Boom! Palworld tidernas snabbaste Steam-release

Robot
Boom! Palworld tidernas snabbaste Steam-release

Når 1,6 miljoner samtidiga spelare i rekordfart.

#palworld


Medlem

Palworld är ju dock billigare


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Palworld är ju dock billigare

Än vad?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Häftigt. Med den här explosiva ökningen i popularitet så kan jag inte tänka mig att det blir annat än en fråga om plagiat. Som utvecklare/förläggare hade jag varit nervös i det här läget.

Fram med popcornen...


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Geeks Gaming
Skrivet av Kleptoman:

Palworld är ju dock billigare

Billigare än vilka då? Pubg låg ganska länge mellan 149(ish)-200:-(ish) och cs2 är väl gratis? 🤔

Medlem

Fast plagiat är det ju inte, det är kanske inspirerat av Pokemón men det är långt från ett plagiat. Plagiat så hade det ju sett ut exakt som Pokemón men hetat Pökemón och Charmander hade varit blå tex. Nu är ju djuren om än inspirerat av Pokemón ändå olikt.

Medlem

Alla och deras mammor kommer vilja göra spel nu med hjälp av AI med tanke på hur mycket man kan tjäna.

Skrivet av NordhNet:

Billigare än vilka då? Pubg låg ganska länge mellan 149(ish)-200:-(ish) och cs2 är väl gratis? 🤔

Menar troligen inte dom spelen utan dom spelen som artikeln säger ligger långt bakom Palworlds, Cyberpunk 2077, Elden Ring, Hogwarts Legacy och Baldur's Gate 3 i


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Jinxad:

Fast plagiat är det ju inte, det är kanske inspirerat av Pokemón men det är långt från ett plagiat. Plagiat så hade det ju sett ut exakt som Pokemón men hetat Pökemón och Charmander hade varit blå tex. Nu är ju djuren om än inspirerat av Pokemón ändå olikt.

https://twistedvoxel.com/pokemon-palworld-monsters-comparison...

Är det långt ifrån?

Nåja. Jag varken spelar spelet eller bryr mig nämnvärt, tyckte det var ironiskt när jag snubblade över en gameplay video och tänkte "är det INTE Pokémon?", jaja.
Jag kanske är gammal.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Moderator | Testpilot
Skrivet av clappen:

Alla och deras mammor kommer vilja göra spel nu med hjälp av AI med tanke på hur mycket man kan tjäna.

Finns inga bevis för att de använt sig av AI. Dock har många av deras Pals modeller väldigt lika många olike Pokemon.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Finns inga bevis för att de använt sig av AI. Dock har många av deras Pals modeller väldigt lika många olike Pokemon.

Såklart inte, men utvecklarna själva har sagt att dom aldrig gjort ett spel tidigare och att dom lärde sig medans dom skapade Palworld. Och sedan finns det fantastiska AI verktyg som kan göra jobbet åt dig. Det är lite som att välja att promenera 100 km istället för att ta en bil. Alla tar bilen.

Medlem

Ser ut som de har tagit rippade modeller och bara flyttat lite verts? Jävligt ouch att det blev så stort lol dom lär ha panik nu.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av clappen:

Såklart inte, men utvecklarna själva har sagt att dom aldrig gjort ett spel tidigare och att dom lärde sig medans dom skapade Palworld. Och sedan finns det fantastiska AI verktyg som kan göra jobbet åt dig. Det är lite som att välja att promenera 100 km istället för att ta en bil. Alla tar bilen.

De gjorde Craftopia innan Palworld.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

De gjorde Craftopia innan Palworld.

Intressant det visste jag inte, jag hade bara läst det från denna tråd https://www.reddit.com/r/Asmongold/comments/19dbg53/palworld_...

Medlem

Är det plagiering? Vet inte. Men det är upp till Nintendo att bevisa det bortom rimlighet inför en domare. Eller jury om de checkar in en ruta "Request Trial by Jury". Har de använt AI? Vet inte det heller. Enligt Valve nej. För det måste vara med i certifieringen till Valve.

Medlem
Skrivet av clappen:

Såklart inte, men utvecklarna själva har sagt att dom aldrig gjort ett spel tidigare och att dom lärde sig medans dom skapade Palworld. Och sedan finns det fantastiska AI verktyg som kan göra jobbet åt dig. Det är lite som att välja att promenera 100 km istället för att ta en bil. Alla tar bilen.

Det finns fantastiska AI verktyg idag ja, det har kommit riktigt långt den senaste tiden. Frågan är vilka AI verktyg fanns när dem satte igång? Spelet avtäcktes första gången 2021, vilka AI verktyg fanns då och före det när dem satte igång?

Medlem

Kände inte till detta spel men har kollat gameplay nu och det ser ju faktiskt skoj ut blir nog att prova till helgen 🙂

Finns ju å andra sidan vissa likheter mellan Dragon Quest-spelen och Pokemon.

Medlem

Välförtjänt!

Medlem
Skrivet av blackidus:

Det finns fantastiska AI verktyg idag ja, det har kommit riktigt långt den senaste tiden. Frågan är vilka AI verktyg fanns när dem satte igång? Spelet avtäcktes första gången 2021, vilka AI verktyg fanns då och före det när dem satte igång?

Haha det är ju inte så att AI genererat content kom 2023... Det var bara året det uppmärksammades av media.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Finns inga bevis för att de använt sig av AI. Dock har många av deras Pals modeller väldigt lika många olike Pokemon.

Med tanke på titeln på deras förra spel har jag svårt att se att AI inte använts... 🤣🤣🤣

https://store.steampowered.com/app/2154230/AI_Art_Impostor/

Tycker det mest skrämmande är att utvecklaren gjort 3 spel och alla är i EA.


signatur

1# FZ Troll

Moderator | Testpilot
Skrivet av robbis:

Med tanke på titeln på deras förra spel har jag svårt att se att AI inte använts... 🤣🤣🤣

https://store.steampowered.com/app/2154230/AI_Art_Impostor/

Tycker det mest skrämmande är att utvecklaren gjort 3 spel och allanär i EA.

Visst, men bara för att de gjort ett sådant spel tidigare så finns det fortfarande inga bevis att de använt sig av AI. Då har du inte hängt med i utvecklingen av hela den diskussionen när det snarare ser ut som att de tagit en Pokemon 3D-modell och använt den som en bas för att skapa sitt eget, där vissa former på huvud och kropp är exakt lika.

Är det bättre eller sämre? Det får allmänheten bestämma.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av robbis:

Haha det är ju inte så att AI genererat content kom 2023... Det var bara året det uppmärksammades av media.

Ja, ai genererat 2D content har funnits ett tag, men det tidigaste 3D verktygen jag hittat kom 2022, om ingen annan hittar något tidigare.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Ja, ai genererat 2D content har funnits ett tag, men det tidigaste 3D verktygen jag hittat kom 2022, om ingen annan hittar något tidigare.

Konceptbilder för 2d som sedan någon annan modellerar i 3d?


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Konceptbilder för 2d som sedan någon annan modellerar i 3d?

Det är möjligt, men anklagelsen om att AI använts för 3D modellerna känns mindre trolig.

1
Skriv svar