Testa Battlefield 2142, speldemo hos FZ

Inaktiv

Jag är redan irriterad, den där jäkla "döda-titan-filmen" går igång och går fanimej inte att trycka bort, varför gör man så?

Inaktiv

Andra roliga effektera av spelet är att den buggade upp XP-temat samt att datorerna som var inkopplade genom denna förlorade sin uppkoppling. Stabilt..
Nä det här åker i papperskorgen.

Inaktiv

Ser snyggare ut än BF2 men tristare-ljuden bättre,kort sprint + långsam walk ,man verkar vara helt beroenda av fordon nu, och rullar på mycket bättre än BF2 på mitt grafikkort. Är det här den tristaste banan i bf2142? Kör in fast som fan med fordon och kör en rape och fort som fan till nästa och ta över den.Har beställt men...

Medlem
Skrivet av SebbeSkarp:

... vet inte om ja ska ta å avinstallera det direkt eller hur jag ska göra
Verkade iaf inte alls kul.

Jag tycker spelet levererar vad det lovat! Varken mer eller mindre.

För att jag inte tycker om Warcraft III, betyder det då att spelet suger?

Det verkar som om många har gamla datorer och kassa linor. Det kan vara det som gör att hitboxes "buggar"/laggar och att spelet ser dåligt ut...
Sitter själv på ett radeon 9800pro och en Intel P4 3.0 HT, men har beställt nytt. Vill ni spela spel som flyter på era burkar från 1999 så kan ni fortsätta spela BF1942 och sluta dömma ut spel som "dåliga" bara för att ni inte tycker om spelidéen.

Halvöre här ovan har iaf försökt att föklara varför han tycker vad han tycker. Bra!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Mikez:

Jag är redan irriterad, den där jäkla "döda-titan-filmen" går igång och går fanimej inte att trycka bort, varför gör man så?

Byt namn på din "Battlefield 2142 Demo\mods\bf2142\Movies" mapp så är alla filmerna borta....


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Skribent

Jag vet inte om jag är imponerad eller besviken. Väntar nog med köp innan versionnumret kommit upp ett par gånger.

Medlem

Satt o läste igenom alla posts här medans jag tankade. Det hade gått till 49% klart, sen avbröt jag nedladdningen. Orkar inte ens förmå mig att testa detta efter alla dessa negativa kommentarer vilka endast tycks bekräfta mina förväntningar...

Medlem

detta lär suga hårt.

Medlem

"spelet är buggigt" nån som kan fördjupa, enda buggen jag stött på är master server.

spelmässigt spöar det bf2 med hästlängder. pansarvagnarna har antingen main cannon eller kpist på taket, inte båda vid main cannon, mycket roligare. plus att 1 raket bakifrån tar ut en tanks. mycket skoj. man kan inte heller proneskjuta (trycka på proneknappen, skjuta 4 hundradelar senare och träffa där man siktar) och skottet reagerar inte som i quake eller UT utan skotten har faktiskt spridning.
om man hoppar ut från en tank eller apc som AT och ska få fram AT bössan så tar det en sekund innan man kan skjuta. det är inte heller lika lätt att knäppa infanteri med AT bössan, bra.
får se ifall UN tänker satsa på 2142 liga i såna fall blir det lätt ett köp.

Medlem
Skrivet av MackZ:

spelmässigt spöar det bf2 med hästlängder. pansarvagnarna har antingen main cannon eller kpist på taket, inte båda vid main cannon, mycket roligare. plus att 1 raket bakifrån tar ut en tanks. mycket skoj. man kan inte heller proneskjuta (trycka på proneknappen, skjuta 4 hundradelar senare och träffa där man siktar) och skottet reagerar inte som i quake eller UT utan skotten har faktiskt spridning.
om man hoppar ut från en tank eller apc som AT och ska få fram AT bössan så tar det en sekund innan man kan skjuta. det är inte heller lika lätt att knäppa infanteri med AT bössan, bra.
får se ifall UN tänker satsa på 2142 liga i såna fall blir det lätt ett köp.

Mumms. Underbara genomförliga kommentarer! Blir nästan tårögd


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Hann spela två minuter innan jag likt andra redan berättat blev utkastad från någon server då anslutningen bröts. Tycker ändock att spelet såg väldigt bra ut, härlig grafik med rååa detaljer och överseende har vi naturligtvis för att servrarna blir överbelastade. Härligt med nya menyer och håll koll på www.tweakguides.com för en kommande guide..ska spela mer ikväll och hoppas det fungerar bättre med inloggning och dylikt..Positivt!!!!! FZ är bäst i världen på snabba nyheter och filarkiv!!

Inaktiv

blev ganska besviken faktiskt, käns som en påkostad BF2 mod.. inte mer, det mesta är ju samma +connection lost problemen =/ hoppas inte detta e det vi kan förvänta oss av dice framöver.. som alla andra säger mjölkning..

Medlem

Går ju inte att reviva squadmembers utan unlock, sen är det ständigt "connection lost"

Balansen är bättre, spelare har mer att göra än att stathora på en enda plats, då förlorar man stort, det enda positiva.

Lite besviken är man, men fan så mkt bättre än BETAN iaf

En klar miss!, ingen möjlighet att köra egen server!!

Det gör att kan man inte banorna är man kokt och måste lära sig under stridens hetta, eller kan inte lira ihop med polarna för att få bättre koll på läget i spelet.

Bättre överlevnadsfaktor än i BF2, inte alls i närheten så mycket tungt bombardemang!

SKÖNT

Nej helt klart finns en del att göra i detta spelet, både då det gäller lite buggar och spelvärde överlag.

Annars är det bättre än förväntat iaf!

Mecharna är klart bäst!

/S


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

När släpp hela spelet da?

Medlem

Buggigt, som väntat, men spelet hade betydligt mer känsla än vad jag hade förväntat mig. Härligt ljud och inlevelse, lutar starkt åt ett köp!

Sen är det såklart lite rörigt i början innan man själv och andra har lärt sig spelet ordentligt, men det är ju inget konstigt.

Enda negativa överraskningen idag är väl att det whinas, klagas, gnälls och snyftas mer här i tråden än någonsin, ja jävlar i det. Har folk inget annat liv än att sitta och gnälla på BF-spelen?! Spela om ni gillar spelet, annars inte, ingen tvingar er. Nu ska jag lira lite till iaf...

Medlem
Skrivet av Frux:

Enda negativa överraskningen idag är väl att det whinas, klagas, gnälls och snyftas mer här i tråden än någonsin, ja jävlar i det. Har folk inget annat liv än att sitta och gnälla på BF-spelen?! Spela om ni gillar spelet, annars inte, ingen tvingar er. Nu ska jag lira lite till iaf...

Poängen med att gnälla är att varna andra om att spelet kanske inte håller vad det lovar. Att bara skapa "Ohh, vilket bra spel!"-trådar hade inte inte givit så mkt, eller hur?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Asså jag har inte kunnat skaffa mig en uppfattning av detta spela än... för jag kan inte spela det alls... när jag kommer in på servern och allt värkar som det ska men sen effter typ 30 sec så ba pang ut på skrivbordet... har tom provat att ställa all grafik till det lägsta men den det spelar ingen roll... någon som har samma problem?

Medlem
Skrivet av conthox:

Poängen med att gnälla är att varna andra om att spelet kanske inte håller vad det lovar. Att bara skapa "Ohh, vilket bra spel!"-trådar hade inte inte givit så mkt, eller hur?

Tror du inte folk kan bestämma själva vad som är bra och vad som är dåligt?
"Ohh, vilket bra spel!" -trådar är minst lika bra som "Blä, va kasst spel!" -trådar...
Minst lika värdelösa också...

Förstår inte alls hur du resonerade när du skrev det.. :]


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Frux:

Enda negativa överraskningen idag är väl att det whinas, klagas, gnälls och snyftas mer här i tråden än någonsin, ja jävlar i det. Har folk inget annat liv än att sitta och gnälla på BF-spelen?! Spela om ni gillar spelet, annars inte, ingen tvingar er. Nu ska jag lira lite till iaf...

Poängen med att gnälla är att varna andra om att spelet kanske inte håller vad det lovar. Att bara skapa "Ohh, vilket bra spel!"-trådar hade inte inte givit så mkt, eller hur?

Givetvis har man rätt att uttala sig negativt om något man inte gillar, men herrejävlar, nån måtta och proportioner måste det väl vara? Att ha en tråd på 7 sidor där hälften spyr galla över allt som har med EA att göra ger inte nåt heller direkt. Är skillnad på reflexmässigt whinande och negativ kritik, och den här tråden innehåller för mycket av det förstnämnda.

Är ju bara att testa demot innan man köper dessutom. Tror det här kan bli riktigt bra efter den sedvanliga finslipningen.

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av conthox:

Poängen med att gnälla är att varna andra om att spelet kanske inte håller vad det lovar. Att bara skapa "Ohh, vilket bra spel!"-trådar hade inte inte givit så mkt, eller hur?

Tror du inte folk kan bestämma själva vad som är bra och vad som är dåligt?
"Ohh, vilket bra spel!" -trådar är minst lika bra som "Blä, va kasst spel!" -trådar...
Minst lika värdelösa också...

Förstår inte alls hur du resonerade när sdu skrev det.. :]

Visst tror jag att folk kan bestämma sig och efter sina egna åsikter och tyckanden avgöra om det blir ett köp eller ej. Visst kan "Vilket bra spel"-trådar också dra strån till stacken, jag menade bara att om det - som i denna tråd - dyker upp fler "Dåligt spel"-inlägg än "Bra spel"-inlägg - så ger det en signal som säger: "Prova gärna demot ett par timmar till, tänk lite mer innan man köper". Kanske man har gått in med tunnelseende och bara sett alla positiva saker.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

your connection to the master server has been lost....

kan fan inte spela...
dags att ranta...

är det så här spelet kommer att vara....
betan var fan så mycket spelbarare...nu kan jag knappt komma in i spelet föräns EAs skruttiga master server tappar bort mej..
jag gillade spelet under betan......men nu fick det fan 10- i hörnet....

EA...SKÄRP ER...ni må ha pengar...och ni köper upp alla...
men ni har fan inga pengar över till era jävla servrar...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Måste säga att jag är positivt överaskad.
Även om det känns som en mod till bf2 så tycker jag att det var roligare än BF2.

Flöt på rikigt fint för mig, inga disconnects och annat tjafs.

Men samtidigt så känns det som att jag inte vill betala 400 för en BF2 mod när BF1942 fortfarande äger alla andra BF spel i mina ögon.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

<det käns könt att det är fler som har dsamma problem och Ea verkar suga *pip* Värsta är att mitt bf2 konto fucka upp sig när jag spela nyss VAD SKA MAN tRO OM DET det har fungerar fint tills bf 2142 kom


signatur

Alfa Bertil

Medlem

Gillade stridsvagnen, skönt att man kunde zooma.
Blev mycket verkligare.
Så borde dom ha på tanksen i BF2 också.
fast det zoomade läget ska komma direkt då...

Medlem
Skrivet av Boohannes:

Gillade stridsvagnen, skönt att man kunde zooma.
Blev mycket verkligare.
Så borde dom ha på tanksen i BF2 också.
fast det zoomade läget ska komma direkt då...

Testat PRMM? En reality mod till BF2 som äger.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Hetaste tråden på länge?


signatur

Fueled by coffee.

Medlem


Testa demot imorgon jag ska.

Medlem

You've been disconnected from the EA masterserver...You've been disconnected from the EA masterserver...You've been disconnected from the EA masterserver...You've been disconnected from the EA masterserver...You've been disconnected from the EA masterserver...You've been disconnected from the EA masterserver...

Varför måste man vara connectad till masterservern? Räcker det inte att authenticera och sen köra? Idioti... Har spelat 10 minuter på 2 timmar...


signatur

---
Boo!

Medlem

trend o whina på bf 2142 eller ? e man tuff om man gör det ?

Inaktiv
Skrivet av Lerner:

trend o whina på bf 2142 eller ? e man tuff om man gör det ?

Tror det har mer med masterservern att göra

Skriv svar