Inlägg av Gagoff

Inlägg som Gagoff har skrivit i forumet

"Åhå, ett nytt NFS!"

Citat:

Det har också ryktats om att spelet riktar in sig på multiplayer, med "meetups" där man möter andra spelare för att komma överens om race. Det har också pratats om inslag av anime, och eld, rök och gnistor när man sladdar och hoppar.

"Nåja, nästa gång kanske..."

Skrivet av m_g_karlsson:

Förstår inte egentligen vad problemet är?
Har förstått att spelet inte presterade något vidare på en bas ps4a, borde kanske inte släppts där?
Jag spelade på PC dagen det släpptes och förutom kanske 10 buggar totalt där det räckte med en save/load så flöt det på i 4K,90 fps.
Körde igenom det igen härom veckan och dlss har blivit bättre och mindre buggar.
Men det här med spel som inte presterar 100%, folk med psykiska störningar blir helt galna och den stora massan hänger på. Om det inte levde upp till dina förväntningar så går det bra att be om pengarna tillbaka, det fick ju också, efter vad jag förstått dom flesta.

I min mening har CD Projekt inte gjort ett dåligt spel, Witcher 3 och Cyberpunk hör hemma i top 10 någonsin, iaf på min lista.

CP2077 är lite som Windows ME.
Jag hade inga problem med ME heller, måste ha varit ett sjukt stabilt operativsystem

Skrivet av Skunke:

Bf4 behåller platsen på hur ett modernt Battlefield ska kännas! Den nedåtgående spiralen började med Bf1 (sen blev det värre)

Undrar om det där är en generationsfråga. Jag tycker BF-serien började gå åt pipan redan vid BF3, då de introducerade sin äckliga browser-lösning för att joina servrar och folk inte längre kunde driva sina egna hur de ville.
Jag kanske hänger upp mig på kringliggande system mer än själva gameplayet men även det tycker jag gick åt fel håll.

Gubbig "på min tid" : Tacka vet jag 1942, BF:V och BFBC2

Skrivet av KoP:

Antingen Postal filmatiseringen eller Silent Hill filmatiseringen, kan ej bestämma mig.

Min röst går också till Postal.
Nej, den är kanske inte världens bästa film, men den håller samma stil som spelen.
Allt är galet, löjlighetsfaktor 11/10, precis som spelen

Skrivet av kebbe:

Troligen mer likt bild #2 än hemskheten som är bild #3.

Fair point, och jag förstår att folk kan ogilla det då, men jag ser det inte som fult, bara en annan stil som jag tycker de fått till ganska bra.

Omöjligt att göra alla nöjda såklart men jag ser fram emot dess släpp.

Tråkigt beteende, jag tyckte det jag såg var rätt charmigt.
Förväntar man sig strålspårning och UE5 eller?

Skrivet av Joakim Bennet:

Jag vill ha en Skrot-Nisse-shooter. Gärna med Ture Björkman som nemesis.

Vad var det för fel på Emil i Lönneberga?
Där snackar vi shooter

Co-op är väl snarare relaterat till deras top-down shooter, inte New Blood.
Rubrikbilden är lite missvisande också då det väl kommer från modden till Fallout 2, en New Vegas total conversion?

Skrivet av Vercadi:

Hur spelar man dom tidigare spelen?

https://www.gog.com/en/games?query=monkey%20island&order=desc...

Där finns moderniserade varianter.
Annars tror jag du får googla lite efter ScummVM om du vill köra de gamla-gamla, förutsatt att du har filerna. Jag kan ha fel men har för mig det är scumm som är rätt

Skrivet av ForrestFox:

Jag stör mig på att utvecklarnas tanke på "hardcore" i spel som Battlefield, COD och andra FPS är att de ska gömma huden i första hand.
Varför kan vi inte ha tillgång till karta och kompass i hardcore? Varför tycker de bestämt att hardcore måste ha avsaknad av hud?
Ge oss åtminstone en funktion så vi kan hålla upp vänster arm där vi har en karta fastklistrad så vi vet på ett ungefär var tusan vi är, och kompass i klockan så vi ser vilket håll vi tittar åt. Och om avsaknaden av att veta hur mycket ammo du har gör dig upphetsad, men låt då oss som tycker det är störtlamt ändå kunna ta ur magget ur vapnet för att på så sätt se hur mycket ammo vi har kvar i maget.
"Hardcore" läget har sett ut detsamma alldelse för länge, bara för att några muppar protesterar så de blir hesa så fort någon vill ha lite ändring.

Håller med.
Vill minnas att i... Red Orchestra 2, tror jag, så kunde man hålla in omladdningsknappen för att få ett hum om hur mycket ammunition som var kvar i stil med fullt/halvfullt/snart tomt.

Skrivet av Broshimitsu:

Vill inte vara den som är den, men sen när har det varit en bra idé att förhandsköpa något från Ubisoft?

Eller från något företag alls, för den delen?

Skrivet av WolfGrin:

haha ännu ett bevis på deras grova inkompetens, spelet känns fortfarande som en beta med så många grova fel och lata lösningar. Första riktiga DLC kommer över 3 år efter släppet av deras ofärdiga spel, kan bara säga fuck off.

Jepp.
Installerade det i veckan för att se hur det hade gått efter ett års patchningar.
Biljakten i tidigt skede är skriptad - Skjut eller skjut inte, skurkarna kraschar ändå till slut.

Polisen spawnar fortfarande bakom en, och för att vara en så högteknologisk stad med övervakning och drönare är det fortfarande inte svårare än att man kör iväg några kvarter så tröttnar de på att jaga en.

AIn är fortfarande lika korkad, den till fots och de som sitter i fordon.
Du kan fortfarande blockera en hel bilväg genom att ställa en bil på vägen, ingen verkar reagera alls. Alla NPCer känns som tomma skal.
Bilkörningen är fortfarande horribel, både styrningen och fysiken känns helt åt pipan.

Det verkar dock som att de löst en del problem, rena buggar i story och sånt, vilket är bra, men det känns fortfarande ofärdigt.
Avinstallerade, får väl ge det ett år till.

Jag passade på att installera spelet igen för att se hur långt de kommit nu, 1 år efter release.
Nu har jag inte hunnit särskilt långt men...
Efter att man räddat en person från ett isbad åker man bil och blir jagad av en skåpbil, följt av eldstrid.
Man behöver inte avfyra en enda kula under hela den sekvensen, skurkarna kör in i något och exploderar ändå :'D

Kalla mig cyniker men det här är inte ett insiderscoop, det är en uppenbar press release i annat skinn.

Bf2042 blev dåligt, men vi ska såklart fixa det över tid.
Förresten, vi jobbar på nästa del i serien, vi ska såklart göra det bättre än bf2042 för vi lyssnar på vårat community.

Nja... Dice har väl gett fingret åt sina fans ganska länge nu?

Hur vore det om, och det här gäller alla stora utvecklare/utgivare, alfa- och beta-tester faktiskt var riktiga alfa-och beta-tester?
Inte "ge oss pengarna och du får access till spelet 10 dagar innan släppdatum", vilket är en tidsram där inga riktiga förändringar kan göras.

Hur svårt är det för t.ex Dice, Activision och andra att släppa en alfaversion på deras launcher i 1 vecka, be om community feedback och ta till sig det?

Tycker den här killen sammanfattar mina tankar on NFT och lite till. Urbota korkat.
https://twitter.com/HoldenShearer/status/1480312592803446790

Tacka vet jag Capitalism Lab, där snackar vi business sim

Skrivet av omgponies:

Jag ser fram emot Victoria 3 med en viss försiktighet och jag log brett när de utannonserade spelet
Jag vill att det blir bra och jag tror att det är en bra tid för Paradox att göra Victoria 3 då de kan ta lärdom från deras andra spel.
Men jag känner att det finns en risk att de försöker göra spelet för tillgänligt för den breda massa vilket gör att spelet förlorar sin charm för oss som gillar de tidigare spelen.

Jag lyckades sätta mig in i HOI4 och EU4, men kom aldrig in i CK2 och Vic2 för att jag tyckte de kändes för röriga.
När CK3 kom så tyckte jag att det var mer lättillgängligt och det var därför något jag kunde sätta mig in i.
Jag hoppas ju att de gör något liknande med Victoria då jag gillar konceptet.
Om du själv spelat CK2 och CK3, kan du ge något exempel på något avancerat som försvunnit iom att de gjort det mer lättillgängligt?

Skrivet av Joakim Bennet:

Äntligen! Australien behöver talande slipsar och karaoke-poliser.

Skulle inte alla länder må bättre av det?

Skrivet av Dex:

Nu kom ju förvisso inte den informationen om antal återlämnade spel från CDPR så lite taskigt att påstå att det är sanning med modifikation från dom

Det har du nog rätt i.
Lite onödigt spontan reaktion sådär gällande cdpr bara

En sanning med modifikation, som vanligt numera från CDPR
Dessa 30k återbetalningar är de som gjorts genom deras egna "help me refund", och inte PS/Xbox/Amazon eller andra vägar folk tagit.
Det står t.om i den länkade artikeln :
"It should be noted that these refund numbers don’t appear to take into account Cyberpunk 2077 refunds processed by Sony and Microsoft. Both companies separately offered money back for purchases made on their respective platforms, with Sony even going as far as to remove the game from the PlayStation Store just a week after its release, a decision that’s yet to be reversed. "