Disney investerar 15,7 miljarder i Epic Games

Medlem
Skrivet av Gen:

Glöm för guds skull inte alla fantastiska tidsexklusiviteter, underbara launchers och vänliga försök att köpa sina kunder genom gratisspel

EGS är fan nice. Bättre priser, pengar tillbaks, och vouchers. Att det ger mer pengar till dom som faktiskt gör spelen är oxå jävligt bra. Som launcher är den sådär för interaktioner med vänner. Det är mer bara ett sätt att starta spelen

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Ja smaken e väl som baken, dvs delad. För mig så var tex andor det bästa som kommit från star wars nånsin. Men jag gillar också riktigt mörk sci-fi

Ja, för Disney gör ju verkligen mörk sci-fi. ☺️


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Generalen:

Episod 1 och hela prequel-trilogin kom ut innan Disney köpte Lucasfilm

Ja just de ja. Hade helt glömt det. Då kan vi inte ens hänga disney för jar jar binks vilket styrker mitt resonemang änmer att disney förvaltat star wars-serien väldigt väl. Gissar på att detta enbart e till gagns för epic.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Blir det typ Starwars i Fortnite då kaske.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Totalt jävla mörker.

Hahaha


signatur

Allätare

Skribent
Skrivet av vbgbasse:

Ja just de ja. Hade helt glömt det. Då kan vi inte ens hänga disney för jar jar binks vilket styrker mitt resonemang änmer att disney förvaltat star wars-serien väldigt väl. Gissar på att detta enbart e till gagns för epic.

Nä, Jar Jar är enbart Lucas eget fel. Även den taffliga dialogen i Ep 1-3 är hans fel, han kan inte skriva dialog. De bästa filmer han har gjort så har han haft någon annan som hjälpt till. The empire strikes back t.ex, som anses vara bästa SW-filmen av många, den stod han ju varken för manus eller regi.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Rafner:

Totalt jävla mörker.

Har en del sköningar!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Epic är mer än Fortnite. Får se om man kanske kan se saker gällande Disney + och Epic. Eller Disney och Unreal Engine.

Medlem
Skrivet av lonian:

Blir det typ Starwars i Fortnite då kaske.

Det vore coolt.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Maysay:

Epic är mer än Fortnite. Får se om man kanske kan se saker gällande Disney + och Epic. Eller Disney och Unreal Engine.

Disney har använt Unreal engine i många år i sina serier och filmer, mest star wars. Och så har de använt sig utav quixel megascans, som sen rätt länge ägs utav epic.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Säg det till Marvel post End Game och Star Wars...

Personligen är jag inte förvånad att Disney är villiga att hoppa i säng med TenCent.

Jo, var lite sarkastisk. Men kanske ett försök att hålla kvar företaget i USA? Fast Tencent äger rätt stor del av kakan väl?

Medlem
Skrivet av lonian:

Blir det typ Starwars i Fortnite då kaske.

Skrivet av krislevin:

Det vore coolt.

Det har redan hänt flera gånger

Medlem

För typ 10 år sedan så la Disney ner i alla sina spelstudios (Junction Point Studios osv) och skulle inte syssla med spel själva längre, utan bara licensera ut grejer till andra utvecklare.

Nu så vill dom plötsligt satsa på spel igenom och investera stora summor i det. Undrar hur lång tid det tar innan dom ändrar sig igen?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Säg det till Marvel post End Game och Star Wars...

Personligen är jag inte förvånad att Disney är villiga att hoppa i säng med TenCent.

Exsqueeze me? Att "ta sig i kragen" levererade sequel trilogy, Ashoka (som var väldigt dålig), Obi-Wan (som var katastrofalt dålig), Han Solos film (som var väldigt dålig), The Book of Boba Fett (som var katastrofalt dålig, totalt karaktärsmord), Andor (Som var ett sömnpiller). Det enda bra post Disney skulle jag personligen säga är Rogue 1 och Mandalorian.

First of all... George Lucas körde Star Wars utför branten redan med project green screen och Burk-Burk Bink. Även ifall mycket kunde varit bättre med de sista tre filmerna så var de långt bättre än de tre i mellan. Alla var dock härliga att se, för ja, Star Wars. Serierna har däremot hållit väldigt blandad kvalité, vilket kanske inte är så konstigt med serier och budgetar.
Ibland tar filmskaparna sig verkligen vatten över huvudet när de drar igång sådana där näst intill omöjliga projekt, som hade passas jättebra för serieformatet...ifall de haft en obegränsad budget.
Ändå, så gillade jag nog Andor mest. Den fick tid att utvecklas, och sträckte sig över många händelser, miljöer och skeden. Framförallt så var den mörkare än vad det mesta som gjorts i Star Wars, vilket var ett stort plus. Hoppas på mer av den.

Så...smaken är som baken, som vanligt.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Disney har använt Unreal engine i många år i sina serier och filmer, mest star wars. Och så har de använt sig utav quixel megascans, som sen rätt länge ägs utav epic.

Jag vet att det ägs av Epic. Det kan ju vara en av orsakerna till att de vill köpa in sig. Inte vara Fortnite.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Totalt jävla mörker.

punk bandet?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Ender:

First of all... George Lucas körde Star Wars utför branten redan med project green screen och Burk-Burk Bink.

Tidigare än så. När han, för 27 år sedan (tiden går...), fick för sig att klippa om och ändra handlingen i orginaltrilogin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Changes_in_Star_Wars_re-release...

Det var då det började gå utför.

Medlem
Skrivet av filbunke:

Tidigare än så. När han, för 27 år sedan (tiden går...), fick för sig att klippa om och ändra handlingen i orginaltrilogin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Changes_in_Star_Wars_re-release...

Det var då det började gå utför.

Håller inte alls med jag föredrar de nyare versionerna av Orignaltriologin.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Problemet med Ahsoka var att den mer var Rebels säsong 5 än en Ahsoka-serie. Jag hade inget problem med det då jag gillade Rebels, men kan förstå man blev besviken om endast sett Clone Wars innan, eller inte gillade Rebels.

Jag älskade Reels, Ahsoka var tråkig som fan i hennes egna serie.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

12
Skriv svar