Inga demoleringar av husen i Final Fantasy 14 på grund av jordbävningen i Japan

Robot
Inga demoleringar av husen i Final Fantasy 14 på grund av jordbävningen i Japan

Rivningsfirman i Final Fantasy får ledigt.

#Final-Fantasy-14, #Square-enix


Medlem

Först när jag läste rubriken lät det som ett oerhört löjligt beslut. Som om det skänker någon tröst till drabbade att ett spel inte tillåter demolering av hus. Någon idiotisk sorts godhetssignalering.

Insåg när jag läste artikeln vad och varför! Bra beslut!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Först när jag läste rubriken lät det som ett oerhört löjligt beslut. Som om det skänker någon tröst till drabbade att ett spel inte tillåter demolering av hus. Någon idiotisk sorts godhetssignalering.

Insåg när jag läste artikeln vad och varför! Bra beslut!

Tänkte exakt samma tills jag läste.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Samma här.

Svag rubriksättning som känns onödigt lätt att missförstå.

Medlem

Ja herre gud..

Medlem
Skrivet av Soulless:

Först när jag läste rubriken lät det som ett oerhört löjligt beslut. Som om det skänker någon tröst till drabbade att ett spel inte tillåter demolering av hus. Någon idiotisk sorts godhetssignalering.

Insåg när jag läste artikeln vad och varför! Bra beslut!

haha tänkte precis samma sak när jag såg titeln

Medlem

Rubriken är ju riktigt missvisande. Snudd på kvällstidningsnivå

KoP
Medlem
Skrivet av justabit:

Rubriken är ju riktigt missvisande. Snudd på kvällstidningsnivå

Hur skulle du själv utformat rubriken så att den blir kort och koncis utan att vara missledande? Är svårt det där då man i en rubrik oftast är ganska begränsad när det kommer till längden. 🤔

Medlem
Skrivet av KoP:

Hur skulle du själv utformat rubriken så att den blir kort och koncis utan att vara missledande? Är svårt det där då man i en rubrik oftast är ganska begränsad när det kommer till längden. 🤔

"Inga demoleringar av husen i Final Fantasy 14 på grund av jordbävningen i Japan eftersom utsatta spelare inte kan logga in, och kan därav bli av med sina hus på grund av att det automatiserade systemet vräker husägare om de varit inaktiva i 45 dagar"

Eller nja, det kanske inte var någon vidare bra rubrik..


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

KoP
Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

"Inga demoleringar av husen i Final Fantasy 14 på grund av jordbävningen i Japan eftersom utsatta spelare inte kan logga in, och kan därav bli av med sina hus på grund av att det automatiserade systemet vräker husägare om de varit inaktiva i 45 dagar"

Eller nja, det kanske inte var någon vidare bra rubrik..

Behövdes bara en rubrik och ingen nyhet att klicka sig in på då rubriken sammanfattade i princip hela nyheten. 😂

Nä, knepigt det där med rubriker. 🤔

Medlem
Skrivet av KoP:

Hur skulle du själv utformat rubriken så att den blir kort och koncis utan att vara missledande? Är svårt det där då man i en rubrik oftast är ganska begränsad när det kommer till längden. 🤔

Kul lek.

"Automatiska bortagningar av hus i Final Fantasy 14 är av efter jordbävningen i Japan."

Är mitt förslag. Då demolering ordet är det som får många att koppla de till själva jordbävningen. Men personer skulle säkert hitta fel i den med. Så den perfekta titelen får bli:

"Automatiska bortagningar av hus i FF14 är pausade pågrund av Japanska inloggningsstrul."

1
Skriv svar