Ställa in ny skräm

Medlem
Ställa in ny skräm

Köpte skärmen som jag tänkte på. Behöver nu lite hjälp med att ställa in den. Provade med Adobe-gamma, men jag lyckades inte alls med det. Finns det något program man kan ladda hem som kan hjälpa mig med detta. Just nu är skärmen för skarp. Får ont i huvudet, speciellt på FZ's ljusa sida.

Inaktiv

sänk ljusstyrkan.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Vilket man bör kunna göra via OSD, tryck lite på knapparna på skärmen och se om det dyker upp nån meny osv...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jo, det är klart. Har jag ju även gjort. Men jag vill ställa in den professionellt. Ingen som känner till något annat program förutom Adobe-gamma? Jag läste om nåt, men det kostade någon otroligt stor struntsumma.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

otroligt stor struntsumma

är det mycket eller lite pengar?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Hahaha, vad jag menar är att den är så dyr så att det är löjligt. Men man fick tydligen någon sak man skall fästa på skärmen, sedan kör man igång programmet så skall den fixa biffen.

Problemet med Adobe-gamme är att den säger man skall köra i full kontrast, men det låter inte riktigt klokt om man frågar mig.

Medlem

Ställ in skärmen som du tycker, såvidare du inte ska syssla med proffesionell bildhantering så spelar det ingen roll hurfasen du har kalibrerat den. Bara du e nöjd


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Sitter med samma skärm men som sagt bara sänka ljusstyrkan på sidan. Däremot spelar jag inte med den då jag tycker min crt är mycke skönare å lira med.

1
Skriv svar