Inlägg av Zarree

Inlägg som Zarree har skrivit i forumet

Skrivet av Gahu:

Finns väl ingen anledning att ens titta på en 4k video om du inte sitter med en 4k skärm, är väl ändå precis lika många pixlar som syns på skärmen som vid 1080p video om du sitter med en 1080p skärm. Rätta mig om jag har fel?

Dock så visar youtube en högre bitrate om du väljer högre upplösning.

Förstår ju att MS vill sälja sin konsol först och främst. Men jag vet inte hur stor "Intersection" av xbox/PC spelare är. Jag gissar att den inte är allt för avgörande, så MS borde kunna släpp några av deras exklusiva, speciellt om de släpper dem 1-2 år senare. Själv har jag inget större intresse för MS exklusiva.

Skrivet av AxelNyman:

Är jag den enda som inte är intresserad alls av HOI4? Har väldigt många timmar på HOI3 men det nya känns så otroligt nerdummat. Skillnaden mellan 3an och 4an känns gigantisk och åt helt fel håll.

Har aldrig lyckats spela de äldre HOI, kan vara att jag är korkad, men UIn känns så mycket sämre. I Victoria,CK och EU har jag inte haft samma problem.

Skrivet av Achtung:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av donhenri:

Vad jag har förstått så får man inte XP när man dödar fiender utan endast när man klarar uppdrag. Vet inte hur sant det är men om det nu är så, varför har man valt denna modell?

Det är helt sant att de har valt den modellen. Utvecklarna pratade en del om det under Gamescom.

Det är i första hand för att du alltid ska få samma XP-belöning, oavsett hur du slutför ett uppdrag. Om du springer runt och dödar alla, förhandlar, eller smyger igenom ett område så ska du få lika mycket erfarenhet. Annars blir det ofta i rollspel att många tar den våldsamma vägen för att det ger XP både för att döda fienden och för slutförandet av questen. Nu har du inget att förlora om du låter honom leva.

Dåligt argument. Bara ge en experience bonus till dom som använder mer diplomatiska val eller nått.

Jag tycker faktiskt det verkar vara en bra modell, ibland om man kör på högre svårighetsgrad, blir man nästan tvingad att döda så mycket som möjligt. För att min maxa.

Skrivet av Gaara:
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Nya Xenoblade!! WANTS IT!

Coolt att spelet kommer till 3DS oxå:D

Det är det gamla som kommer till new 3DS, det nya kommer väl inte till 3DS?

Skrivet av eatem:

Eloge till Rockstar. De har väl insett att något behöver fixas och stressar inte ut spelet som vissa andra *host EA host Ubisoft host*

Jo du vet det är väldigt stressigt att porta ett spel på 1.3 år. Rockstar får gör vad de vill, men det känns väldigt respektlös att behandla vissa kunder som skräp.

Edit: Många förseningar är snarare ett tecken på att arbete inte går bra/ inte prioriteras.

Måste nog rösta på Pillars of Eternity vad jag har sett ser väldigt bra ut,
Men en del andra(förhoppningsvis) bra spel med på denna lista.
Witcher 3
Zelda
Broken age del 2

Varför är inte Hearts of Iron 4 med på denna lista?!

Skrivet av Lidodido:
Skrivet av Figurlig:
Skrivet av Zarree:

Förvånad över att så många tyckte om DA:I. Personligen kändes det som ett MMO med fruktansvärt dåliga kontroller. Tycker faktiskt att två:an var bättre. Aja kul att se att Divinity fick så pass många röster ändå.

Kan hålla med dig om att DA:I's kontroller är rätt sega. Som WoW-spelare är jag van vid "snabba" kontroller, som att vända sin karaktär, börja springa, melee on the move och kasta spells snabbt etcetera. "Sluggish" skulle jag nog kategorisera DA:I... men, det är enligt mig det enda dåliga med spelet. Jag tycker allt det andra makes up for it.

Skulle vilja se en mod som fixar sluggishness.

Sorry för swenglish. Jag har blivit så van att skriva på engelska genom många timmars wow-spelande och kolla på engelska TV-serier. Det är ett superior language imo.

Det enda jag upplevt "segt" med det är attackerna med tvåhandat vapen. Men när man väl vant sig (från att ha spelat Diablo 3 i stora mängder) så hade jag inga problem med det, särskilt inte när jag blev Reaver som har snabbare attacker.

Tyckte i början det kändes trögt när man skulle gå, lixom en liten fördröjning innan karaktären faktiskt rörde sig men det vande jag mig fort vid. Nu när man är van går det fint, och det känns egentligen bara inte lika "arkadigt" om man kan säga så, som t.ex D3. Hade jätteproblem med både FIFA 14 och 15-demona just för att det tar tid för spelarna att lixom accelerera när man ska röra sig, men efter ett tag blir det väl naturligt.

Det enda jag kan störa mig på är att rörelserna kan vara väldigt stela och lixom hacka mellan olika poser ibland i filmsekvenser, men det är inget som tar bort den enorma inlevelse djupet i karaktärerna medför.

Ska försöka var lite mer specifik vad jag ogillar.
Först tycker jag inte om att det inte finns auto attack, att sitta och trycka 500 gånger varje fight kändes inte engagerande. Man kan inte trycka på marken för att gå, eller för att gå och loota. Att styra flera karaktärer är ett helvete, du säger till dem att göra något, de utför det sen övergår de till sitt default ai beteende, som du inte kan kontrollera! ( Vad hände med Origins perfekta system?). Varför försvinner pause varje gång du byter karaktär.
Sen finner jag story/side questen tråkiga. Jag tycker DA:I är ett perfekt exempel på när mer är sämre, quest i single player ska inte kännas som quest i WoW. Sen är det ett ganska bra exempel på hur spel ändras när fokusen läggs på konsolerna. UIn suger också ^^

Hoppas det går att läsa

Förvånad över att så många tyckte om DA:I. Personligen kändes det som ett MMO med fruktansvärt dåliga kontroller. Tycker faktiskt att två:an var bättre. Aja kul att se att Divinity fick så pass många röster ändå.

"sjösätter Chris Roberts..." ? Chris Roberts ligger bakom Star Citizen inte Elite.

Personligen har jag inga större problem, när recensenter tar upp saker som de uppfattar som sexism eller andra saker som de stör sig på i spelet. Däremot har jag problem när det blir fokus eller räknas med i betyget. Betyg ser jag som ett försök att sätta en objektiv ranking på spel.

Ett exempel, om jag recenserar ett spel som jag tycker har ett proamerikanskt agenda (exempel!), så kan jag kommentera det om det stör mig, men jag skulle tycka det var fel om jag räknade med det i betyget. Samma sak när det kommer till uppfattad sexism, det hjälper inte mig som konsument om en recession har ett stort fokus på något som inte spelar någon större roll i spelets sammanhang.
Inte riktat mot fz eller specifikt Bayonetta recessionen.
on-topic:
Kul att Nintendo vågar lite.

Skrivet av zliddret:
Skrivet av Zarree:
Skrivet av zliddret:

så fort jag såg denna artikel så skyndade jag mig in på origin för att skaffa det enda positiva med origin är att man får vissa spännande titlar helt gratis

Och att du är garanterad pengar tillbaka om något inte är till dina förväntningar, och de har fler än 3 personer som jobbar i customer service.

Aldrig hört någon som haft problem med pengar tillbaka via steam och kundtjänsten har varken jag eller folk jag känner haft problem med heller, vissa har väl haft bekymmer när man läst runt men det kan ju hända precis vart man än har problem. Även på origin, jag föredrar origin när det kommer till att man får vissa titlar gratis men resterande ogillar jag battlelogen är väl det värsta och att punkbuster äcklar sig mot mig majoriteten av gångerna för dom inte har vett nog att fixa ett bättre antifusk (dice alltså)..

Steam gillar jag mer för jag har aldrig haft några bekymmer med det än att det kan vara oerhört segt ibland, fast inom den punkten kan man råka ut för samma sak lite var som helst också så.

Självfallet kan man föredra steam, men folk överdriver så mycket om hur mycket bättre steam är. Vilket jag verkligen inte håller med om. Angående pengar tillbaka har valve som inofficiell regel att du får lämna tillbaka ett spel någonsin på ditt konto. Om det håller i svenskdomstol vet jag ej.

Skrivet av zliddret:

så fort jag såg denna artikel så skyndade jag mig in på origin för att skaffa det enda positiva med origin är att man får vissa spännande titlar helt gratis

Och att du är garanterad pengar tillbaka om något inte är till dina förväntningar, och de har fler än 3 personer som jobbar i customer service.

Behövs det sägas? Ladda ner och spela om ni ej gjort tidigare. Funderar starkt på att gå tillbaka och spela igenom det igen, för 4:e gången.

Ahop det dog allt mitt intresse för spelet (och Bioware), vilket har blivit mindre ju mer jag sett. Varför använda handkontroll i all "footage" vi sett? Jo för spelet är byggt med det i åtanke. Nu ser det mer ut som en dålig kopia av witcher 2 istället för efterföljaren till ett av de bästa RPGs som gjorts.

Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av Zarree:
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av marcus8958:

Mest prisvärd i toppen några månader efter release. Vid release som vid Gtx 680 släppet så var det mer prisvärt.
I mellan och lågbudget går det i vågor.

Lite mer om topic så är det här roligt då jag mest troligt går tillbaka till AMD nästa generation då nvidias drivrutiner varit undermåliga med Nvidia surround, känns som tidig beta av Eyefinity med Radeon 5000 serien.

Ja, AMD står ju verkligen för kvalité.. Spelar ingen roll om man kör 3xCF eller singelgpu! Man har microstuttering delux, inget flyter någonsin, någongång.
Eller varför inte deras coilwhine problem som 280 och 290 har. Man skall vara glad om man står ut att vara i samma rum som ett av de korterna. Jag som tyckte mitt 480GTX lät illa vid överklockning^^ ...

Utöver det så äre bra att Microsoft fixar DX12, bara tacka AMD för det.

Amds micro stuttering har blivit fruktansvärt mycket bättre, och sätter man på frame pacing sä är det ett icke problem,
Även i Crossfire; kör 7970x2

Coilwhine har jag personligen inte haft problem med, och har inte hört något speciellt om 280/290. Om du själv har haft problem kan det ju röra sig om kompatibilitet med ditt nätagg..

Rörande mantel hade det varit trevligt om utvecklarna att lagt till stöd för multiGPU och mantel.

Det har blivit bättre, helt klart! Men det är långt från nvidias nivåer.. påstår man annat är man ju inte annat än en fanboy till AMD

-----------"Coilwhine"-----------

Låt oss titta på Sweclockers senaste grafikkortstest.
http://www.sweclockers.com/recension/18944-nvidia-geforce-gtx...

Om du tittar igenom renderingstiderna så är skillnaderna minimala, så små att du inte märker några större skillnader. I de få titlar som renderingstiderna "spikar" så märks det inte om man har frame pacing på slaget, som swec också poängterar.

Angående fanboy, så har jag bytt tillverkare vid alla mina grafikkortsbyten.

Skrivet av X-TroNiC:

Det är allmänt känt att just 280/290 har coilwhine (problemet har varit upp på sweclockers bland annat), vilket kom fram rätt ordentligt när de började lanseras med vettiga kylare, ref kylaren lät nå fruktansvärt. Utöver det så kan ett nätagg omöjligt påverka hur spänningsregulatorerna på grafikkortet låter vid belastning.

Som jag sa tidigare har jag inte hört speciellt mycket om coilwhine från R9 serien, men jag kanske har missat det. Sweclockers exemplar är knappast en indikation på ett allmänt problem på korten, men som sagt det kanske är jag som har missat det.

Har personligen inte tillräckligt koll på coilwhine för att säga vad som kan orsaka vad. Vet dock att kombinationer av PSU, GPU och moderkort kan ge upphov till coilwhine, men det kanske bara är coilwhine på moderkortet och PSU.

Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av marcus8958:

Mest prisvärd i toppen några månader efter release. Vid release som vid Gtx 680 släppet så var det mer prisvärt.
I mellan och lågbudget går det i vågor.

Lite mer om topic så är det här roligt då jag mest troligt går tillbaka till AMD nästa generation då nvidias drivrutiner varit undermåliga med Nvidia surround, känns som tidig beta av Eyefinity med Radeon 5000 serien.

Ja, AMD står ju verkligen för kvalité.. Spelar ingen roll om man kör 3xCF eller singelgpu! Man har microstuttering delux, inget flyter någonsin, någongång.
Eller varför inte deras coilwhine problem som 280 och 290 har. Man skall vara glad om man står ut att vara i samma rum som ett av de korterna. Jag som tyckte mitt 480GTX lät illa vid överklockning^^ ...

Utöver det så äre bra att Microsoft fixar DX12, bara tacka AMD för det.

Amds micro stuttering har blivit fruktansvärt mycket bättre, och sätter man på frame pacing sä är det ett icke problem,
Även i Crossfire; kör 7970x2

Coilwhine har jag personligen inte haft problem med, och har inte hört något speciellt om 280/290. Om du själv har haft problem kan det ju röra sig om kompatibilitet med ditt nätagg..

Rörande mantel hade det varit trevligt om utvecklarna att lagt till stöd för multiGPU och mantel.

Han har ju hintat detta sen vi hörde om remaken, men det är skönt att få en konfirmation.

Wow, var sony bra? Grim Fandango, ja men vem vill spela det till konsol? Väntar hellre på PC-versionen som troligtvis kommer.

Nintendo tycker jag var lugnt bäst, massvis med spel som såg bra ut. Ubisoft var också bra, i alla fall underhållande. Microsoft var ok. Sony och EA på sista plats.