Steam Next Fest - Vilket spel att testa

Medlem
Steam Next Fest - Vilket spel att testa

Nu är det äntligen dags för steams årliga Steam Next Fest som bjuder på massor av demos. I-landsproblemet är att det finns för mycket att välja på så jag tänkte att vi kan rekommendera demos att testa.

Skriv titel, genre och om man orkar (helst att man gör det) skriva en kort beskrivning på vad det är för typ av spel.

Jag har tyvärr inte hunnit/orkat testa några demos än men har laddat ner några som verkar intressanta.

Lightyear frontier, singelplayer/co-op, farming, open world
Styr en robot och bygger sin egna farm. Mer än så vet jag inte men var tillräckligt för att jag skulle vara intresserad

Dread Dawn, zombies, överlevnad 2,5D
Jag gillar att bygga saker och försvara. Här ska du överleva en zombie pandemi. Open world sandbox spel där man kan utforska en stad.

Stormgate RTS
Ser ut som en klon av Starcraft, och det är inte så konstigt med tanke på att det är gamla blizzard utvecklare som gör det här spelet.

Börja rekommendera!

Medlem

Gillar verkligen Steam Next Fest. Har inte hunnit kolla vilka spel som finns än men kommer absolut testa Stormgate.

Releasehästryttare

Väldigt mycket mediokra spel denna gången tyvärr, gått igenom 250 nu och testat 5 av dem och inget va något vidare.

Så förutom de som jag rekommenderade i den andra tråden så har jag inte hittat något nytt!

Skribent

Pacific Drive – Ett bilspel där man kör runt i en övernaturlig "zon" och måste hålla koll på bilens skick, bensin etc. samtidigt som man hittar förnödenheter och material i byggnader och diverse andra installationer. Varje färd avslutas med en biljakt där kaos bryter ut och man måste skynda sig till en portal för att komma tillbaka till garaget, där man kan använda allt man hittat för att uppgradera och reparera kärran.

Star Trucker – Euro Truck Simulator i rymden, typ. Rogivande och kul att ratta runt i tyngdlöshet med olika laster.

Har inte hunnit lira jättemycket än, men tänkte viga helgen åt demofesten.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Pacific Drive....

Testade lite igår, väldigt trevligt!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

1
Skriv svar