Xbox Game Pass - Januari 2024 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Januari 2024 - Part 2

Januari rullar på och det är redan dags för månadens andra portion spel till Xbox Game Pass. Flera dag 1-släpp den här gången också, med indie-favoriten Turnip Boy först ut redan om ett par dagar när Turnip Boy Robs a Bank släpps. Redan dagen efter det så släpps Palworld, ett open world MP-spel med survival och crafting som ser riktigt kul ut. Lite senare i månaden så dyker Go Mecha Ball upp, en roguelike twin-stick shooter. Sist ut bland dag 1-släppen så har vi Persona 3 Reload, en remake på det klassiska rpg't som släpps den 2:a februari.
I övrigt så läggs Anuchard och Brotato till tjänsten och så ansluter F1 23 till EA Play.

Första omgången för månaden hittas här: Xbox Game Pass - Januari 2024 - Part 1

Nya titlar:

Turnip Boy Robs a Bank (18 jan, konsol+PC+cloud)

F1 23 (18 jan, konsol+PC)

Palworld (19 jan, konsol+PC+cloud)

Go Mecha Ball (25 jan, konsol+PC+cloud)

Brotato (30 jan, konsol+PC+cloud)

Persona 3 Reload (2 feb, konsol+PC+cloud)

Anuchard (6 feb, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 jan: Hitman: World of Assassination.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Gnällkuk

Påminnelse om att jag borde spela Turnip Boy commits tax fraud.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot

Väldigt taggad på att få sätta tänderna i Persona 3. Älskade Persona 5 Royal och Persona 4 Golden


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av trickeh2k:

Påminnelse om att jag borde spela Turnip Boy commits tax fraud.

Det är ett bra litet spel, tokdumt och mysigt på samma gång. Uppföljaren hamnar lätt på min spellista.


signatur

Jump in.

Medlem

Känns som att det är ett nytt Persona i månaden. Kanske jag som är vresig, men det var länge sedan ett spel på GP fick mig att bli intresserad, haha.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Känns som att det är ett nytt Persona i månaden. Kanske jag som är vresig, men det var länge sedan ett spel på GP fick mig att bli intresserad, haha.

Resident Evil 2 denna månad är ju jätteintressant

Palworld ska testas, ser kul ut imo:D

Moderator | Testpilot
Skrivet av bson:

Persona 3 är det bästa i serien imo (!) strax före fyran (men har man spelat serien sen start så känns femman lite som en upprepning)

Har inte orkat testa originalet med tanke på random genererade dungeons och att man inte kunde styra de andra karaktärerna. Ska bli kul att testa detta som sagt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Palworld ska bli kul att testa, faktiskt fått mycket bättre reviews/first impressions än vad jag trodde, iaf bland de youtubers jag följer.

Medlem

Är också väldigt sugen på Palworld. Har alltid känt att Pokemon inte haft tillräckligt med miniguns och raketkastare


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Redaktör
Ponny

Palworld och Persona får det bli. Riktigt sugen. Inser också att jag borde kolla in Turnip Boy.


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox
Launch trailers!

signatur

Jump in.

Farornas Konung

Har Pc Game Pass. Kan inte installera F123 utan att köpa eller skaffa Ea Play.
Ingår det bara i ultimate eller? Nån som vet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av JonseredRocks:

Har Pc Game Pass. Kan inte installera F123 utan att köpa eller skaffa Ea Play.
Ingår det bara i ultimate eller? Nån som vet.

EA Play ingår i PC Game Pass så det ska inte vara några problem.


signatur

Jump in.

Farornas Konung
Skrivet av Mortaigne:

EA Play ingår i PC Game Pass så det ska inte vara några problem.

Ok, konstigt för det går inte. Kanske jag som inte hittar vart..

Ambassadör
Xbox
Skrivet av JonseredRocks:

Ok, konstigt för det går inte. Kanske jag som inte hittar vart..

Verkar som om man måste vara inloggad på EA's app på PC och länka sitt Xbox-konto. Då ska det funka att installera från Game Pass.


signatur

Jump in.

Farornas Konung
Skrivet av Mortaigne:

Verkar som om man måste vara inloggad på EA's app på PC och länka sitt Xbox-konto. Då ska det funka att installera från Game Pass.

Är detta. Ja, ja. Det kanske löser sig med tiden. Är ju Pc trots allt, så helt problemfritt ska det inte vara..

1
Skriv svar