Massiv läcka avslöjar Insomniacs fem kommande spel

Medlem

Fan va negativa alla är😝 ”Trist att insomniac bara gör Marvel buhu” Varför? Det finns andra utvecklare som gör allt annat än Marvel? Det är väl nice att det finns en utvecklare som gör bra superhjältespel eller har jag fel? Om du inte vill spela det så köp nåt annat bara.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Nämn en studio som inte gör uppföljare på sina Succéer? Allt annat vore väl korkat. Är ju som att Nintendo skulle sluta göra Zelda, Mario och Pokemon. "De har ju gjort så många". Spider-Man-spelen är underbara! Marvel må vara död på bio men på PS5 är det hetare än någonsin🤷🏼‍♂️

Skillnaden är väl den att Nintendo gör och släpper ifrån sig mycket mer än bara Zelda, Mario och Pokémon.

Skribent

Är lite förvånad att Venom är först ut när de sist pratade om att de ska fundera på ett sådant spel om fansen vill? Får mig dock att tro att det blir ett fristående DLC till Spiderman 2.


signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Ponny
Skrivet av Påskmust:

Jag vill inte vänta fem år på ett nytt Ratchet. Hemskt att det ska ta sån jäkla tid nu för tiden att få ut spel, jag minns när vi brukade få ett R&C varje år.

Jag vet! Visst, man ska inte tjata sönder serier, men ett Ratchet per Playstation känns allt för futtigt!

Men som det sades här ovan: fint att serien lever vidare. Jak och Sly har ju inte samma tur.


signatur

En Bamseponny av folket

Testpilot

Måste vara en av de största läckorna någonsin i spelindustrin. Hela Wolverine spelet ligger ute på reddit i princip. Å ena sidan kul att få inside, å andra sidan tråkigt för utvecklarna.

Medlem

Efter haveriet med Avengers behövs lite fler bra superhjältespel. Sen förstår jag inte klaget. Om man inte gillar denna typen av spel finns det ju hur många andra spel som helst men däremot få som kan göra bra spel i den här genren som Insomniac.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Måste vara en av de största läckorna någonsin i spelindustrin. Hela Wolverine spelet ligger ute på reddit i princip. Å ena sidan kul att få inside, å andra sidan tråkigt för utvecklarna.

Ja. Det är en brutal läcka.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Superhjältar? Nej, tack, är inte 12 längre.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Skillnaden är väl den att Nintendo gör och släpper ifrån sig mycket mer än bara Zelda, Mario och Pokémon.

Okej, dålig jämförelse. Men som att Rockstar skulle sluta göra GTA då🤣

Medlem
Skrivet av 9-11:

Superhjältar? Nej, tack, är inte 12 längre.

Troll

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Skillnaden är väl den att Nintendo gör och släpper ifrån sig mycket mer än bara Zelda, Mario och Pokémon.

Kan inte direkt se att Nintendo utmärker sig gentemot konkurrenterna (Sony och MS) när det gäller att mjölka redan etablerade serier. Tittar man på deras 1st part studios verkar de främst fokusera på att utveckla uppföljare, ex. Xenoblade 3, Splatoon 3, Luigis Mansion 3, F-zero, Mario vs Donkey kong, Metroid Prime 4 (spel i samma serie, vissa med samma namn med en siffra jämte, andra med nya namn men liknande innehåll)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Kan inte direkt se att Nintendo utmärker sig gentemot konkurrenterna (Sony och MS) när det gäller att mjölka redan etablerade serier. Tittar man på deras 1st part studios verkar de främst fokusera på att utveckla uppföljare, ex. Xenoblade 3, Splatoon 3, Luigis Mansion 3, F-zero, Mario vs Donkey kong, Metroid Prime 4 (spel i samma serie, vissa med samma namn med en siffra jämte, andra med nya namn men liknande innehåll)

F-Zero? I wish 😭

Medlem
Skrivet av jeppe109:

F-Zero? I wish 😭

Tittade bara snabbt i wikin och såg att de släppte f-zero 99 i september i år (fanns troligen bättre exempel att välja av alla deras uppföljare än det spelet)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Jag hade kul med sunset overdrive men inte testat något senare då jag inte har någon playstation. Kul att de hittat ett bra koncept som verkar gå hem👍🏻

Medlem
Skrivet av 9-11:

Superhjältar? Nej, tack, är inte 12 längre.

Aha, du är tonåring nu?

Medlem

Så 2028 låter sannolikt att PS6 släpps då🙂

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Är lite förvånad att Venom är först ut när de sist pratade om att de ska fundera på ett sådant spel om fansen vill? Får mig dock att tro att det blir ett fristående DLC till Spiderman 2.

Tänkte samma sak. Spontant känns det som att det kommer bli en rätt stor expansion som kommer 😊

Medlem

Jag hade gärna sett något annat insprängt mellan Marvel-spelen lite tidigare.

Intressant att se att de för närvarande jobbar på fyra spel samtidigt.

Det ser ut som att Marvel i högre grad vill ha spel för viss IP inom samma tidsrymd som kommande filmer framöver.

Medlem

Det studion producerar är stort sett totalt ointressanta spel imo. Det ser ut att fortsätta.
Snarkfest eller vad nån skrev ovan 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Verkar som jag få ge upp drömmen om ett nytt Resistance då.😔

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Är lite förvånad att Venom är först ut när de sist pratade om att de ska fundera på ett sådant spel om fansen vill? Får mig dock att tro att det blir ett fristående DLC till Spiderman 2.

Eller ett spel som känns som ett dlc, som kostar därefter också 🤷🏼‍♂️

Medlem

Och ingen uppföljare till Sunset Overdrive.

Ja, det var för Xbox One, men ändå.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Synd att de fokuserar på det minst intressanta de gjort men det hör väl till Sonys strategi nuförtiden, de verkar helt ha tappat greppet bland all fokus på GaaS-skräp. Får väl sitta på pensionatet och köra nästa Ratchet på Playstation 15.

Medlem

Kan tycka det är rätt uppenbara uppföljare och ingenting de velat betala för att "skydda" så kan förstå de inte ville betala $2M för den informationen. Ser fram emot merparten av dem så det är ju inget fel på dem men inga stänkare direkt.

Medlem

Blir kul å se vad de lyckas göra med Wolverine men utöver det så är väl det nya ipt det mest intressanta i mina ögon men..2031-2032! 😬

Spider-Man 2 gjorde mig ganska mätt på serien tyvärr, på ett sådär bra sätt. Annars gillar jag verkligen Spider-Man som karaktär. Hoppas de nailar 3an iaf!

Meen hur vet vi att de läckta dokumenten är riktiga egentligen?

Edit: Oj då, fanns visst tidigt gameplay från Wolverine-spelet. Såg ju ganska äkta ut iaf.

Surt med läckor!

Medlem

Är det bara jag, eller är många kritiska i efterhand till olika spel?
Läser man i dessa kommentarer, så verka folk inte varit jätte impade av Spider-Man 2, fast det fick 5 i betyg.
Samma visa har det även varit med Diablo 4 och Starfield har jag lagt märke till.
Nu har jag inte spelat nåt av spelen, men mycket hype och bra betyg, sen verka folk vara missnöjda i slutänden. Eller är det bara dom som hörs.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Måste vara en av de största läckorna någonsin i spelindustrin. Hela Wolverine spelet ligger ute på reddit i princip. Å ena sidan kul att få inside, å andra sidan tråkigt för utvecklarna.

Skrivet av Mike Stranéus:

Ja. Det är en brutal läcka.

Jaha, är det inte bara infon om spelen utan hela källkoderna som läckt? Det låter ju betydligt värre såklart Låter Reddit verkligen det ligga kvar? Låter märkligt. När det läckte hos Rockstar flöt det ju också ut massa information, bilder och animationer från GTA VI men inte mycket som påminde om det vi fick se nu i trailern direkt. Men de fick ju ändå hjälp med att städa upp för sig liksom. Låter som spelindustrin måste bli bättre på säkerheten i alla fall. Det här är väl största sedan GTA VI och sen HL2 antar jag? Mycket illa och tråkigt.

Medlem

Days Gone och Bloodborne har sålt nästan lika mycket vilket är kul då det är mina två favoriter.

Och Demon’s Souls och Returnal samt Sackboy… oj vilka låga siffror!

Inte kört något superhjältespel förutom God of War. Superhjältar gör sig bäst i serietidningar tycker jag.

Blir nog mer av indiespel och annat för mig framöver. Och Sackboy och Demon’s Souls och Returnal när de väl kommer på rea.
Det är solklart att Sonys dyrspelsstrategi inte gynnat dom. 849 kr för dessa tre spel/st är liksom inte realistiskt och leder bara till att folk köper och säljer begagnat och lånar ut spel till varandra.

Medlem

Det var ju inte så jag trillade av stolen över den läckan direkt. Hyfsat låga odds på ett Spiderman 3 och ett nytt Ratchet & Clank.

Testpilot
Skrivet av Gertzy:

Jaha, är det inte bara infon om spelen utan hela källkoderna som läckt? Det låter ju betydligt värre såklart Låter Reddit verkligen det ligga kvar? Låter märkligt. När det läckte hos Rockstar flöt det ju också ut massa information, bilder och animationer från GTA VI men inte mycket som påminde om det vi fick se nu i trailern direkt. Men de fick ju ändå hjälp med att städa upp för sig liksom. Låter som spelindustrin måste bli bättre på säkerheten i alla fall. Det här är väl största sedan GTA VI och sen HL2 antar jag? Mycket illa och tråkigt.

Hur mycket som helst. Inte bara från Insomniac men även från Sony, t.ex. försäljningssiffror för många av deras spel. Tror nog FZ skulle kunna skriva en ny artikel en gång i timmen om man bara ville men det kanske inte är etiskt att göra det. Det är nog svårt att ta ned informationen det diskuteras mycket och ligger ute på olika sidor.

Min gissning är att det är någon form av social hack och det kommer alltid vara någon person som kanske inte tänker sig för och klickar på något mail man inte borde ha gjort etc.

123
Skriv svar