Avstängningar hävs för Xbox-spelare som auto-delat sexiga Baldur's Gate 3-klipp

Robot
Avstängningar hävs för Xbox-spelare som auto-delat sexiga Baldur's Gate 3-klipp
Medlem

Kanske dags för Microsoft att om inte ändra det från defaultinställningen (vilket de ju vill ha för det ska ju fyllas med content hela tiden där) så kanske sätta det till inaktivt för spel som har en viss åldersnivå, eller så får de helt enkelt bara blir mindre pryda i USA och tillåta det men sen måste man vara 18 för att se videon.

Medlem

Var är det bilderna delas någonstans? Jag har inte fattat det. Är det på några sociala medier eller på sin profil eller var?


signatur

PSN: OAKTHYR

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jinxad:

Kanske dags för Microsoft att om inte ändra det från defaultinställningen (vilket de ju vill ha för det ska ju fyllas med content hela tiden där) så kanske sätta det till inaktivt för spel som har en viss åldersnivå, eller så får de helt enkelt bara blir mindre pryda i USA och tillåta det men sen måste man vara 18 för att se videon.

MEN TÄNK PÅ BARNEN!™


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av OAKTHYR:

Var är det bilderna delas någonstans? Jag har inte fattat det. Är det på några sociala medier eller på sin profil eller var?

Nätverket på xbox. Alla bilder och filmer delas där så alla kan se dem via sin xbox. Om du tex går in på affären och klickar in på ett spel kan du som vanligt se klipp och bilder från spelet, men även kolla bilder och klipp från communityn om man bläddrar ned.

Var här jag åkte dit som recensent, mina bilder och klip dök upp innan spelet var släppt och bröt NDA.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Killen "råkade" ladda upp nio, NIO, klipp med "vuxet" innehåll. Avstängningen var rättvis. Hård men rättvis. Sedan verkar han vara lite efter med inställningarna. Du kan ställa in om du vill att DVR ska ladda upp till Xbox Network, bara Xbox:en eller till en USB-minne/hårddisk.

Medlem

Intressant ni länkar till ett random Twitter inlägg där någon har skrivit "BG3 too horny for Xbox"

Detta kan ju vara bra att ta med i "artikeln" också:
https://twitter.com/xboxsupport/status/1744445540278907321?s=...

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Killen "råkade" ladda upp nio, NIO, klipp med "vuxet" innehåll. Avstängningen var rättvis. Hård men rättvis. Sedan verkar han vara lite efter med inställningarna. Du kan ställa in om du vill att DVR ska ladda upp till Xbox Network, bara Xbox:en eller till en USB-minne/hårddisk.

Eller så kan Microsofts egna system strunta i att ladda upp "vuxet" material.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nätverket på xbox. Alla bilder och filmer delas där så alla kan se dem via sin xbox. Om du tex går in på affären och klickar in på ett spel kan du som vanligt se klipp och bilder från spelet, men även kolla bilder och klipp från communityn om man bläddrar ned.

Var här jag åkte dit som recensent, mina bilder och klip dök upp innan spelet var släppt och bröt NDA.

Ok. Tack för förklaring. Finns alla bilder där från alla spelare?


signatur

PSN: OAKTHYR

Skribent
Skrivet av OAKTHYR:

Ok. Tack för förklaring. Finns alla bilder där från alla spelare?

Japp, så länge du inte ställer in att den inte ska ladda upp saker. Egentligen lite coolt att kunna kolla spelet från en spelare innan man köper, men systemet borde hålla fram mer att saker faktiskt laddas upp.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag tycker bilden i artikeln är lite väl "horny"..

Det blir 24 timmar avstängning från FZ för @Fredrik Eriksson

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Killen "råkade" ladda upp nio, NIO, klipp med "vuxet" innehåll. Avstängningen var rättvis. Hård men rättvis. Sedan verkar han vara lite efter med inställningarna. Du kan ställa in om du vill att DVR ska ladda upp till Xbox Network, bara Xbox:en eller till en USB-minne/hårddisk.

Det är ju inte så svårt att råka ladda upp klipp när konsolen som default är inställd på att ladda upp allting automatiskt. Så nej, det är inte en rättvis avstängning, det är en självklar miss från Microsofts sida och därför försöker dom nu åtgärda problemet.

Microsoft borde väl lista vilka spel som är förbjudna att köra utan att ändra default-inställningar på konsolen...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Eller så kan Microsofts egna system strunta i att ladda upp "vuxet" material.

Vad definieras som "vuxet" material? Systemet hitta det. En manuell granskning genomfördes. 2st varningar kom. Men materialet fortsatte komma och en 1 års avstängning blev straffet.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Vad definieras som "vuxet" material? Systemet hitta det. En manuell granskning genomfördes. 2st varningar kom. Men materialet fortsatte komma och en 1 års avstängning blev straffet.

Vadå materialet fortsatte komma? Personen det skrevs om fick ju tre avstängningar på en gång, eller med en minuts mellanrum. Ingen varning innan det redan var för sent.

Fatta att det är ett dåligt system och sluta försvara Xbox hela tiden. Du ser bara dum ut.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag tycker bilden i artikeln är lite väl "horny"..

Det blir 24 timmar avstängning från FZ för @Fredrik Eriksson

Jag tog definitivt emotionell skada i ögat där och kommer därför att stämma.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bennii:

Jag tycker bilden i artikeln är lite väl "horny"..

Det blir 24 timmar avstängning från FZ för @Fredrik Eriksson

Igen!?!?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Vad definieras som "vuxet" material? Systemet hitta det. En manuell granskning genomfördes. 2st varningar kom. Men materialet fortsatte komma och en 1 års avstängning blev straffet.

Det får väl Microsoft avgöra. Varför ha ett system aktivt per default på maskinerna och ladda upp material som bryter mot reglerna?

Det är ju bara konsumentfientligt.
Vem bryr sig om hur Microsoft löser det rent tekniskt.
Ingen kund ska kunna råka ut för att bannad till följd av Microsofts tillkortakommanden.

Och om nu systemet hittade material som bryter mot regllerna, varför inte stoppa uppladdningen och låta någon granska det?
Bryter innehållet mot reglerna så laddas det aldrig upp.
I en logisk värld är inte detta ett problem.
Med andra ord. Låt inte konsolen ladda upp material som bryter mot reglerna. Bra för MS och bättre för konsumenten.

Medlem

Om det här systemet har fungerat hittills så har det väl fungerat bra antar jag? Jag tycker inte småungar ska se visa saker....

Sen kan jag ju själv anse att ett par pattar är mindre skadligt än när kratos sliter ur ögat på fienden.

Åldersgränsen bör hållas. Men om klippen visas för minderåriga så förstår jag avstängningen, men det bör ju finnas nån inställning som gör att klippen enbart visas för de med rätt ålder. Och det bör ju finnas nått för föräldrar att ställa in så "grova" klipp inte visas för visa använder.

Men det kanske redan finns.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det värsta är att om man klickar på "Gå till inlägget" så blir man säkert avstängd själv.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar