Inlägg av IshethZenunim

Inlägg som IshethZenunim har skrivit i forumet

Har de släppt ett enda spel som inte varit en buggfylld röra?

Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av IshethZenunim:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Både känns och ser bra ut!.. kan bli bra det här.

Jag tycker det är något med ljussättningen som gör att det ser väldigt plastigt ut. Det ser ut som ett spel, helt enkelt. Här, till exempel: http://www.fz.se/bilder/?id=925556

Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=912967

Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=905768

Monstren är fantastiska, men miljöerna ser väldigt artificiella ut.

Det är ju baserat på första filmen, det såg ut så?
Tycker det ser awesome ut!

Nej, filmen såg ut som en film, inte ett spel från 2006.

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Både känns och ser bra ut!.. kan bli bra det här.

Jag tycker det är något med ljussättningen som gör att det ser väldigt plastigt ut. Det ser ut som ett spel, helt enkelt. Här, till exempel: http://www.fz.se/bilder/?id=925556

Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=912967

Och här: http://www.fz.se/bilder/?id=905768

Monstren är fantastiska, men miljöerna ser väldigt artificiella ut.

Är det bara jag som är ungefär lika intresserad av Titanfall som jag är av Euro Truck Simulator 2? Jag kan verkligen inte se tjusningen i detta.

Jag kommer att vänta tills PC-versionen kommer. Just nu känns väntan olidligt lång.

Skrivet av Wortex:
Skrivet av IshethZenunim:
Skrivet av Killbom:

Dog rätt många gånger första genomspelningen, oftast mot småsaker som en oväntad mob på fel ställe (Zens fortress) eller att saker lurar en på stegar etc. Däremot tyckte jag inte alls att man behövde vara rädd för bossar (förutom Gryphonen, vad fan?) då det oftast gick att få kontroll på läget.

Andra genomspelningen var trivial i jämförelse, man minns ju exakt hur man dödar alla fiender och var de bor, dessutom är det lätt att ta upp gear som oneshottar allt de närmaste timmarna.

Du måste vara den första personen i historien som inte hade några som helst problem med Ornstein & Smough, Artorias eller Manus.

Artorias och Manus, not so much. Var ganska overpowered när jag kom så långt. Däremot Smough och Ornstein. Fy faaaan. Ett antal nävar i skrivbordet där.

Tar man hjälp av Solaire så är det ganska manageable dock, han tankar ofta en av dom medans man petar ned den andra.

Solaire är lite 50/50, han blir lätt fast i ett hörn och dör innan han gjort någon skada alls, vilket gör att man får ta dem solo med mycket mer HP.

Skrivet av Killbom:

Dog rätt många gånger första genomspelningen, oftast mot småsaker som en oväntad mob på fel ställe (Zens fortress) eller att saker lurar en på stegar etc. Däremot tyckte jag inte alls att man behövde vara rädd för bossar (förutom Gryphonen, vad fan?) då det oftast gick att få kontroll på läget.

Andra genomspelningen var trivial i jämförelse, man minns ju exakt hur man dödar alla fiender och var de bor, dessutom är det lätt att ta upp gear som oneshottar allt de närmaste timmarna.

Du måste vara den första personen i historien som inte hade några som helst problem med Ornstein & Smough, Artorias eller Manus.

Skrivet av Ozo:
Skrivet av Dvärgen:

Förstår inte vart det negativa är i thief som folk ser, nu har jag i och för sig inte spelat dom äldre men jag funderar på att göra det.
Men jag tycker faktiskt detta thief är riktigt skoj, dock har jag fastnat en bit in i spelet och ska väl ta tag i att försöka ta mig vidare, men jag ser inte vart problemet är.

Någon får gärna förklara för mig vad det är som gör att ni ser negativt på spelet.

Jag tror att det handlar om att många hade hoppats på en mer avancerad AI. Det känns som att man har spelat spelat flera gånger förut, då AI'n är förutsägbar. Förstår inte hur AI kan hålla samma nivå som för 5-10 år sedan.

Jag tror faktiskt inte att folk förstår hur omöjliga stealthspel skulle vara om vakterna betedde sig mer mänskligt.

Om de till exempel inte hade fasta rutter att röra sig efter så försvinner allt planerande, och det blir slumpen som angör om du blir upptäkt eller inte.

Om vakter som ser något misstänkt skulle reagera verklighetstroget när de hittar en nedslagen vakt eller liknande, så skulle de slå larm, och sen skulle tjugo vakter till komma rusande med draga vapen och i par börja söka igenom hela banan, och det är game over.

Ett spel där vakterna faktiskt beter sig mänskligt skulle bli otroligt frustrerande, och enda sättet att ta sig genom skulle vara att spamma F5 två gånger i minuten, och hoppas på att du inte sparar när det redan är kört.

Skrivet av Propy:
Skrivet av Dvärgen:

Förstår inte vart det negativa är i thief som folk ser, nu har jag i och för sig inte spelat dom äldre men jag funderar på att göra det.
Men jag tycker faktiskt detta thief är riktigt skoj, dock har jag fastnat en bit in i spelet och ska väl ta tag i att försöka ta mig vidare, men jag ser inte vart problemet är.

Någon får gärna förklara för mig vad det är som gör att ni ser negativt på spelet.

det har väl mycket att göra med om man spelat de tidigare spelen eller inte. Jag tycker att Thief är ett ok spel, men eftersom det påminner för mycket om Dishonored så känns det itne riktigt rätt. För mig alltså.

Jag har spelat de gamla spelen, de hör till mina favoriter inom en av mina favoritgenrer. Jag avskydde Dishonored, skulle ge det 4/10, men älskar nya Thief.

Dishonored var ett action/superhjältespel i stealthförklädnad.

Ni har ju missat det bästa stealthspelet någonsin, Splinter Cell: Chaos Theory.

Skrivet av deadlotus:

Ellen Page hade fungerat tror jag, och som Joel kan jag tänka mig Gerard Butler faktiskt.

Det var fler som tänkte samma tanke, ser jag.

Ellen Page som Ellie och Gerard Butler som Joel, tack.

Bra, då kanske jag hinner uppgradera till en FX8350 och 16GB RAM. xD

Skrivet av slarron:

var inte detta spel VÄLDIGT svårt O_O?

Jo, men det var ju i princip alla point-and-click-spel på den tiden. Det här var en rejäl nostalgikick för mig, spelade de tre första GK-spelen och klarade alla tre, men det fjärde hade alldeles för dåliga kontroller (det var det första som var i 3D), så jag spelade det aldrig.

Underbart, då kanske jag kan köpa det till PC. Min gamla Phenom II X4 med sitt nästan lika gamla 6950 börjar kännas lite trött. :c

Skrivet av Bojkott:

* Deus Ex’s boss battles were originally outsourced
* The three bosses have had their map layouts reworked to provide players with alternative potential strategies
* New hacking challenges are available to players who focus on hacking, and stealth options are available to those who focus on stealth
* Barrett’s map has been reworked to provide a second additional layer so Jensen can hide, forcing his foe to lose sight of him

*kastar pengar på skärmen*

Så förvånad man blir över att FeministZone.se klagar på "objektifiering". Snart måste väl alla recensioner granskas av en genusvetare med specialutbildning inom HBTQ- och invandrarfrågor innan de får publiceras, så att de verkligen är så politiskt korrekta som möjligt.

Skrivet av Sipmo:

Dead or alive är väl bannat i norden?

Nej, det är inte bannat, däremot riskerar du att bli dömd för köp och innehav av barnpornografi om du skulle importera Dead or Alive: Dimensions, då flera av karaktärerna är under 18 år och poserar i "utmanade" ställningar där fokus ligger på könsorganen.

Tack och lov så ligger Sverige långt fram i lagstiftningen och går i bräschen så att dessa stackars virtuella barn inte skall behöva utsättas för svenska pedofilers hemska blickar. Det skulle ju förstöra hela deras virtuella liv, de skulle tvingas gå till virtuella psykologer osv.

Skrivet av Cane:

Jag måste bara fråga, ni som älskade FFXIII exakt vad vart det ni gillade med spelet? Jag kan inte komma på nånting som skulle slå de äldre spelen då bortsett från grafiken.

Nu är jag inget sant die hard-fan av FF, men jag har spelat VI, VII, VIII, en del av IV och en bra bit på XIII. Det bästa tycker jag fortfarande är VII, som har det bästa stridssystemet jag någonsin sett. Det riktiga bottennappet för mig var VIII, men en sanslöst tråkig huvudperson, ett krångligt och tråkigt stridssystem och en story som jag slutade bry mig om innan den ens hade börjat.

Det jag verkligen ogillade med XIII var att det var så långsamt. Tiotals timmar av korridorspringande innan man fick lite frihet var för mycket. Inte heller fanns det särskilt många möjligheter att skräddarsy karaktärerna på samma sätt som i till exempel VII, där man inför en särskilt svår strid kanske valde ett sämre vapen som hade linkade slots, till exempel, för att kunna utnyttja någon speciell materia på ett visst sätt.

Det jag däremot gillar är stridssystemet. Paradigm-systemet är det bästa sedan Materia-systemet i VII, och jag gillar hur pass snabba striderna blir, med ständiga paradismskiften för att klara de svårare fienderna. Dessutom är spelet något av det vackraste jag sett, och jag gillar de flesta karaktärer (jag verkar vara den enda som avgudar Vanille, till exempel. xD )

Något köp blir det dock inte än, men kanske om några månader. Jag impulsköpte nyss Ico & Shadow of the Colossus + Resonance of Fate trots att jag har fem-sex spel jag inte klarat än, och ytterligare ett tiotal som står på inköpslistan. xD

Skrivet av Paddington:

Alltså, man vill inte bli kallad gamer. Det är skämmigt begrepp. Man bör smyga med sitt intresse om man inte vill bli uppfattad som världsfrånvänd. Sånt spelar roll när man är vuxen iallafall.

Annars så är en gamer någon som är spelintresserad och spelar mycket oavsett om det är 1 spel på en plattform eller många spel på många plattformar.

Vuxna människor som bryr sig om vad som är "skämmigt" är långt ifrån vuxna enligt mig.