Inlägg av Bwerf

Inlägg som Bwerf har skrivit i forumet

Kravet är faktiskt DX11 (inte DX11 kort, utan DX11 mjukvara, dvs, man kan spela med vista om man har patchat upp det).

Någon som vet om man kommer kunna koppla nunchucken till wiimote plus? Annars måste man ju ändå ha dubbla uppsättningen wiimotes.

Skrivet av Tpiom:

Det första problemet försvinner då Blizzard alltid underhåller sina spel - när dem släpper det försvinner nog online aktivering också.

Starcraft och Diablo spelas ju fortfarande, de har ju några år på nacken...

Alltid är ett väldigt starkt ord. Vad händer om Blizzard Activision blir uppköpta, får väsentligt mycket sämre ekonomi, eller till och med går i konkurs? Dom kan få en ny ledning av olika skäl. Vi pratar också om väldigt långa tidsspann här. Böcker som skrevs för över 2000 år sedan läses fortfarande t.ex.

Sen har vi två problem med online aktivering:

Dels är risken stor att ditt gamla starcraft 2 inte går att spela om du blir sugen någon gång om 10 år på grund av att aktiveringsservrarna inte finns kvar.

Dels har vi problemet med ominstallationer/andrahandsvärde. Det finns vad jag kan se i artikeln inga detaljer om hur dom tänker hantera det, men jag gissar på att dom inte kommer tillåta att spel säljs vidare.

Haha, nu var ni roliga, wii säljer nästan lika mycket som ps3 och x360 tillsammans http://www.vgchartz.com/chartsindex.php . Det är nog bara så att dom förväntar sig att försäljningen kommer gå ner efter jul och som Ctrl säger: "...tror jag marknaden är mättat".

Anledningen till att det ser stelt ut är att det är turbaserat, iaf om jag har fattat rätt och de följer reglerna i brädespelet. Misstänker att det här kommer bli sjukt nischat och sälja alldeles för lite.

Jag är rätt sugen på Aion men stör mig mycket på grind, kommer nog ge det en chans iaf, har jag kul 10 timmar med det så är det värt pengarna imho =). Kan inte hålla mig borta från grind-definieringen heller, håll till godo: Grind är imho när man som spelare ställs inför samma utmaning om och om igen trots att man visat att man klarar av det. Det grundläggande här är att spelaren upplevar att det är samma utmaning. Många spel (oftast inte MMO:er) döljer det här rätt effektivt med t.ex miljöbyten.

Har för mig att rearmedsoundtracket fanns att köpa på itunes om man vill

Personligen tror jag att Nintendo gör som dom gör för att dom gillar pengar.. http://www.techradar.com/news/gaming/nintendo-is-behind-56-pe...

Skrivet av Hipshot:

Ganska lätta frågor...

Tycker du? Jag kunde bara den första.

Miyamoto inte längre mest inflytelserik

In related news: http://musicmachinery.com/2009/04/15/inside-the-precision-hac... (bara det faktum att Moot dyker upp på första plats gör det rätt uppenbart att att det är hackat

Lite officiell info om kön och problemen:

Skrivet av Marty på QuakeLive:

It's been 24 hours since opening QUAKE LIVE and we wanted to provide a quick update on the hot topics. First, we really appreciate the positive feedback from everyone that's making it through, but also understand the frustration of waiting in line.

QUEUE
Obviously, the biggest factor we've had to deal with is the overwhelming number of people that have visited the site, and in nearly all cases encountered a large list of people ahead of them in the queue. Couple points on this:

1. We obviously didn't intend for tens of thousands of people to have to wait in the queue, but it was put in place for a reason, and that was so once you made it to the site, it still performed fairly well and didn't crash under heavy loads, which for the most part has worked well. We apologize for the frustration a line causes, but it will be in place until we can scale and optimize our back-end to accommodate "everyone." This is our top priority right now and when we get to that point, there will be no queue. You can certainly trust us on this - for a game funded by advertising revenue, we don't want a queue keeping you out anymore than you want it.

2. As mentioned in the developer notes post, it's was very difficult to estimate how many people to expect when opening this. There are so many things that can affect traffic to a site, and like many online games or services during launch, we got slammed. We also had a number of hardware and software issues that we're still working through. It's important to at least note that we're trying to walk a fine line with this project, in that we're running a backend system more like an MMO than a FPS; but we're not charging you $60 up front to help offset our costs or charging a monthly fee to play. Hopefully, it then makes sense to everyone that we need to be responsible with the costs of our infrastructure and grow or optimize as demand warrants. We're in this process now.

3. We had a few bugs in the queue that caused a number of issues. Most of these have been addressed and the queue should be running more efficiently and reliably, including not kicking you back to the queue after downloading the plug in.

Training
Because of the heavy load on our backend systems and software, we were having a number of players who would have to repeatedly play the match against Crash before it would allow access to the site. One aspect of this problem is specific to launch in that EVERYONE needs to play that - moving forward, there will be far more people that already have an account and go straight into the website.

**IMPORTANT** For the short term - in an effort to minimize people needing to play the training match over, we've disabled the "reporting" of all games other than training games into the database. This will effectively make all games that you play online "un-ranked" and stats will not be collected, but will ensure that the training game reports get through. We will return to normal stats reporting as soon as possible.

Email Delivery
Another issue with having a huge influx of players registering is sending the confirmation emails. We've seen reports of players waiting several hours for your confirmation email. What happens here is that when we send massive amounts of email, the mail providers like gmail and yahoo (two of the most popular for our players) throttle the amount of mail that they will let us send through their system. So, our system has sent your emails, but they are basically sitting in their own queue and released to you as your mail provider sees fit. These problems will improve after the initial rush of unregistered players, and we will continue to improve that system.

Password recovery
We are aware that the password recovery system is not functioning and we are working to fix it as soon as possible.

Everyone here appreciates your patience during these early days of opening the site. We've seen a lot of terrific "reviews" of the site and game from those that have made it through the queue and hope that everyone remembers that we want you in the game as bad as you want to be there - so we're working hard on all of the above and will continue to keep you updated.

The QUAKE LIVE Team

[http://www.quakelive.com/forum/showthread.php?t=11816]

"Position in queue: 37809"... Det verkar som att dom får bra loadtest på sin kö-server iaf, hoppas verkligen att det här är en beta-grej för att testa hur servrarna fixar hög belastning.

Portal Prelude

Hej, såg att ni har Portal Prelude 1.0.0 i fildatabasen. Dom är uppe i 1.1.5 nu vilket dom hävdar är den slutgiltiga. Så byt ut eller ta bort

http://www.portalprelude.com/download.php

Cool idé, hoppas dom får det att funka bra.

Jozo: Gimmicken håller nog en timma ungefär, sen handlar det om ifall det verkligen är ett bra spel eller inte.

Skrivet av qayotee:

Förstår inte riktigt vad dom hade för förhoppningar på spelet. Det säljer 1,5+ miljoner kopior. Många spel skulle döda för det. Visst har dom kanske investerat en jävla massa stålar för att det ska vara en större succé än så men då är det inte spelets fel utan utvecklarnas.

Budgeterar man så att ett spel måste sälja 3 miljoner för att man skall gå runt och sen säljer 1,5 miljoner spel så blir det väldigt svårt att försvara för ägarna oavsett om det 1,5 miljoner är bra eller inte jämfört med andra spel.

Det lilla jag såg av TR:U när jag testade demot gör att jag är rätt sugen på att köpa det, men får se hur det blir. Jag gillar speciellt att dom verkar ha tonat ner gunplay då jag inte alls tycker det varit så kul i TR-spelen, explorer ftw.

Har inte testat med mus+tangentbord, men en 360-kontroller är inte svindyrt att köpa till sin PC och det finns många multiplattformsspel som vinner på att man har en sådan.

Fan vad bra att det kommer til PC, nu slipper jag köpa en 360.

Skrivet av SorbP:

Så jävla rätt stirdssystmet var helt trassigt stats helt paj, jag menar t.ex female barbarian gör mer skada p.g.a att hennes modell har längre räckvid? like wtf, vad då trasigt spel...

Det hade jag ingen aning om, det låter ju klart mer realistiskt än att det bara är statsen som räknas.

Vet inte om det gäller fortfarande, eller om det är något som funkar för dig, men alla som hade utvecklat någon addon som var mer avancerad än "hello world" fick iaf förut en betanyckel. Detta såklart för att så många addons som möjligt skall funka redan från att dom släpper wotlk.

Dire Maul och BRD, bägge ställena får en massa pluspoäng för att de inte är särskilt linjära. DM dessutom för att det var färre men tuffare mobs. Hade det inte alltid varit så mycket downtime på raider hade det nog blivit någon raidzon som favorit, men nu når dom inte riktigt fram.