King's Bounty: The Legend filmat

Robot
Medlem
King's Bounty: The Legend filmat

King's bounty var ju grymt! Hoppas detta också är det!

Medlem

Heroes 4 och 5 var ju inte alls så bra som man hoppades på så detta kanske kan vara nåt.

PaZ
Medlem

Ser ut precis som Heroes 5 väl?
Kan någon förklara skillnaden mellan King's Bounty och Homm? Vet bara att KB är den spirituella föregångaren..

Medlem

Hm,, kan inte minnas om jag någonsin klarade av KB, men jag vet att jag älskade spelet och satt länge och väl med det
Hoppas det blir en värdig uppföljare

Medlem
Skrivet av PaZ:

Ser ut precis som Heroes 5 väl?
Kan någon förklara skillnaden mellan King's Bounty och Homm? Vet bara att KB är den spirituella föregångaren..

Ja, lite samma utseende. Men finns ju annat också.

Verkar nästan som att det är samma spel, speciellt om det är den spirituella föregångaren.

Inaktiv
Skrivet av PaZ:

Ser ut precis som Heroes 5 väl?
Kan någon förklara skillnaden mellan King's Bounty och Homm? Vet bara att KB är den spirituella föregångaren..

Man kan väl säga att första Heroes spann vidare på de bästa ideerna i King's Bounty med ny bakgrundshistoria.

Här finns en hemsida med all info:
http://www.zone.ee/kingsbounty/
Det räcker med att titta på bilderna för att se flera direkta likheter.

Ska bli riktigt kul att se hur bra de lyckas med KB: Legend.

Och varför envisas FZ med nerladdningsbara filmer i .mov format. Tur nog kan man spela upp dem helt utan Apple-skrot på datorn (inte ens qt alt tack och lov).

Inaktiv

Jag tror inte FZ har så mycket att säga till om i vilka format de får filmerna utan lägger upp dem så som de får dem.

Medlem

Jo, Homm-spelen är i princip uppföljare till KB.

Pansarknekt

Såg fett ut vid första 30 sekunderna sen såg det oroande linjärt ut.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv
Skrivet av Zypher_X:

Jag tror inte FZ har så mycket att säga till om i vilka format de får filmerna utan lägger upp dem så som de får dem.

Klart de har det. Om de får filmerna från något pressombud så har de också kontakt med dem och kan maila och säga att filmer i .mov suger.

Detta är ett PC-spel, och ingen Mac-version är påtänkt. Varför då filmer om spelet i ett Mac-format?

Medlem

Får hoppas att detta inte blir en så stor besvikelse som HOMM 5 blev..
Är skeptisk till att den mysiga 2D-grafiken tvingat skall göras om till 3D, men detta ser faktiskt hyfsat smakfullt ut.
Som man har suttit och nött Kings Bounty på sin 68k-Mac i början på 90-talet.... oj oj oj

Inaktiv

Btw, hittade en annan film (trodde det var samma först) på distrubutörens hemsida (de heter 1c). Filmen är 160MB, 1280x960 och kodad i Xvid. Vill ni se spelet i hög upplösning så ladda ner här (video 2):
http://www.1cpublishing.eu/game/king-s-bounty-the-legend/down...

Medlem

Håller med. Med risk för att bli kallad bakåtsträvare så tycker jag att såna här spel gör sig bättre i högupplöst och detaljerad 2d än i 3d.

Inaktiv

Jag vet inte, den stora fördelen med 3d är animeringar och mer inlevelse från miljöerna. Även om jag också gillar de gamla 2d-spelen som Heroes 2 med den underbara handtecknade grafiken så tycker jag också om många 3d spel i samma genre.

Medlem
Skrivet av Buio:

Jag vet inte, den stora fördelen med 3d är animeringar och mer inlevelse från miljöerna. Även om jag också gillar de gamla 2d-spelen som Heroes 2 med den underbara handtecknade grafiken så tycker jag också om många 3d spel i samma genre.

Man kan få till snygga animationer i 2d också. Personligen vill jag inte ha inlevelse. Jag vill att det ska kännas som att titta på en vacker tavla. Eller inlevelse ska det såklart vara men om du med de menar realism så vet jag inte om jag håller med. Speciellt eftersom kvaliteten på den 3d-grafik de presterat i ex. Heroes 5 inte är tillräckligt hög för att man ska sugas in i världen.

1
Skriv svar