Inlägg av Wingu

Inlägg som Wingu har skrivit i forumet

Skrivet av ForrestFox:

Oh! Så jag längtar till detta

Älskade kampanjen i första spelet, och hade gärna sett en expansion mer mer kampanj (varför de inte släppte det vette tusan).
PvE var helt okay, men tyckte det blev lite för mycket bullet sponges av AI'n. Jag ser gärna att de vidareutvecklar AI'n och gör den lite mer "smart" så den blir mer oförutsägbar i strider och att den känns mer "mänsklig" som motståndare. Och jag hoppas de kommer göra om striderna lite så de blir mer flytande så som i Destiny 2. Ha kvar coversystemet såklart, men med mindre bullets ponge och smartare AI.
PvP undvek jag så mycket som möjligt pga alla fuskare.. -_-

Sen ber jag till gudarna att de på Massive Entertainment hör min bön och slänger in "Survival"-läget redan från start och att de kommer utveckla mer Survival även efter release. Klart bästa battlegrounds-läge jag spelat, med 24 andra spelare som kan antingen hjälpa eller skälpa ens egen resa mot helikoptern. Grymt kul spelläge och med så mycket potential med möjligheter för variation och återspel om de vill vidareutveckla det. <3

PS: Glöm inte inkludera hundar denna gång! Min K9 enhet längtar att få vara med på lite action! Att jag inte fick använda mig av hundgården i första spelet har alltid varit lite ledsamt i ögat.

Fienderna är fortfarande bullet sponges till en viss del, men vid patch 1.4 så togs mycket av det bort och time to kill på fiender gick ned drastiskt. Sen kom hunters in och de fungerade helt annorlunda jämfört med tidigare AI. Den AIn använde de sedan till NPCerna i legendary-uppdragen också. Om du inte sett denna AI förut rekommenderar jag att du kollar på YouTube för att få en bättre uppfattning.

Fusk i PvP finns tyvärr fortfarande kvar, men inte alls i den utsträckning som i början som tur är. Förhoppningsvis implementerar de någon typ av anti-fusk för TD2.

Skrivet av nils45:

Problemet jag har med Division är att det krävs inga skills (PvP), det handlar bara om att gå upp i nivå och få starkare vapen, då vinner du. Och så går allt så hiskligt snabbt så duellerna är över innan dom ens har börjat. Folk springer konstant in och ut ur gränder och grindar för att levla upp, och möter man ett lag så är det över inom en halv minut, och så fortsätter man springa, springa och springa.

Tar man den första trailern som ett exempel så visade spelet en helt annan känsla, ett mer open world spel som visade ett större djup.

Namnet PUBG kan kännas tjatigt nu, men är det något PUBG lyckas med så är det att skapa lite längre och mer skillade dueller mellan spelare, och en större survival känsla, Bluehole fattar grejen. Detta tycker jag Division2 kan satsa på, absolut inte Battleroyal, men att spelet har lite mer competitive och är lite långsammare, mindre klaustrofobi. Och så tycker jag att Division2 inte bara ska utspela sig i städerna, det finns vackra och passande miljöer utanför New York också, som Bear Mountain State Park, och andra parker. Skog, sjöar, övergivna skidbackar, you name it :P. Ochså ska man kunna köra fordon!

Bättre sent svar än inget, men...

The Division är ju inget shooter-spel i samma stuk som PUBG eller Battlefield. Det är ju trots allt ett spel med "RPG"-element, där siffror spelar roll. Att PvP går snabbt är någonting som är relativt nytt. I början var det raka motsatsen, det tog alldeles för lång tid för spelare att dö i PvP, speciellt under den första tiden när Reclaimer-klassen kom till. När spelarna började klaga på detta, ändrades det och blev till vad det är nu, men några få balanser efteråt. Många argumenterar att Dark Zone är till för gruppspel snarare än solo, vilket medför att det givetvis är svårare för en ensam spelare som bara kan utnyttja en typ av klass i jämförelse med en grupp om fyra personer som kan utnyttja fyra olika klasser för att hjälpa varandra under strid.

Sen att The Division inte kräver skicklighet är kanske att ta i. Spelare som träffar huvud mer än kropp belönas såklart mer. Förstår man kartan och vikten av att använda objekt som skydd istället för att stå på en vidöppen gata spelar också stor roll. Det kanske är smartare att springa iväg om man är ensam och inte är så duktig i PvP när man möter fyra andra spelare.
Skillnaden är, som sagt, att The Division är mycket baserat på siffror i och med att det är ett annat typ av shooter spel, därför krävs det också skicklighet i form av att förstå spelmekaniken och hur man kan utnyttja sin karaktärs egenskaper.

Själv tyckte jag PUBG var roligt en liten stund, sen tröttnade jag. Konceptet fungerade ungefär så länge för min del.
Smaken är som baken.

Värt att notera är att det inte bara handlar om att fixa buggar utan också att bygga om mycket av spelet i grund och botten.

Helt off-topic men något jag velat säga ett tag... Om jag ska vara ärlig förstår jag inte varför människor som tipsar om nyheter måste konstant påpeka att de tipsat om nyheten eller gnälla över att deras namn inte rubriceras. Käre värld det är ju inte så att ni Tävlar om något pris i journalistik.

Fick mig att tänka på To the Moon.

Skrivet av hastapan:
Skrivet av Wingu:

Fast det enda som egentligen syns är ju tre rutor med olika saker i. Vi ser ju inte i realtid på denna film att de byter vapen, bara att en "meny" finns där.

I vilket fall som helst bör väl det mesta tas med en nypa salt tycker jag tills längre och mer ingående trailers släppts. Svårt att säga om det är förrenderat eller riktig gameplay vid det här laget.

1:15 byter han till en fjäder som han ska kittla draken med

Sen bröt han den fjärde väggen och frågade spelaren varför det inte funkade.

Skrivet av hastapan:

Varför tror du inte det är gameplay? Jag tycker det ser ut som gameplay när dom byter vapen eller vafan dom gör nere i vänstra hörnet runt 1:05 och fram.

Fast det enda som egentligen syns är ju tre rutor med olika saker i. Vi ser ju inte i realtid på denna film att de byter vapen, bara att en "meny" finns där.

I vilket fall som helst bör väl det mesta tas med en nypa salt tycker jag tills längre och mer ingående trailers släppts. Svårt att säga om det är förrenderat eller riktig gameplay vid det här laget.

Skrivet av Molotov:

ja square som utvecklare blir bara sämre och sämre hela tiden. från storhetstiden deras storhetstid på snes och psx eran är långt borta.

idag gör man bara skit, och inte ens den inhemska marknaden i japan verkar vilja köpa deras spel i stor omfattning. Japaner vill väll idag bara köra simpla spel som säger pling plong eller föda upp konstiga monster som man sen byter med varandra osv, inga rigktiga spel. japanska spelindustrin är stort sett ren dynga idag jämfört med förr.

Vem är du att bestämma vad "riktiga" (vad det än nu ska betyda) spel är? (

Är det bara jag eller ser det ut som att karaktären druckit en för mycket whiskypinne innan han började slåss mot skelettet?

Jag kommer ihåg att jag dog en djävla massa i det spelet.

Jag spelade 11:an väldigt länge. Tyckte det var jätteroligt. Kändes lite sådär roligt också att man kunde spela med folk från världen över i och med att servrarna var samma.

Planetside 2 – detta får du om du betalar

Planetside var ju ett sjukt roligt spel ett tag, men tyvärr fanns det ju inte direkt något "nytt content" på samma sätt som brukar förekomma i MMORPG. Tröttnade efter ett tag tyvärr. Kändes som man lika gärna kunde spela Battlefield istället.
Undrar om de har fler morötter denna gång?

Skrivet av Kharif:

Dock så är balanseringen ur fönstret just nu, folk bitchar som fan om saker som inte är i deras faktion ect.

Så var det iofs i första spelet också, att folk klagade över det.

Skrivet av korosuu:
Skrivet av Wingu:

Undrar om det är bättre oprimerat än förut.
Min dator klarade knappt av det förut...

Jo det är bättre optimerat nu, ska fungera på fler datorer nu och dom som det redan fungerade på förut borde ha bättre flyt.

Trevligt. Då kanske man kan ge det en chans ändå.

Undrar om det är bättre oprimerat än förut.
Min dator klarade knappt av det förut...

Blir nog svårt att göra bättre Final Fantasy än de äldre...

Jag minns när jag spelade Resident Evil till PSX under 90-talet... hade inte speciellt roliga drömmar då inte

Skrivet av halomaki:

モンハンはまだ1番なの?ビックリ!<皮肉>

びっくりするほどじゃないと思うけど。モンハンはずっと前から人気だったからね。

Jag hade nog varit intresserad om jag var 12 år igen.

De får gärna ta bort instant kill när man blir överkörd av en MAV också. Löjligt jobbig när det blir metro i conquest och så är det någon som kör omkring med den där... Går ju inte att återuppliva heller.
Metro är för övrigt en djävla skitbana i sig när man kör conquest å andra sidan...