FZ Poll: Skulle du kunna fuska i multiplayerspel?

Medlem

Förstår inte grejjen med att fuska i ett jäkla SPEL...
Hur j*vla kul kan det va???
Stå rakt upponer....han dog......han dog.....han dog........jaha sen då?
Man måste va riktigt j*vla ultra ninja-störd om man använder tex aimbot..

Ja jag är cynisk och arg men kom precis hem från Filippinerna och där fuskar inte barnen i online spel minsann..där säljer dom sig själva för att kunna få ihop till lite lim att sniffa så de glömmer bort hungern och att de bor i piss å skit..

Så dessa i-lands problem känns väldigt skumt å dumma just nu...
Men jag hoppas att Sveriges berömda apatiska system gör sitt jobb och snart kickar in..

HejHopp


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Inaktiv

Snöpning och giljotinering av fuskare på stadens torg vore en trevlig lördagsunderhållning för hela familjen...

Medlem

Fuskare är det värsta jag vet. Jag har aldrig fuskat i nåt, vad är poängen?? För mig är det utmaningen som gör det roligt att spela, fuska liksom tar bort den utmaningen och glädjen. Men såna som suger på nåt spel och därför fuskar för att få nån slags falsk vinnarkänsla?? Vilka loosers...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Absolut inte, det förstör hela spelglädjen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Fusk är i min mening bara okej i singleplayerspel, när man klarat spelet och bara vill leka runt, som tex i GTA-spelen... i multiplayer ska alla kunna spela på lika villkor utan någon som fuskar

Testpilot

De fulaste fiskarna tycker jag är de som i multiplayerspel rättfärdigar sig med att: "jag betalar ju lika mycket som dig så du ska skita i hur jag spelar mitt spel för o ha kul"

Problemet de personerna har är att de har inte den empatin att inse att deras sätt att spela förstör , de kan inte inse att den där spelaren de spelar emot faktiskt är en annan människa som blir sårad och tycker det INTE är kul då fuskaren skaffar sig en fördel i spelet som spelets regler inte tillåter.

Må det vara guldköp , aimbot , grindbot , powerleveling , dupe, exploits eller bottning rent generellt .. allt ger samma resultat.

Medlem

Jag tror att många fuskar för att de är unga, saknar någon kontroll och har absolut inget att säga till om i samhället dessa personer är så småa.
I onlinespel spelar ålder och storlek ingen roll längre och bara det är upplyftade för dessa individer.
Men när de får tag på något fusk så känner de att dem har kontrollen och får en illusion av makt vilket de har saknat hela sitt liv.

Jag tvivlar inte heller på att en del fuskar i ren "tilt" , något har hänt och de vill förstöra för andra och tycker det är roligt att andra bryr sig men även här handlar det mycket om att kunna påverka andra vilket de inte kunde som små i samhället

En tredje anledning är sannolikt väldigt dålig självbild och självkänsla så dessa individer gör allt som de kan för att stärka sin självkänsla. De ser inte sanningen och anser sig själva som så duktiga som fusken framställer dem. Detta ser jag dagligen och då är det inte bara fusk , dessa personer lever i sin egen drömvärld.

Bara spekulationer dock!

Medlem

tog: Nej, det är moraliskt förkastligt

hatar fuskare på MP spel, små jälva vidriga snorungar som förjänar stryk. SKÄMS på ER!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

har fuskat engång i MP spel, och det var i Diablo II.. Hjälpte folk att dublikera items.. men nu har man blivit äldre och tycker att allting med fusk/exploits är bara dumt och förstör för andra.. :/

Medlem

Dom som fuskar online kan inte spela och borde hålla sig enabrt till singelplayer spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Syftet med multiplayer vore väll att alla ska kunna spela ihop, och visa sin egna talang. Vad fusk gör, är inte mer än att bara irritera oss ärliga spelare, och i mina ögon, så förtjänar fuskare dödstraff. Jag säger detta för att jag har sett så otroligt många fuskare (självklart, då jag spelar CS: S), det går knappt att undvika dem. Jag kan också säga det att när jag spelar match med min klan, och stöter på ett fuskande lag, så sjunker stämningen väldigt fort ner i ett dystert stadie. Jag har aldrig fuskat, och tänker aldrig göra det, och om andra vill fuska, gör det då i eran egna privata miljö, i singleplayer-delar. Där kan du vara en skitunge helt för dig själv, och slipper irritera hela spelcommunityt!

Medlem

Så jävla lågt att fuska! :evil:

Har aldrig fuskat i NÅGOT spel, vare sig mp eller sp spel, aldrig ens i kortspel eller något sällskapsspel! DET om något gör att jag får en vinnarkänsla oavsett om jag är sämst på en server eller i topp!

Om jag ser någon fuska på ett uppenbart sätt undrar jag alltid vad den personen försöker uppnå? Är det att förstöra för andra eller att känna sig bra på just det spelet? Oavsett skälet måste ju den lågt stående, fuskande personen sakna någon för människan nödvändig egenskap?!

Och JA, jag blir rasande om jag upptäcker en fuskare, så alla idioter som försöker uppnå ilska hos andra får en freebie när jag lirar... Det är ju synd om de små svinen, så DET bjussar jag på...


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem

Skulle va kul om det lades upp en poll med frågan "Har du varit förälskad i en spelkaraktär" bara för att se hur många som svarade ja ;P

Medlem

Ni som säger att det är "hatar fuskare på MP spel, små jälva vidriga snorungar som förjänar stryk. SKÄMS på ER!" Visst det är ofta personer i en lägre ålder, MEN det finns 20+ 30+ och 40+ kanske till och med någon tysk farfar som har fuskat eller fuskar! Så döm inte kidsen direkt, vi alla vet att dom är omogna och behöver få smisk dagligen för att växa upp men fan döm dom inte på internet era fega jävlar.

Medlem

Att fuska i multiplayer visa bara vilket rötägg man är som inte kan eller vill träna sig att bli bättre.
sen lider den personen av nå andra psykiska men att den måste vara "bra" genom att fuska sig fram.
eller så gör dom det bara för att reta andra.
patetiska individer båda sorterna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Började köra Q1/Q2 för med fullbrights/spike rockets/timers, etc, det var lokalt på smålan där alla körde det och det ansågs ok, det var innan zbot/ratbot/VSE/etc blev kända. Alla fusk som fanns var "hemmagjorda" så det räknades lite som skill att ha ett bra skin eller bra timer.

Det var lite samma sak när man gick över till CS, man plockade med fullbrights och spikmodeller, ingen körde direkt seriöst i början utan man larvade mest runt på public serverar (fortfarande bara LAN). Men CS är lite annorlunda, man får en enorm fördel av att veta vart folk är, att "se" en igelkott komma krypandes genom vent på assault är lite skillnad mot att se en liknande igelkott knata runt på the edge. Det blev lite mer uppmärksammat att ha "fördelar" i CS, överdrivna saker som wallhacks, aimbots, speedhacks (i.e gl_zmax, OGC, etc) och att vi började köra lite seriösare turneringar lokalt var det som fick folket jag spelade med att lägga ner "fuskandet", även om vad som klassas som fusk kanske räknas lite olika av olika grupper människor.

Btw, jag kryssade i "Ja, och jag står för att jag fuskar", jag fuskar inte, men jag skulle inte ha några problem att fuska om jag av någon outgrundlig anledning skulle känna för det.

Inaktiv

Nästa poll får vara "Valde du alternativet "Nej, det är moraliskt förkastligt", i förra veckans poll om spelfusk, trots att du fuskat?"

Kan ge mig fan på att minst 10% av de som valt det alternativet lik förbannat har fuskat.

Personligen fattar jag inte varför man vill fuska. Man är ju faktiskt inte bättre och inte kommer man bli något bättre heller hur länge man än spelar. Det bästa är när folk fuskar och ändå suger. Tjingeling.

Medlem

Saknar alternativet "Nej, för jag ser inte det roliga i det."

Medlem

Har "fuskat" vid flera tillfällen men då för att testa fusket i fråga för att lättare upptäcka det senare. Sen har man - som Gogge skrev - larvat sig på LAN med polare och kört aimbot, wallhack etc. Det var kul i typ 5 min sen har man gått tillbaka och kört som vanligt. Ser inget nöje i att fuska sig till seger, oavsett om det är spel, sport eller andra aktiviteter.

Medlem

Provade wallhack/aimbot i CS för att se hur det såg ut.
Sen dess har jag inte lirat CS, förstörde hela grejen när man insåg att många av de man spelat med antagligen körde med det.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Har fuskat i CS för evigheter sedan.. Va endast på tysk fuskserver.. Och det va så förbannat tråkigt.. Ingen personligutveckling alls..

Ban exploits utnyttjas till viss mån.. Beroende på hur uppenbara dom är och om dom är avsiktliga.. Bandesignen i call of duty 4 är gjord så att man ska kunna klättra lite här o där. Bara lära sig ställena o klättra själv.. Va det jag gjorde.. Som exempel.

Men aimbot/wallhack är tragiskt i online spel.. En bandesign som är avsiktlig är ju bara utnyttja.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Jupp fusk i SP helt ok upp till var och en. MP aldrig skulle absolut aldrig falla mig in, har lirat i clan i alla mina år och vet hur det är med fuskare.

Dessutom ska exploits räknas som fusk precis som henmyr säger , många säger att "ja men man kan ju komma ditt eller liknande" men dem kanske skulle ringa DEVSEN och fråga om de var menat så, skulle lixom inte tro de.

Call of duty är ett spel med många hopp glitches.

Du menar la inte bunny jumping? Skulle absolut inte jämföra det med fusk eller exploits, okey kanske nu när dom har tagit bort det men att kalla det för fusk är som att säga spraying är fusk eller att hoppa och sedan croucha, visst, det är fegt men det är lika mycket fusk som camping ;). Ps. spelade CoD1 sen det kom ut, körde aldrig bunny jumping stilen men om man var bra så kunde man ta dom ändå, no problem.
Fusk/Exploits är i mina ögon fel och skulle aldrig göra det, fuska i single player kan vara roligt men inte online, det är en helt annan grej.

Medlem

Grövre fusk som aimbot, wallhack, speedhack osv blir jag helt klart förbannad på om jag ser detta men om jag ser hur folk utnyttjar exploits på olika banor/i MMORPG blir jag mer nyfiken på, hur gjorde de det? Beronde på vad det är för exploit då..

Inaktiv

skrämmande o se att folk har tagit alternativet JA, och jag står för att jag fuskar.
Sjukt efterblivet låg av er. Då vet man att ni inte har någon stake i kroppen för att ni måste fuska för att bli lika bra som oss andra som spelar normalt.

mitt svar: Nej, det är moraliskt förkastligt.

Inaktiv

Jag har gjort det ibland. det är faktiskt lite kul ibland.


signatur

oskar

Medlem

Fuskade innan i singelplayer när jag var mindre. Dock insåg jag hur mycket det förstörde spelet och spelkänslan. Så nu tänker jag inte ens tanken på att förstöra 150-500kr på att fuska igenom det. Jag sitter och dör 40 gånger i rad på en svårighetsgrad som är för hög för mitt eget bästa.

Jag blir ju gladare när man väl klarar det

Sen i multiplayer så hatar jag all typ av fusk/hack/exploit. Samma sak i min mening. Multiplayerfuskare ska bannas på heltid ifrån alla typer av dataspel. Det förstör spelet för så många andra. Även botar i t.ex. WoW. Jag kan speldera timmar till att se till så att botarna blir dödade av någon npc och därmer får sin equipment så skadad att den dödar sig själv när den försöker döda något.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av klegg:

skrämmande o se att folk har tagit alternativet JA, och jag står för att jag fuskar.
Sjukt efterblivet låg av er. Då vet man att ni inte har någon stake i kroppen för att ni måste fuska för att bli lika bra som oss andra som spelar normalt.

mitt svar: Nej, det är moraliskt förkastligt.

Tänk på att alla inte tar spel lika seriöst som livet själv.

Medlem

Jag förstår inte hur man kan fuska i spel ens.

Det förstör glädjen med spelandet helt och hållet, både för fuskaren och för andra, och är helt omoraliskt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Nä. Bara i singleplayer.

Hmm först och främst är det inte fuskares fel att de använder fusk. Fusk används i verkliga livet och spelvärlden är en reflektion. Fusk är dessutom en skicklighet i sig, vissa åker fast och andra inte. Personlig tror jag fusk härstammar från överlevandsinstikten, om man kan fuska för att få en mer optimal vardag så gör man det. Alla strävar efter att vara bäst även om det är nedrigt och lågt i många andras ögon att göra på deras sätt.

Jag tog alternativet "ja, men bara om ingen upptäcker mig", det är inte för att det är fegt, och det betyder inte att jag använder fusk så som wallhack eller helst fuskar till mig allt, jag älskar att låsa upp achivments på xbox360spel. Jag har däremot använt exploits. Något som ligger i ansvaret på utvecklarna att fixa. Bara för att ta ett exempel: Cabal online har en fiende som på ett ställe fastnar i terrängen. Eftersom man får nya skills av att utföra sämre skills på fiender och inte har autotarget så är detta ett sätt att slå på samma fiende år ut och år in utan att behöva vara vid datorn (han slår inte tillbaka och man kan ta på sig sug gear och använda skill som praktiskt taget inte skadar fienden, en tyngd på en tangent gör att skills utförs när cooldown är återställd). Man skilllevlar utan att behöva göra något. Många kallar detta för botning etc, men jag kallar det dålig spelutveckling och chansen att man nu lyckas finna att just denna fiende fastnar just på den där förbannade pumpan är relativt obefintlig (vad jag vet var det bara jag som kände till den), när man sedan rapporterar detta och spelutvecklarna inte bryr sig, tja då tillhör det väl spelet. Jag spelar inte längre cabal online :S onödig kommentar.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Skriv svar