Fortnite lockade 44,7 miljoner(!) spelare på en dag under Fortnite OG

Robot
Fortnite lockade 44,7 miljoner(!) spelare på en dag under Fortnite OG

Och de spelade totalt i 102 miljoner timmar.

#Epic-games, #Fortnite


Releasehästryttare

Om detta nu stämmer så är det ju bara att ta av sig hatten och säga grattis till Epic, sjuka siffror!

Medlem

Helt sinnessjukt

Medlem

Har aldrig fattat grejen med fortnite, jag är för "gammal". Ja, kul för epic, men synd för oss andra som skulle vilja se fokus igen på unreal universum.

Medlem

Intressant hur bra det gått för spelen som marknadsför "tillbaka till rötterna". Måste säga att både kartan och vapnen som finns nu är sjukt föråldrade, och spelet känns som att det går i slowmotion jämfört med tidigare.

Skulle nog säga att alla tidigare säsonger har förtjänat att slå större än denna. Som tur är så behöver man bara stå ut i en månad..

Medlem

En av dom var jag!

Men i det här fallet var det faktiskt inte bättre förr. Den första kartan kändes numera riktigt tråkig och tom, även för mig som spelat den när det begav sig. Kul att få möjligheten att återuppleva en stund, men bara efter några minuter längtade jag ”tillbaka” till moderna Fortnite-kartor igen.

Skrivet av Monk D:

Intressant hur bra det gått för spelen som marknadsför "tillbaka till rötterna". Måste säga att både kartan och vapnen som finns nu är sjukt föråldrade, och spelet känns som att det går i slowmotion jämfört med tidigare.

Skulle nog säga att alla tidigare säsonger har förtjänat att slå större än denna. Som tur är så behöver man bara stå ut i en månad..

Skriver under på allt det!

Medlem

Körde Fortnite när det var relativt nytt, innan det blev ett av de mest populäraste BR spelen och några år senare körde jag det igen. Ofta anser jag att det var bättre förr när det kommer till spel men inte när det kommer till Fortnite. På den tiden fann inget läge för att inte bygga, det tog rätt så lång tid att ta sig från en del av kartan till en annan eftersom fordon inte fanns. Så ja Fortnite, när jag senast spelad det är avsevärt mycket bättre än det var i början när jag körde det.

Medlem

Imponerande siffror! Spelar inte Fortnite själv men det är ett ständigt tjat om Vbucks, skins och säsonger från ungarnas håll. Som gammal nörd blir man dock glad att höra just det tjatet. Enkel grej att låta ungarna förhålla sig till vad gäller att hjälpa till hemma, sköta sig i skolan osv för att få en liten belöning i form av digital valuta.

Medlem

Galet mycket, men typ alla ungar spelar ju det till 90% så det måste vara sjukt tufft för spelutvecklare att ta marknadsandelar i den generationens spelare.

Tänkte på det när Halo släpptes och grabbarna testade det en kort stund o dissade samt avinstallerade det. Tänk va mycket pengar man lagt för att utveckla något som blir dissat direkt.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av tuxsmasher:

Har aldrig fattat grejen med fortnite, jag är för "gammal". Ja, kul för epic, men synd för oss andra som skulle vilja se fokus igen på unreal universum.

för gammal?
Jag är en 76a och spelar Fortnite flera gånger i veckan!

Dock ingen fan av denna OG Fortnite, allt var som sagt inte bättre förr. Känns sjukt tomt och begränsat!


signatur

Gamer since day one!

1
Skriv svar