Rockstar tar strid mot piraterna

Medlem

Kopierings skydd ?
synd jag som hade tänkt köpa spelet.
Enda alternativet är väl att vänta på en piratversion med skyddet bortplockat.
lol

Inaktiv

För övrigt måste jag säga att jag tycker spelet är otroligt välgjort. Älskar karaktärerna, dialogerna; Rockstars sexistiskt sköna humor och små detaljer. Tycker det är synd att de gör så många förbannade genom att agera idiotiskt och släppa spelet halv-optimerat.

Medlem
Skrivet av b3pp0:

sluta klaga innan ni ens fått problem, alla vet redan att ni inte kan få några problem med originalet om ni inte installerar skiten på minst 4 datorer, vilket inte är menat, lr nödvändigt.

Jag tycker inte att de ska vara någon gräns för hur många gånger man ska kunna installera ett spel. :\
Jag menar, det kan ju vara så att datorn (där spelet är på) kraschar eller något liknande (vilket har hänt mig ett antal gånger) och då är de lite "snopet" om man helt plötsligt inte kan spela ett spel som man har betalt dyra pengar för


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

rent ut sagt ett barnsligt sätt att försöka stoppa spelare med piratversioner.
lite som att slänga i peppar i godis som man inte vill att barn ska äta.

dessutom har dom lagt in securom i spelet vilket tillsammans med starforce ger väldigt dåliga vibbar i.o.m. att det finns en viss risk att hårdvaran i datorn rent av pajjar. jag tror dessutom inte att något spelföretag vill sitta och ersätta trasig hårdvara.

om man ska bojkotta gta iv?

1. innehållet ger en tillfällig orgasmisk wowkänsla som sedan avtar. är man inte intresserad av att hitta buggar som man kan exploita så finns det nog inte mycke som håller en kvar längre än storyn.

2. Företagets barnsliga strategi och paranoia för fildelning detta trots att dom kommer sälja platinum innan jul och därmed få ihop budget för nästa spel som dom säkert kommer slänga ut på något totalt värdelöst. skulle te.x. inte förvåna mig om dom skulle göra någon form av Tetris 3D med samma grafik som GTA IV och sedan hosta veke över att fildelare äter deras budget.


signatur

Chooch it

Inaktiv

Det kommer bli knäckt, sen är detta någon av världens mest sämsta nyhet. Seriöst att ta kommentarer från piratebay som källa? Lägre än aftonbladet.

Medlem

det är ganska uppenbart när man läser och kolla runt på nätet att problemen är hos piratkidsen, även om dom själva påstår att dom kör original, i deras frustration skriver dom förstås en massa bullshit och sprider lögner.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Avstängd

Klockrent! Precis så ska det gå till!

Inaktiv

hehe Rockstar äger fan!!!

Medlem

Helt rätt , så här skall dem tas , go Rockstar

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

det är ganska uppenbart när man läser och kolla runt på nätet att problemen är hos piratkidsen, även om dom själva påstår att dom kör original, i deras frustration skriver dom förstås en massa bullshit och sprider lögner.

Om du nu inte har en kristallkula att kika runt med är det bara spekulationer och inte uppenbart om vilka som har problem eller inte.

Jag tror dock som du, många av de som har problem är säkert de som tankat hem spelet illegalt men det verkar vara problem även för de som köpt det. Har tittat igenom forumet på Steam och där är det många som har problem och till och med en del som fått pengarna tillbaka (vilket tydligen är ovanligt för produkter köpta i Steam).


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av nachoman:

hehe hur vore det att satsa på att släppa ett spelbart spel iställt för att ta 400 kr för någon beta-version som inte kommer vara spelbart på bra lång tid.

Där kommer stackarna sitta som köpt spelet och installera patch efter patch bara för att konstatera att det blivit liiiite bättre och svära och förbanna Rockstar. Samtidigt som de som laddat hem skräpet kommer säga jaja tur att jag inte betalade för det. Det är lose-lose för Rockstar.

Om jag får spekulera lite så är väl just den dåliga kvaliteten på spelet anledningen till att de var så "frikostiga" att man kunde installera det hur ofta man ville istället för sedvanliga fem gånger som övriga nyare spel med Securom. Jag gissar att det nog finns de som installerat om spelet både en och två gånger redan för att få det att fungera.

Du antar väldigt mycket för att inte ha köpt spelet, gick felfritt på 2 minuter och funkar galant för mig , snacka om att dra alla över en kant.

Snarare 10ggr mer problem om man laddar ner spelet.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:
Skrivet av b3pp0:

sluta klaga innan ni ens fått problem, alla vet redan att ni inte kan få några problem med originalet om ni inte installerar skiten på minst 4 datorer, vilket inte är menat, lr nödvändigt.

Jag tycker inte att de ska vara någon gräns för hur många gånger man ska kunna installera ett spel. :\
Jag menar, det kan ju vara så att datorn (där spelet är på) kraschar eller något liknande (vilket har hänt mig ett antal gånger) och då är de lite "snopet" om man helt plötsligt inte kan spela ett spel som man har betalt dyra pengar för

Det finns ingen gräns i GTA 4...installera hur många gånger du vill

Medlem

HAHAHA go Rockstars!

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Mr.Waterboy:
Skrivet av b3pp0:

sluta klaga innan ni ens fått problem, alla vet redan att ni inte kan få några problem med originalet om ni inte installerar skiten på minst 4 datorer, vilket inte är menat, lr nödvändigt.

Jag tycker inte att de ska vara någon gräns för hur många gånger man ska kunna installera ett spel. :\
Jag menar, det kan ju vara så att datorn (där spelet är på) kraschar eller något liknande (vilket har hänt mig ett antal gånger) och då är de lite "snopet" om man helt plötsligt inte kan spela ett spel som man har betalt dyra pengar för

Det finns ingen gräns i GTA 4...installera hur många gånger du vill

Stämmer detta ?

Och föresten är det ck keyn den registrerar ? eller själva spelet ? så att om jag har 2 gta 4 så kan jag installera det 6 gånger (OM gta 4 skulle ha haft 3 install limits)


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av zaphiren:

"Lagga"? hacka heter det när man lirar singelplayer (som i GTA).

nej du har fel

Medlem

Tummen upp för sådant hära faktiskt. Pirater jävlas ju så varför inte jävlas tillbaka?

Red alert 2 kunde man ju starta och börja spela men alla byggnader och enheter exploderade efter ett litet tag om det inte var crackat rätt. Även det lite humor tycker jag.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Spelet funkar ju fint med crack? Jag hade problem med att den snurra runt som att man var full men efter att man startade om spelet så funkar det fint. Har spelat i typ 8 timmar utan några som helst problem!

Rockstar skrev i något forum att det inte var värt att äns försöka cracka spelet då dom lagt ner 200k (tror det är dollar?) på skyddet. Väl investerade pengar Rockstar!

Medlem

roligare med sånna här lösningar än ett klassiskt fel meddelande imo diggade speciellt red alert 2's alla units o byggnader sprängdes efter ca 1 min.
och i operation flashpoint så började siktet cepa loss och när man joinade servers i multiplayer så kom ett text meddelande om att man körde en fake version.
I armed assault 1 så om man använder en random key på nätet så kunde man få alla menyer ingame och i menyerna på ryska eller polska eller tyska eller nåt annat random

Medlem
Skrivet av kontje:

Spelet funkar ju fint med crack? Jag hade problem med att den snurra runt som att man var full men efter att man startade om spelet så funkar det fint. Har spelat i typ 8 timmar utan några som helst problem!

Rockstar skrev i något forum att det inte var värt att äns försöka cracka spelet då dom lagt ner 200k (tror det är dollar?) på skyddet. Väl investerade pengar Rockstar!

200k på spelet (PC versionen) tror jag snarare dem menade och inte skyddet imo........

Medlem

Tycker de är bra att dom gör så här, men samtidigt så kan detta ge en negativ syn för dom som vill testa före köp, hur många tror ni vet om att detta beror på ett kopieringsskydd? Tycker de skriker bugg om de hela.

Skyddet kommer utan tvekan knäckas, och då har Rockstar slängt ut onödiga resurser på de.

Och sen alla som gnäller på "snorungar", hur seriös är ni? Nerladdning har inget med att vara snorunge att göra, de handlar nog mest med osäkerhet och dålig ekonomi. Jag laddar ner spel pga osäkerhet, spel som jag inte vet något om och gärna vill testa innan så jag inte bränner iväg flera hundra på skit, och är de bra så blir de ett köp. Ungdomar idag lever på studiebidrag, vissa barn får inte en krona, vad ska dom göra? Bättre att dom laddar ner spel än att dom är ute på super sig full och vandaliserar.

Sånt här skitsnack kommer oftast upp när de gäller spel som för många är givna köp. Nu har ni varit så duktiga och köpt ett spel för en gångs skull och klagar därför på folk som laddar ner de för att få bättre samvete, men majoriteten av er har ändå nerladdade spel, filmer och/eller musik på datorn, tror ni mig inte så kolla här http://www.fz.se/omrostningar/results.fz?id=11&dupe=1

So shut your pie hole!

Medlem
Skrivet av donjojo:

Jag får göra en pudel helt enkelt och byta åsikt. På Pbay verkar det finnas cracks som folk klagar på att kameran skakar med mera. En möjlighet är att det är rockstar själva som laddar upp alla dessa dåliga cracks. Antagligen kommer det nog snart ett fungerande crack till spelet.

Det är EXTREMT vanligt att ett spel innehåller både ett generellt kopieringsskydd OCH triggers inne i spelet. Det generella kopieringsskyddet sänker en erfaren cracker inom loppet av minuter. "Triggarna" är till för att fördröja releasen av den piratkopierade versionen och innebär att spelet i princip måste spelas igenom från början till slut för att hitta alla ställen där en check finns som kollar om spelet är skyddat som det ska annars kraschar det.

Rockstar har här gjort nått unikt som jag bara kan ge dom extrem cred för, rent ut sagt komiskt att tänka sig alla kids som sitter å blir åksjuka av darrig kamera när dom tuggat hem en piratverre från sin dagliga p2p-källa. Dock (!) så är det sorgligt när kopieringsskyddet påverkar legala versioner. Det får aldrig hända och sker på tok för ofta nuförtiden.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Vad är det som är unikt? Har gjorts förr.

Medlem
Skrivet av Grasfer:

Hoppas det inte är SecuROM på steam versionen jag köpte, går väl inte lämna tebaks på steam heller

Jo, men då måste du ladda upp all kod som du tankade ned när du köpte det. Så kan dem sälja den som en lätt begagnad kopia av spelet sedan.

Haha.. kul sätt att bekämpa pirater!
Jag hatar DRM och Securom och allt sånt skit som pajar för en men detta, detta var ju skitbra och helt rätt!

Medlem
Skrivet av Tomzi:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Mr.Waterboy:
Skrivet av b3pp0:

sluta klaga innan ni ens fått problem, alla vet redan att ni inte kan få några problem med originalet om ni inte installerar skiten på minst 4 datorer, vilket inte är menat, lr nödvändigt.

Jag tycker inte att de ska vara någon gräns för hur många gånger man ska kunna installera ett spel. :\
Jag menar, det kan ju vara så att datorn (där spelet är på) kraschar eller något liknande (vilket har hänt mig ett antal gånger) och då är de lite "snopet" om man helt plötsligt inte kan spela ett spel som man har betalt dyra pengar för

Det finns ingen gräns i GTA 4...installera hur många gånger du vill

Stämmer detta ?

Och föresten är det ck keyn den registrerar ? eller själva spelet ? så att om jag har 2 gta 4 så kan jag installera det 6 gånger (OM gta 4 skulle ha haft 3 install limits)

Jag installerade gta(cdkey check etc.)...spelade lite...sen uppgraderade jag hårdvara, formaterade utan att avinstallera gta.....ominstallerade windows. Installerade gta och spelade...felfritt....dom har ju sagt offentligt att det inte finns några installations limits.

Medlem

Dessvärre går det pirata spelet och spela det utan problem om man vet vad man sysslar med, så onödigt av Rockstar.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Detta börjar ju bli extremt löjligt. Nästan som att rattkudden skulle smälla om man inte använde samma moment och kraft varenda gång då man vrider nyckeln för att starta bilen.

Borde fan i mig börja bli lag på att spelen skall fungera felfritt för den goda kotten i gänget.

Verkligen inte. Mer som att rattkudden skulle smälla om man använde något annat än original-bilnyckeln, såsom någon modiferad kopia osv..

Skrivet av Philster:
Skrivet av heli:
Skrivet av cruZZade:

"Dina grafikinställningar sätts på max med resultatet att spelet börjar lagga"

Hmm....kan inte ens Fragzone hålla reda på skillnaden mellan att det laggar och att det hackar? :S

Man får använda ordet lagg när man har dålig FPS.

Vadå FÅR säga?
Har mamma sagt att man får?

Om folk använder fel ord på fel sak så förlorar orden sitt värde och bara blir ett samlings namn.

Om nån säger att spelet laggar ska man veta direkt att det just LAGGAR pga av latency/nätverket.

Men nu säger folk lagga till allt som tar lite tid på datorn.

Det är som att du skulle kalla allt som rör sig för en bil, och skulle inte det vara jobbigt?

se

Skrivet av John:
Skrivet av cruZZade:

"Dina grafikinställningar sätts på max med resultatet att spelet börjar lagga"

Hmm....kan inte ens Fragzone hålla reda på skillnaden mellan att det laggar och att det hackar? :S

Vilka sjukt roliga symptom Rockstar har skapat dock

http://en.wikipedia.org/wiki/Lag

Tänk. Tryck. Tala.

------

Skrivet av anon_38597:

Det kommer bli knäckt, sen är detta någon av världens mest sämsta nyhet. Seriöst att ta kommentarer från piratebay som källa? Lägre än aftonbladet.

Varför är det en dålig nyhet? Debatten om hurvida DRM förstör eller räddar pc-spelen har fasen inte varit hetare - så fort en utvecklare säger att nästa spel kommer ha DRM brukar det bli en shitstorm utom dess like.. Rockstar har ju själva sagt att skyddet kunde påverka gameplayet, så ja. Det har vi fått bekräftelse på nu.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Tycker de är bra att dom gör så här, men samtidigt så kan detta ge en negativ syn för dom som vill testa före köp, hur många tror ni vet om att detta beror på ett kopieringsskydd? Tycker de skriker bugg om de hela.

Skyddet kommer utan tvekan knäckas, och då har Rockstar slängt ut onödiga resurser på de.

Och sen alla som gnäller på "snorungar", hur seriös är ni? Nerladdning har inget med att vara snorunge att göra, de handlar nog mest med osäkerhet och dålig ekonomi. Jag laddar ner spel pga osäkerhet, spel som jag inte vet något om och gärna vill testa innan så jag inte bränner iväg flera hundra på skit, och är de bra så blir de ett köp. Ungdomar idag lever på studiebidrag, vissa barn får inte en krona, vad ska dom göra? Bättre att dom laddar ner spel än att dom är ute på super sig full och vandaliserar.

Sånt här skitsnack kommer oftast upp när de gäller spel som för många är givna köp. Nu har ni varit så duktiga och köpt ett spel för en gångs skull och klagar därför på folk som laddar ner de för att få bättre samvete, men majoriteten av er har ändå nerladdade spel, filmer och/eller musik på datorn, tror ni mig inte så kolla här http://www.fz.se/omrostningar/results.fz?id=11&dupe=1

So shut your pie hole!

Som sagt gör jag som dig MEN de är inget argument, stöld är stöld..

"jag vill ha en ferrari men fan lever bara på 30 k i månaden, skit samma jag tar en endå för att jag inte har råd."

Nu vill inte jag diskutera detta därför att de finns ingen mot argument till varför dem som gör spel,musik,film ska få ha rätten att vilja ta betalt.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

KoP
Medlem

Haha! Helrätt. Piratj*vlar.

Skrivet av sm90caen:

För övrigt måste jag säga att jag tycker spelet är otroligt välgjort. Älskar karaktärerna, dialogerna; Rockstars sexistiskt sköna humor och små detaljer. Tycker det är synd att de gör så många förbannade genom att agera idiotiskt och släppa spelet halv-optimerat.

Och hur lätt tror du det är att optimera ett spel som ska fungera på femtielva olika uppsättningar av hårdvara? :S

Inaktiv
Skrivet av Philster:
Skrivet av heli:
Skrivet av cruZZade:

"Dina grafikinställningar sätts på max med resultatet att spelet börjar lagga"

Hmm....kan inte ens Fragzone hålla reda på skillnaden mellan att det laggar och att det hackar? :S

Man får använda ordet lagg när man har dålig FPS.

Vadå FÅR säga?
Har mamma sagt att man får?

Om folk använder fel ord på fel sak så förlorar orden sitt värde och bara blir ett samlings namn.

Om nån säger att spelet laggar ska man veta direkt att det just LAGGAR pga av latency/nätverket.

Men nu säger folk lagga till allt som tar lite tid på datorn.

Det är som att du skulle kalla allt som rör sig för en bil, och skulle inte det vara jobbigt?

Nu framstår du bara som en misslyckad besserwisser.

Min poäng var just att det inte är fel ordval. Som John skrev: Tänk. Tryck. Tala.

P.S. Din parallell är otroligt irrelevant och värdelös.

Skriv svar