Fortnite slår nytt spelarrekord

Medlem
Skrivet av showerguy:

Kidsen? Vi är ett gäng vuxna kollegor på 30+ som spelar Fortnite ett par gånger i veckan efter jobbet. Fördelen är att alla spelar på olika plattformar och kan spela tillsammans. Till skillnad från många andra spel där man behöver sitta på samma plattform.

Helt klart! Vi kör Zero Build hela tiden. Blir lite lättare.

Menar att barn är väl deras största inkomstkälla som tigger virtuell valuta av förädlarna, annars har Fortnite nog inte varit lika stort som det är idag och förmodligen nedlagt likt många av Epic´s serier.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Ja det är ordentligt med downtime. Efter eventet blev vi utkastade. Kl 20.20? Nu är kl 08.20. Det har alltså gått 12h. Vad är det som är så jävla svårt att hålla spelet uppe? 😊 Det är ju inte första gången Fortnite går över till ny säsong. Förvisso så genererar nytt chapter nytt intresse för spelet som håller det fräscht. Men snacka om förlorade intäkter. 10 miljoner spelare som inte kommer in under 12 timmar!

Downtime började faktiskt bara för ett par timmar sedan. Anledningen till att man inte kom in igår var för att spelet blev överbelastat, det var 7 miljoner som deltog under den första showen och jättemånga var fast i en kö. Sen försökte många komma in senare också för att se reprisen.

Skulle gissa att nya säsongen startar i eftermiddag någon gång, som det varit förut. Men även då brukar det vara problem med kötider då alla vill in samtidigt.

Sen tror jag inte att dom gråter över några förlorade intäkter med tanke på dom galna summor dom brukar dra in när det är ny säsong med tillhörande battle pass. Dom donerade väl nästan en miljard till Ukraina förut när en säsong släpptes och alla intäkter skulle skänkas.

Edit: Uppdateringen finns att ladda ner nu.

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Ja det är ordentligt med downtime. Efter eventet blev vi utkastade. Kl 20.20? Nu är kl 08.20. Det har alltså gått 12h. Vad är det som är så jävla svårt att hålla spelet uppe? 😊 Det är ju inte första gången Fortnite går över till ny säsong. Förvisso så genererar nytt chapter nytt intresse för spelet som håller det fräscht. Men snacka om förlorade intäkter. 10 miljoner spelare som inte kommer in under 12 timmar!

Mellan säsong 3 och 4 var ju servrarna nere i 2-3 dygn, loggade man in så låg bara ens avatar och flöt på en bräda i vattnet (efter något som hände i eventet) så det verkade ha varit ett planerat långt avbrott.. Så epic räds inte avbrott mellan säsongerna.

Medlem
Skrivet av Natrium:

sjukt många "fjortisar" det måste finnas.

Ironiskt att folk kommenterar sånt här och FZ släpper den här artikeln samma dag

https://www.fz.se/kronika/295845-gamers-har-skamts-fardigt

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Skulle gissa att nya säsongen startar i eftermiddag någon gång.
Edit: Uppdateringen finns att ladda ner nu.

Gött då kan jag spela med pöjkarna ikväll 😊

Skrivet av Skunke:

Mellan säsong 3 och 4 var ju servrarna nere i 2-3 dygn, loggade man in så låg bara ens avatar och flöt på en bräda i vattnet (efter något som hände i eventet) så det verkade ha varit ett planerat långt avbrott.. Så epic räds inte avbrott mellan säsongerna.

Ok 👍 men vad är flaskhalsen egentligen?
Kanske är så det brukar vara i multiplayerspel vid stora uppdateringar?

Medlem

Servrarna är uppe nu men jag har kötid på 30 minuter så är nog bättre att avvakta lite tills det lugnat ner sig.

Medlem

Uppdaterar på 2 datorer och en konsol nu...familjemys ikväll?

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Gött då kan jag spela med pöjkarna ikväll 😊

Ok 👍 men vad är flaskhalsen egentligen?
Kanske är så det brukar vara i multiplayerspel vid stora uppdateringar?

Bra fråga, vet inte varför dom väntar. Ok att serverpressen blir stor men det borde vara innebära väntetid för att komma in..

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Menar att barn är väl deras största inkomstkälla som tigger virtuell valuta av förädlarna, annars har Fortnite nog inte varit lika stort som det är idag och förmodligen nedlagt likt många av Epic´s serier.

Jag skulle tro att en ganska stor del av pengarna kommer från vuxna spelare. Det är trots allt de/vi som har pengar. Nu har jag visserligen inte spelat på några år, men när det begav spenderade jag säkert en hundralapp i månaden. Att köpa fulaste tänkbara skin för att trolla polarna och samtidigt sponsra ett bra spel kändes mer än rimligt. Polarna (alla 30-40 år) spenderade liknande summor.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Spelar inte Fortnite själv men mina barn kunde inte spela på hela kvällen, fastnade i någon kö vid inloggning. Antar att det beror på uppdatering och massvis av människor som vill spela nu?

Medlem

Ett utomordentligt beroendeframkallande skitspel. Ungarna kan helt enkelt inte sluta spela det. Jag skulle t.o.m. våga säga att det är värre än World of Warcraft på det sättet. Min son var helt fast i det. Min systerson likaså.

Mitt råd är detta. Har ni barn, låt dem då aldrig börja spela Fortnite.

Medlem
Skrivet av Thane:

Ironiskt att folk kommenterar sånt här och FZ släpper den här artikeln samma dag

https://www.fz.se/kronika/295845-gamers-har-skamts-fardigt

nä tycker det var rätt bra ändå med tanke på att den där artikeln om jag inte minns fel går in mer på att det var fel att spela spel överhuvudtaget när man var liten och folk såg ner på en.
Det jag säger att dom som lirar fortnite är unga människor.

Medlem
Skrivet av izayoi:

Ett utomordentligt beroendeframkallande skitspel. Ungarna kan helt enkelt inte sluta spela det. Jag skulle t.o.m. våga säga att det är värre än World of Warcraft på det sättet. Min son var helt fast i det. Min systerson likaså.

Mitt råd är detta. Har ni barn, låt dem då aldrig börja spela Fortnite.

Nu låter du som föräldrar har gjort i alla tider. "Mina barn har roligt med något som jag inte förstår nöjet med. Det måste vara skit!".

Spelade inte du något som dina föräldrar rynkade på näsan åt? För min del var det WarCraft 2. "Han är helt besatt och kan inte sluta.", lät det. För att jag hade roligt och hellre spelade än tog skogspromenader med dem xD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Natrium:

nä tycker det var rätt bra ändå med tanke på att den där artikeln om jag inte minns fel går in mer på att det var fel att spela spel överhuvudtaget när man var liten och folk såg ner på en.
Det jag säger att dom som lirar fortnite är unga människor.

Försökte googla fram statistik och hittade det här:

62.7% of the Fortnite players are from the age group of 18 to 24.

Around 85% of Fortnite players are aged 18 to 35

Tycker dock själv att 85% låter lite för högt, men jag antar att många barn spelar på sina föräldrars konton eller kanske ljuger om sin ålder. Man ska inte glömma att Battle Royale-läget är 6 år gammalt nu också så många har ju vuxit upp med spelet. Sen tror jag att Zero Build drog in många nya spelare som inte gillade byggandet och jag skulle gissa att det läget har fler äldre spelare.

Medlem
Skrivet av Ender:

Förresten...

"Hur många här på FZ (erkänner) att de spelar Fortnite? Underteckna erkänner att han är inne och kör någon match här och där."

Jag började spela först efter att jag la ner Diablo IV en månad efter launch. Har haft jättekul med det sedan dess. Roligt battle pass också...kanske för att spelet är gratis och att man faktiskt får saker i det.

Har spelat det med barnen då dom ville spela och var nya till spelet.
Tack och lov behövs ibte min insats nå mer och det är bara ena barnet som spelar ibland.

Spelet var alldeles för "cartoony" för min smak.
Hade betydligt roligare i PubG då det begav sig
Kändes mer "realistiskt". Även Apex Legends var roligare.
Men nu spelar jag inte nått av dessa spel jag spelar Ghosts of Tabor när det gäller online


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Försökte googla fram statistik och hittade det här:

62.7% of the Fortnite players are from the age group of 18 to 24.

Around 85% of Fortnite players are aged 18 to 35

Tycker dock själv att 85% låter lite för högt, men jag antar att många barn spelar på sina föräldrars konton eller kanske ljuger om sin ålder. Man ska inte glömma att Battle Royale-läget är 6 år gammalt nu också så många har ju vuxit upp med spelet. Sen tror jag att Zero Build drog in många nya spelare som inte gillade byggandet och jag skulle gissa att det läget har fler äldre spelare.

Du har nog rätt.

Men eftersom du inte kände mig och man har svårt att förstå när någon försöker skämta/sarcasm så kan jag säga att när jag säger att det är ett "barn" spel, är det också typ 30% för att dissa folk som lirar spelet, 50% trollning i hopp att få några roliga kommentarer och 20% för se om någon blir vill argumentera =D

Det är lång historia också med just det spelet. jag har faktiskt testa BR delen, men jag var en av dom som lag ut och köpte typ mega kit när vanliga spelet släpptes för såg ut att vara grymt skoj Coop spel som det var tänkt från början, Vilket när dom märkte att dom kunde göra om spelet till ett BR spel så vart den delen bortglömd bra länge. Plus att när det väl släppes så var Coop delen rätt crap efter ett tag. SÅ nuförtiden tar jag ut frustrationen på att dissa spelet. =D Sen blir man väl lite less på att se också all detta hype som det har varit genom tiderna för spelet.
Ska vara ärlig jag vet inte varför, det är bara något som personligen jag stör mig på.

12
Skriv svar