Final Fantasy VII Rebirths handling tar runt 40 timmar att klara

Robot
Final Fantasy VII Rebirths handling tar runt 40 timmar att klara

Men betydligt mer för den som vill göra allt.

#Final-fantasy-7-rebirth, #Square-enix


Medlem

Det låter lagom!

Ser verkligen fram mot att sjunka in i FF7-världen igen. Ett av få spel jag förhandsbokat (Deluxe-utgåvan).

Medlem

Mycket bra! Ju mer timmar desto bättre när det kommer till FF7!

Medlem

Blir till att bara plöja mainquest...

Redaktör
Ponny

Bra! Räknar med att lägga 140 timmar då (spelar kroniskt långsamt... )


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Bra! Räknar med att lägga 140 timmar då (spelar kroniskt långsamt... )

samma här, allt ska göras!:D

Medlem
Nej...

Älskar FF7 över al.. mycket annat.

Trodde remaken skulle bli ett tillfälle att låta någon jag bryr mig om också uppleva storyn och karaktärerna i en ny skepnad.

När jag lade ifrån mig kontrollen till eftertexterna i första delen upplevde jag en besvikelse jag aldrig upplevt tidigare i mitt liv. Det fanns mycket jag tyckte om och många detaljer jag gillade, men vad spelade det för roll när de totalt kastat om storyn och dödat all form av subtilt berättande, all mystik, handlingen och allt annat som förändrade mig som ung tonåring den där vintern -97.

Kommer inte att betala ett öre för detta.

Medlem
Skrivet av arelion:

Älskar FF7 över al.. mycket annat.

Trodde remaken skulle bli ett tillfälle att låta någon jag bryr mig om också uppleva storyn och karaktärerna i en ny skepnad.

När jag lade ifrån mig kontrollen till eftertexterna i första delen upplevde jag en besvikelse jag aldrig upplevt tidigare i mitt liv. Det fanns mycket jag tyckte om och många detaljer jag gillade, men vad spelade det för roll när de totalt kastat om storyn och dödat all form av subtilt berättande, all mystik, handlingen och allt annat som förändrade mig som ung tonåring den där vintern -97.

Kommer inte att betala ett öre för detta.

Håller med till 100% Sista timmarna i FF7 Remake förstörde mer än hjälpte och känner mig kluven om jag verkligen vill spela Rebirth p.g.a hur mycket de förstörde Storyn.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Spelet har potential att bli ett av de bästa spelen någonsin. Ska bli kul att spela ff7 i open world för första gången någonsin.

Medlem

FF7r är nog mitt favorit JRPG någonsin, trots att det bara var en förrätt. Ändå gav det 100h med DLCn. Hard mode och gömda bossarna var riktigt trevligt. Blir nog 140h för mig också då
Jag ser det som ett spel som inte är FF7. Detta står på egna ben som en egen upplevelse. Ge mig huvudrätten 😃

Medlem
Skrivet av arelion:

Älskar FF7 över al.. mycket annat.

Trodde remaken skulle bli ett tillfälle att låta någon jag bryr mig om också uppleva storyn och karaktärerna i en ny skepnad.

När jag lade ifrån mig kontrollen till eftertexterna i första delen upplevde jag en besvikelse jag aldrig upplevt tidigare i mitt liv. Det fanns mycket jag tyckte om och många detaljer jag gillade, men vad spelade det för roll när de totalt kastat om storyn och dödat all form av subtilt berättande, all mystik, handlingen och allt annat som förändrade mig som ung tonåring den där vintern -97.

Kommer inte att betala ett öre för detta.

Håller med till viss del. FFVII är det bästa spelet någonsin och mina förväntningar var förstås orimliga på remaken. Remaken är bra, men jag var ändå besviken. Handlingen var omgjord på ett omotiverat sätt, viktig musik var utbytt ä, det var för linjärt och hysteriskt. Jag hoppas ändå på Rebirth, men är ändå inställd på att bli besviken.

1
Skriv svar