Inlägg av the_apollo

Inlägg som the_apollo har skrivit i forumet

"Battlefield 1" är ett dåligt skämt (BF call of duties vore en mer passande titel), Titanfall 2 är en uppföljare till ett mediokert spel,
Andromeda är det enda spelet EA har att visa upp, det enda "nya" spelet. Utbudet av spel blir sämre varje år,, eller blir jag mer cynisk för varje år som går?.. I'm getting old..

Skrivet av Pretorian24:

Kan någon lista allt fel EA/DICE gör med spelen idag jämfört med allt bra som var förr innan EA köpte DICE?

Vill bara förstå allt hat.

Själv så började jag spela Battlefield 4 ca ett år efter att det släpptes och tyckte det var bra. Nu är min favorit (förutom nya Doom) Battlefront.

Du kanske inte fann intresset av datorspel före paid expansions, DLCs, premium items, paid progression, "promotional items" eller "Premium access".

Men för bara några år sedan, före spel blev överkapitaliserat i hopp om att klämma konsumenterna på pengar likt att vrida ur en tvättsvamp, så såldes spel ärligt, inget "day-1 DLC", inga korkade trick för att försöka dela upp spelet till dussintals små delar och ta betalt för varenda del. För att inte glömma hur priset på spel ökat stadigt på mindre än ett årtionde till hutlösa 600-800kr.
Inflation, förändring i valutor och dylika spelar klart in en del på prisökningen, men knappast så mycket.

Man BS-ar om att spel kostar mer att utveckla idag, trots det i faktum inte gör det. Det kostar mer att göra reklam för stora spel, speciellt när man ska bråka om samma produkt med olika bilder, (tex Activision's Call of Duty vs. EAs Battlefield) som när EA sade att Battlefield 3 hade kostat hela 100 miljoner dollar att utveckla, när det senare framkom att spelet kostade inte 100m dollar, utan 10 miljoner dollar, 90% av de 100 miljonerna hade gått till reklam om spelet.

Skitsnack, lögner, förtal och dåliga spel är i kort varför folk hatar EA, visst, många må hata EA och andra spelutvecklare för de ser det som "hippt", som den hippaste bandwagon de kan se, men för andra så är det helt enkelt vad företaget står för, hur lågt de sjunkit sedan början av 2000-talet.

Skrivet av WolfGrin:

Är tragiskt när moddarna ofta gör ett bättre jobb än skaparna, vad fan betalar man dom för undrar man ibland.

Programutvecklingen, spelmotorn, grafiska interfacet, estetiken, grundläggande designen, för att nämna några få,
moddare tar vad Bethesda redan skapat och lägger till lite av sitt egna, de använder vad som redan skapats, för att skapa nytt innehåll.
Det är vad man betalar dom.

Skrivet av kebbe:

Tänk hur bra det hade sett ut om CDPR inte hade gjort en Ubisoft.

Gjort en vad? CDPR har visat sig överlägsna sina konkurrenter i att ha skapat ett spel överlägset alla andra spel, och har gett bort extramaterial som andra utvecklare skulle ha tagit betalt för.

Skrivet av Zainter:

Kan aldrig vara sexistiskt om fanboys får bestämma.

Det kan endast vara sexistiskt om feminister får bestämma.

Vad han säger är inte precis fel, och spel tar rätt så mycket tid att utveckla. Men det är då givet att utvecklarna får sin del av spelets intäkter, och att spelets intäkter delas jämt mellan spelföretagets ägare, chefer och utvecklarna.

Antagligen så är det inte så dock, och utvecklarna förväntas arbeta på en dubbel arbetsvecka (vilket 80 arbetstimmar är) och utan övertidslön.. Har svårt att se mig de stora publisher-företagen belöna sina developer-teams för bra jobb och slit.

Men som sagt, ska de slita som få, förtjänar de en bit av kakan.

Skrivet av KonradA:

Intressant! Det vore ännu mer intressant om fler (om det nu finns fler) piratgrupper hängde med, som redan föreslagits. Är det inte lite märkligt att inte vilja betala för sig? (Kanske framförallt när det läggs ned så otroligt mycket tid och energi för att åstadkomma något som så många har så stor glädje av).

Utgivarna idag arbetar som hårdast på att lura och bedra sina kunder, med flashiga reklamer som ger ett annat intryck av spelet än vad det egentligen är och inga demos eller möjlighet för kunden att pröva spelet som man gjorde för några är sedan, så är det inte så konstigt att folk laddar ned spel för att testa innan de köper. Så nej, knappast då är det "märkligt".

Cosplay = cåsplaj
EU-migrant = EU-invandrare
Youtuber = yewtuber

I sitt korrekta uttal, annars är det ju engelska.
De flesta orden är sen media-ord eller dialekt-specifika ord som "obror", "haffa",, med flera.

Skrivet av BeeJac:

Tycker Star Citizen börjar kännas lite som en Ponzi Scheme...

Känslan jag får är att de söker pengar för nya moduler för att betala utvecklandet av core modulerna för att sedan söka mer pengar för änny nyare moduler... Men som sagt det är bara en känsla jag får...

1. Ha en crowdfunding kampanj för ditt nya spel.
2. "dela upp" spelet i "moduler" och kalla varje modul för "nästan egna spel".
3. Försena spelet gång på gång och lura till dig fler suckers som låter sig luras av fina videoklipp och löften som inte uppfylls..
Så får du ditt egna Star Citizen, och därmed 1 miljard kronor.

Spelet är redan 2 år försenat, det skulle släppas 2013, sen 2014, sen 2015. Release date är nu satt till slutet på 2016,..
men, med tanke på att man ständigt försenar varenda modul som de sagt ska släppas före PU (själva spelet) och single player spelet, så är det inte svårt att se att spelet inte lär släppas varken 2016 eller ens 2017.

Om spelet ens någonsin blir klart, så lär det inte ske före 2020.

Skrivet av gerald:

Nya moduler ? Core moduler ?
Du orkar inte förstå vad artikeln handlar om eller äns vad starcitizen är för något.
dock orkar du kräkas här Derek .
/amen

Derek vem, Derek Smart?
Han hjälpte till att avslöja hur CIG slösar bort pengarna och hur 90% av pengarna har redan spenderats, och hur Chris Roberts spenderat tiotals miljoner dollar (privat).

Skrivet av Puscifer:

Jag hoppar att det blir något av detta så att diverse spelmedier slutar att smutskasta Star Citizen.

Sk. "spelmedier" smutskastar för det mesta inte chris roberts lekprojekt "Star citizen", ett spel som skulle släppts 2015, nej 2016 var det andra gången gillt, och betan skulle vara ute ett år innan dess, nej. Spelet kommer aldrig bli klart.

Det är ett fantasiprojekt av chris roberts, inget mer.

Skrivet av Cpt_JackHammer:

Shit va dom stackarna över på Elite: Dangerous kontoret är stressade nu.
Star Citizen FPS modulen m.m ska visas upp under GDC nu så förstår att dom svettas duktigt.

Jag menar, Tänkte inte så mycket p d först när dom visade att man kunde gå runt på stationer då flera spel än STAR CITIZEN vill ha det i sitt spel garanterat... men tydligen så har dom tittar mera på Star Citizen än va jag trott dom gjort och det blir bara mer patetiskt för varje sak som kommer fram. (Finns ett helt forum ang detta btw, jävligt många fans är rakt av pissed off ordentligt)

Först kom Chris o sa vi ska ha stationer i SC man kan gå runt på, Handla, titta på skepp m.m
Ett tag senare så kom Elit teamet, DET SKA VI OCKSÅ !! *Facepalm*

Sedan gick SC ut o sa, Vi ska OCKSÅ ha flera planeter / städer att gå runt på, där du kan utforska, hitta gruvor och andra relics, handla m.m..... Tog ju inte lång tid innan Elite teamet som tydligen inte kan komma på saker själva utan måste sno från andra insåg... Men d vill vi ju också haaaa.

Så ist för att komma på sin egen version av hur man landar, Vad man ska göra och vad som kan hända där nere på ytan så är d lika bra att man snor allt från SC och sen gör om det "lite" i Ue4 motorn så vips så kan vi landa också.

Är nog väldigt tveksam till att de skulle oroa sig för Star citizen, ett spel som inte kommer släppas förrän om 2-4 år, beroende på hur försenade dom är med de senaste förseningarna av spelets moduler.

Man kan redan spela Elite: Dangerous.
Medan Star Citizen.. tja det är bara ett pre-Alpha där man kan gå runt i en hangar med sina skepp, och demo-testgrejen "Alpha commander".

Vad feministen Arnroth inte förstår trots han ska jobba på en redaktion som exklusivt arbetar med spel (stor ironi där), är att spel kostar väldigt mycket att utveckla, stora löner går till röstskådespelarna som var och en spelar timmar av dialoger, varav huvudkaraktärerna måste spela in betydligt mer än alla andra.
Alla dialoger måste vara riktade till vad huvudkaraktären väljer att säga, då spelaren numera kan i de flesta spelen välja vad de vill sin karaktär ska säga och svara, ska man lägga till en kvinnlig huvudroll som alternativ bara för feministernas klagan så måste man spela in nästan dubbelt så mycket dialoger bara för kunna rikta konversationerna i spelen korrekt.

Och dessutom, varför måste det vara en kvinnlig stark karaktär i varenda spel? Nej, Just det, de behövs icke.
Spel kommer göras som utvecklarna avsåg det utan intryck av feministiska påtryck eller förkastning, spel kommer fortsätta utan deras värdelösa skitsnack.

Att kvotera in kvinnor är varken en lösning eller positiv sak, sedermera, skolor och universitet som riktar sig enbart till kvinnor för att "locka fler kvinnor" borde bli bestraffade av DO för könsdiskriminering, något som till många av PK-folkets förvånan - går båda hållen.

Snarare kan man fråga sig varför alla dessa PK-"krönikorna" och misc skräp är så ivriga i att kvotera in kvinnor, varför de varken förstår faktumet med vad kvotering står för eller varför de endast tar upp ämnet "få kvinnor" inom så kallade 'white collar'-yrken...

Mobiltelefon-spel är knappast vad man kan kalla "spel", de är interaktiva appar helt enkelt.
Bara namnet "mobilspel" är en skymf mot riktiga spel.

Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Soulless:

Förr moddade man för att det var kul. Var aldrig pengar i tanken.

Vore ju underbart om man kunde göra både och.

Efter det senare så vore det ännu bättre om man fick ta betalt för att användaren ska få förhandsvisa modden, innan de fick köpa den..

Allt handlar om pengar, och den fjanten som sade det "inte finns ett modding community" lipade helt enkelt för att han trodde han skulle tjäna storkovan på något han gjorde på fritiden för några år sedan.
Hade han avsikt att tjäna pengar på modden så hade han tagit betalt ifrån början istället för att lägga upp det på Nexus/community, men nej. Han ville ha betalt först när Valves "Steam" tjänst började ta betalt för modds, vilket visar på han bara var girig.

"galla".. Heh..

"E-sport" är sen ingen sport, det är dataspelande mot varandra, det är tävlingar precis som allt annat man kan tävla om.
Sport är fysiskt, inte feta finniga tonåringar som ignorerar skola och ett liv för att bli "bäst" på ett dataspel..

3D-kort var för den relativt nya tekniken som många blev besvikna på, och "mobilspel" är inget som blir framgångsrikt som spel, det är interaktiva appar, inte riktiga spel.

Skrivet av laxan96:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av monsterbenke:

handkontroll är ute ändå, det är inte framtiden att bara gå 30 år bakåt i utvecklingen och göra ännu en handkontroll.

Vad är de moderna alternativet?

finns massor av tekniker som är mer moderna, allt som uppfanns efter handkontrollen ungefär. bara att gå loss på google för att se ju

Haha, försökte inte låta dryg, utan var bara nyfiken på vad du tyckte. For realsies.

Förstår inte riktigt hur han tänkte efter jag läst has kommentar. Tänkte svara för skojs skull vad jag kom och tänka på när han skrev det. Det fick iaf mig att tänka på VR, rösstyrning, projektorer som kan proektera objekt som iron man ;).

Sedan kom jag och tänka på ett par artiklar som jag sätt innan. varför inte bara styra med hjärnan hjärnvågor: Som exempelvis:
Next gen flight simulator www.cnet.com/news/mind-pilots-steer-a-plane-with-thoughts-alo...
I can tell if yoru lieing www.cnet.com/news/muse-brainwave-reading-headband-mind-contro...
Eller varför inte the next iteration of google translate www.cnet.com/news/no-more-woof-reads-dog-brainwaves-translate...

VR är för ögonen och är icke interaktivt,
röststyrning är fortfarande inte mer än 20% maximalt av den interaktiviteten som handkontroller/datamus och tangentbord ger, holografi-projektorer är 10-25 år borta likt huvudband som kan styra spel via hjärnvågor, är lika långt borta.
Det finns de facto inget "bättre" nuvarande alternativ till antingen handkontroll, eller datamus och tangentbord.
Varken nu, eller inom 5 år.
Och igen, VR är inte 2-vägs interaktivitet som krävs, det är lika interaktivt som en vanlig datorskärm eller tv.

Skrivet av Ducci:
Skrivet av vuze2143:

Mest på skoj när någon sätter en pistol mellan deras jäkla ögon... Fan hatar människor som lever på andras lidande!!!

Lugn nu, så illa är det ju inte.
Det är ju bara tv spel vi pratar om ingen lider i detta.
Går miste om något möjligt men jag är rätt säker på att det kommer tillbaka.

Personliga uppgifter? Betaluppgifter?
Tror nog folk "lider" av att hackare stjäl information.