Minirecension - MS Wireless Racing Wheel

Medlem
Minirecension - MS Wireless Racing Wheel

Fick hem min #Microsoft - Wireless Racing Wheel igår. Denna är ett måste för alla speltokiga som tycker om racingspel.

Kvalitet
Kvaliteten är mycket bra och finns faktiskt inget att anmärka på.
Det är en välbyggd och gedigen ratt för att vara så billig som en är.
När man väl har greppat ratten så vill man helt enkelt inte släppa den.
Pedalerna ger ett bra motstånd när man trycker med foten.

Körglädje till tusen
Spelet som användes för att testa ratten är #Forza Motorsport 2.
Responsen från ratten är riktigt bra, bilen reagerar direkt när man vrider det minsta lilla på ratten. Det gäller också när man trampar på gaspedalen eller bromspedalen (Vad man nu måste göra det för?). Force feedbacken känns direkt, och är väldigt bra.

OBS: Bilder kommer senare.

Butik: Webhallen
Pris: 899 kr exkl frakt.

#blogg

Medlem
Minirecension - MS Wireless Racing Wheel

Har du använt ratt tidigare? För som du säger, känslan slår piltangenter och styrspakar med hästlängder. Har själv haft två Microsoft Sidewinder Force Feedback rattar, ena Gameport och den andra USB. Den med Gameport gick sönder därav köpte jag USB varianten (som jag lyckades få för 500kr).

Älskar att det ger motstånd när man vrider ratten beroende på vägunderlag, is gör att man lätt slirar fram och tillbaka med ratten medans lera ger en trögare vridning. Blir sugen på att ta fram ratten nu och köra igång FlatOut

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Har du använt ratt tidigare? För som du säger, känslan slår piltangenter och styrspakar med hästlängder. Har själv haft två Microsoft Sidewinder Force Feedback rattar, ena Gameport och den andra USB. Den med Gameport gick sönder därav köpte jag USB varianten (som jag lyckades få för 500kr).

Älskar att det ger motstånd när man vrider ratten beroende på vägunderlag, is gör att man lätt slirar fram och tillbaka med ratten medans lera ger en trögare vridning. Blir sugen på att ta fram ratten nu och köra igång FlatOut

Japp, hade ratt till PC. En Microsoft SideWinder

1
Skriv svar