utsatt för/till det laget du spelar tillsammans med. Om någon eller några i ditt lag inte deltar i de olika eventsen så är matchen med all sannolikhet förlorad. I Dota är detta även något som inträffar, men när matcherna är kortare med mycket mer konstant aktion blir konsekvenserna större i vilket fall jag gärna skulle vilja ha en FF funktion när det inträffar:)

+ Väldigt intensivt
+ Lätt att sätta in sig i (även för nya MOBA spelare)
+ Anpassa varje hjälte efter egen spelstil med talent systemet
+/- Kartorna
- Betydligt mer utsatt för ditt lag
- Pathingen behöver arbetas betydligt mer på

Bra beslut, tråkigt nog kom det lite väl sent i tiden. 7år in i ett projekt och man kommer på att "det här är inte det vi vill syssla med".

Skulle nog säga att det var bästa avsnittet för säsongen. Finns en sekvens i episod 4 som gav mig fullständig gåshud, men sista nu med så många slut gör det betydligt svårare att göra ett val jag kan vara nöjd över. Bara att rekommendera till de som inte testat serien ännu.

Samma spel, smått uppgraderad grafik, och en onödig recension då spelet redan erhållit en här på FZ samt på varenda övriga spelsida sedan det släpptes 2013.

Förutom det, bra jobbat.

Skådisen som spelar tywin lannister gör rösten i the witcher trailern som kung, grymt