En av Alan Wake 2:s mest minnesvärda delar skrotades nästan

Robot
En av Alan Wake 2:s mest minnesvärda delar skrotades nästan

Sam Lake var tvungen att slåss för dess inkludering.

#Alan-wake-2, #Remedy


eld
Medlem

show me the champion of light, I'll show you the herald of darkness!!~

Medlem

Helt fantastisk del i spelet, blev så förvånad när det kom. Men passar så oerhört bra in med storyn och hela den psykologiska mardrömmen som han lever igenom.

Sedan att musiken var så bra (Old Gods of Asgard, a.k.a Poets of the Fall) gjorde det bara ännu bättre.

Det är precis detta som saknas i dagens aktiestyrda spelbolag. Att våga gå utanför ramarna, att våga testa nåt helt nytt och bara köra med det. Om folk inte gillar det, fine, då noterar man det och går vidare, men det kan, det kan ibland bli galet bra och det får titeln att stå ut.

Detta tänket saknas helt idag bland ekonomerna och aktieägarna som idag styr alla stora spelstudios, är endast säkra kort och garanterad positiv kvartalsrapport som gäller, inget annat. Spelglädje, innovationer och trial by fire är helt främmande för dem.

Bra gjort Remedy!

FM-guru
F.d. Sisyr

Jäkla tur att det inte skrotades. Tveklöst en av spelets mest minnesvärda stunder - det var svårt att ha munkavel på om det när jag recenserade (Initiation 4 är alltså delen ifråga). Över huvud taget har man i Alan Wake 2 fått till FMV på ett sätt jag inte upplevt tidigare i spel, där det mer eller mindre sömlöst vävs in utan att alls sticka i ögonen. Som @mrpijey nämner ovan är det dessutom befriande att se ett AAA-spel som vågar ta ut svängarna, i alla fall vad gäller presentation och berättarteknik.

Medlem

Följde en genomspelning och insåg att spelet inte var någonting för mig när den delen drog igång. Otroligt fånig och utdragen utfyllnad.

Medlem

Helt klart en trevlig del, glad att dom behöll det. Men rent allmänt är jag rätt besviken på spelet, om det ens kan kallas ett spel, det är ju 90% cutscenes och 10% gameplay, samt av det lilla gameplay man spelar så gör man knappt något och man är ju på samma ställen i spelet om och om igen. Smaksak antar jag såklart men om någon här skulle välja att kolla varje cutscene på YouTube så har ni bokstavligen spelat spelet gratis.

Medlem

Årets största besvikelse för mig MEN glad att såna här delar får vara kvar, behövs om inte alla storspel ska vara samma sak.

Medlem

Utan tvekan årets bäst bana i ett spel och Alan Wake 2 i sig är också det ett av årets bäst spel. Så underbart att få spela ett AAA som drivs och skapas nästan fullt ut av dess kreativa krafter.

Medlem

Lyssnat på poets of the fall sedan jag var 11 år. De har blivit sämre med tiden så lyssnar inte allt för mycket längre, men deraś musik till alan wake spelen är riktigt bra. Speciellt till alan wake 1! Lyssna på The poet and the muse. Dra förbi helvete va bra.

1
Skriv svar