Diskutera – Vilket slags spel vill du att Indiana Jones ska bli?

Medlem

Indiana Jones and the fate of Atlantis. Bästa indy spelet som gjorts. Mer åt det hållet tack. Annars kan de strunta i att ge ut det.

Medlem

Hade varit fint med ett MMO!

Medlem

Det är disney bakom. Disney har jag sedan länge varit väldigt misstänksam mot. Filmen floppade, allt dom gör floppar. Nästa star wars kommer floppa. Så varför ett spel? Aldrig i livet..

Geeks Gaming

Jag fantiserar om ett matiné-äventyr i stil med ”fate of Atlantis”.
Vem kan glömma ”you spineless sausage”?! ❤️

Medlem

Lika cinematiskt som Uncharted fast med färre strider och fler fällor/pussel att lösa.

Skribent

Mike slog verkligen huvudet på spiken. Mycket mystik, pussel och utforskande, med mindre fokus på strider än Uncharted och Tomb Raider. Gärna att man får interagera med olika ledtrådar och föremål man hittar för att luska ut lösningar.

Medlem

usch, alla bara föreslår uncharted 4, vilket var uncharted med färre strider.
vanligtvis så var det strider som bröts upp med lite platformande och pussel, men i 4an var det platformande och pussel som bröts up med lite strider, vilket gjorde det till det tråkigaste spelet i serien även fast det var mekaniskt bättre.

får vi ett machinegames spel utan massa action blir jag nog besviken.

Medlem

Rise of The Tomb Raider variant skulle funka för mig. Eller kanske tom Tomb Raider II... Men inte Shadow of the Tomb Raider. Den där pseudo open-world funkade inte för mig.
Alt. en Uncharted-variant, såklart.

Men - det viktigaste kanske - en ung Indy. Inte gammal gubbe Indy. Om inte det ska vara enbart puzzle...

Medlem

Jag såg den senaste filmen igår; Indiana Jones och Green Screenens förbannelse. Det var en "upplevelse" jag gärna hade varit utan.

Vad gäller ett spel så känns det svårt, Indy har ju hård konkurrens av sin kollega Lara, där i princip de enda som skiljer är det yttre och tidsepoken, och henne har det ju gjorts en hel del spel om. Efter vita dukens besvikelse igår så känner jag snarare att karaktären har gjort sitt, och bör få vila i frid...den känslan sträcker sig nog över samtliga format. Ifall man inte känner att man har någonting man verkligen vill berätta med karaktären, och som är den trogen är det nog bättre att låta bli.

Medlem

Låt mig designa fällorna som herr Ford ska försöka undvika. Fysikbaserat nånting kanske..? Heh skulle kunna vara småkul.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

usch, alla bara föreslår uncharted 4, vilket var uncharted med färre strider.
vanligtvis så var det strider som bröts upp med lite platformande och pussel, men i 4an var det platformande och pussel som bröts up med lite strider, vilket gjorde det till det tråkigaste spelet i serien även fast det var mekaniskt bättre.

får vi ett machinegames spel utan massa action blir jag nog besviken.

De nya Wolfenstein-spelen lyckades på grund av att det målade upp ett scenario där utgången av andra världskriget var annorlunda samt att de hade starka antagonister som du ville skulle åka på stryk. Själva spelmekaniken i sig var generiskt i övrigt, fullt ös medvetslös. Youngblood låtsas vi av att det inte finns. Vill du ha Wolfenstein-ös eller vad är för spel som du önskar nya Indiana Jones ska bli?

Medlem
Skrivet av Joewson:

De nya Wolfenstein-spelen lyckades på grund av att det målade upp ett scenario där utgången av andra världskriget var annorlunda samt att de hade starka antagonister som du ville skulle åka på stryk. Själva spelmekaniken i sig var generiskt i övrigt, fullt ös medvetslös. Youngblood låtsas vi av att det inte finns. Vill du ha Wolfenstein-ös eller vad är för spel som du önskar nya Indiana Jones ska bli?

Personligen tyckte jag både 2an och youngblood var sämre med sin påtvingade "humor" jämt emot the new order och the old blood.

Behöver ju inte vara wolfenstein ös, men gärna uncharted aktig ös fast med lite mer stealth fokus kanske och hand to hand combat, skippa gärna tråkiga bitar som att vara dykare eller åka bil i lera ute öken, hade nästan hellre önskat att delar som dom bara var en cutscene.

sen har väl indiana jöns även starka antagonister man vill klappa på? han klättrar ju inte direkt bara runt och löser pussel, för mig får det gärna vara mkt ös, bara man bygger upp det bra, behöver ju inte starta på 11an som wolfenstein, direkt ur koma och fortfarande biffig nazimördare

kan majoriteten av spelet summeras av joe pesci har man misslyckats
https://www.youtube.com/watch?v=YuAVP08yDKg

Jag vill ha världens första arkeologsimulator. Föreställer mig att man sitter i 45 timmar i en sandlåda på fältet och penslar ut en nagel från en brontosaurus, eller nåt. Det vore nåt! Är man för långsam blir det kicken, men för ivrig så går skiten sönder och -- kicken igen. Sista bossen är det Statliga Anslaget.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

3e persons kamera likt Uncharted är uppbyggt. Vackra olika världar att utforska för skatter och en del skjutstrider emellanåt. O lite puzzel här o där skulle sitta perfekt för egen del. Jag önskar besöka olika delar av världen så att man får en stor variation av miljöer.

Jag kanske är dum i huvudet men har svårt att avgöra om du skojar eller inte...
Personligen så avskyr jag GaaS-spel. Live service går helt bort. Men kul för er som diggar sånt.

Tänkte inte säga nåt... Så jag viskar det... Psst, jag tror han var ironisk


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av submariner:

Hade velat ha ett robin Hood spel i samma stuk då det inte finns ett enda från den kända tjuven i sherwood skogen.

Robin Hood


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Har faktiskt inte så mycket känslor angående Indiana Jones, men visst vore det trevligt om det blir bra! Rent spontant tänker jag få strider, tänker inte att Jones dödar massa folk.

Tror också det kan bli riktigt snyggt!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

jag vill bara inte ha det här, som många verkar gilla av nån anledning...

https://youtu.be/r4yIheXJGNI?si=O3oyGf9jYbe4uAy4&t=2026

Medlem

Inser att chansen att det blir ett humoristiskt peka o klickaäventyr är mikroskopiskt så önskar att Disney
vid sidan om ger Ron Gilbert och hans gäng en massa pengar och fria tyglar att gå bananas......

Medlem

Rail-shooter, görs alldeles för få sådana nuförtiden. 2 timmar långt vore lagom.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Indy har haft så pass stor kulturell genomslagskraft att det finns massvis med spel som tagit inspiration från dom filmerna utöver Tomb Raider och Uncharted. Zelda, Pitfall, Broken Sword, Prince of Persia, Gabriel Knight, Montezuma, m.m.

I Atlantis kan du välja hur du vill spela. Pussel, slagsmål eller dialog. En tredjedel av spelet ändras baserat på vad du väljer. Att försöka implementera något liknande kan vara en mycket bra idé.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Tredje person
Fokus på utforskning, mysterier, pussel
Lagom med övernaturliga fenomen
Indiana ska inte vara en mördarmaskin som Nathan eller Lara
Licensierad musik
Piskan finns i både traversal och strider
Ormar
Bil/flyg/tåg/båt/häst-sekvenser

mm mysterier och pussel ska det vara mycket av.

Medlem

Jag skulle inte ha nåt emot att man skulle kunna välja ett hardcore-mode där texten på diverse stenar och dylikt är skriven på engelska på den lättare nivån, medan på den svårare nivån är det skrivet på hebreiska och att man har en enklare handbok för att tyda texten. Helst skrivet i rebus-form så att man verkligen får fundera 😊


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Åh, Indiana!

För det första: filmerna är inte den enda media vi har för att kunna avgöra hur Indy är - vi äldre minns nog med glädje "Månadens Äventyr"-tidningen där Indy och Luke Skywalker var stjärnor varannan månad. Här ser vi hur mycket av en globetrotter Indiana verkligen är, med vänner och fiender i varje land, kunskap om såväl praktiska som mer esoteriska ämnen, en man som hellre pratar eller svingar sig ur en knipa än skjuter folk på löpande band. Övernaturliga och mystiska händelser är vardagsmat, bland annat börjar det med levande guldstatyer och en förvisad stam från Atlantis som nu lever i Amazonas regnskog. Sen blir det åka av med kinesiska drakar och muslimska Ishmali-assassiner på jakt efter den legendariska fjärde spiken från Jesu korsfästelse. Så nog finns det att ta av, förutom filmerna.


signatur

War, War never changes...

Medlem

Jag växte upp med The Infernal Machine, skulle gärna se mer i den stilen. Massvis med pussel och utforskande. Bara de ger fan i ismonstren från Shambala-banan.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag vill ha världens första arkeologsimulator. Föreställer mig att man sitter i 45 timmar i en sandlåda på fältet och penslar ut en nagel från en brontosaurus, eller nåt. Det vore nåt! Är man för långsam blir det kicken, men för ivrig så går skiten sönder och -- kicken igen. Sista bossen är det Statliga Anslaget.

Det är inte snarare en paleontologi-simulator du vill ha då?

Medlem

Personligen har jag bara sett den senaste av Indiana Jones-filmerna, och den var 10/10. Så jag skulle vilja se ett spel där en spelar som Indiana Jones i fem minuter, tills han faller till backen på grund av reumatism och patriarkatet och blir ersatt av en stark, mångfaldig kvinna som börjar spelet med maxad XP redan från början.

Skrivet av Arcadia:

Det är inte snarare en paleontologi-simulator du vill ha då?

Åh, men såklart... Det finns ju ett särskilt ord för de som dammar av dinosaurieben, glömde det! Tack.

Skrivet av Arcadia:

Personligen har jag bara sett den senaste av Indiana Jones-filmerna, och den var 10/10. Så jag skulle vilja se ett spel där en spelar som Indiana Jones i fem minuter, tills han faller till backen på grund av reumatism och patriarkatet och blir ersatt av en stark, mångfaldig kvinna som börjar spelet med maxad XP redan från början.

OK, om det inte blir en PALEONTOLOGISIMULATOR så är det här nummer två på min wishlist.

Medlem

VR, äventyrsspel a la Atlantis, Samma polish som Alyx.

Kommer det ske? Aldrig.

12
Skriv svar