Medlem

Jag spelade klart AW2, har blandade känslor. gillade stämmningen, men storyn var alldelles för oorganiserad för att jag skulle bli intresserad, det var dessutom alldelles för lite gameplay. känndes som en väldigt lång långfilm.

Medlem

Bara en liten fråga här. Nu när det visade sig att det är runt 15fps skillnad mellan konsol tillverkarnas versionerna. Är det nu #LazyDevs?

Medlem

Hur länge tror ni att Allan kommer att vara fast i mörkret? Kommer intresset räcka till fler spel, förutom DLC?

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Hur länge tror ni att Allan kommer att vara fast i mörkret? Kommer intresset räcka till fler spel, förutom DLC?

De har väl aldrig gjort mer än två spel i samma serie? Så kanske inte blir fler? De kanske är lika allergiska mot treor som Valve tycks vara?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Bara en liten fråga här. Nu när det visade sig att det är runt 15fps skillnad mellan konsol tillverkarnas versionerna. Är det nu #LazyDevs?

Vad är det du försöker säga?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

De har väl aldrig gjort mer än två spel i samma serie? Så kanske inte blir fler? De kanske är lika allergiska mot treor som Valve tycks vara?

Eller så har de sett vad bra det går för Resident Evil, som närmar sig 30 år. Alan Wake och

Control överlappar varann nu, så de kan nog fortsätta att dra ut på det ganska länge

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vad är det du försöker säga?

Att current-gen spel drivs bättre på Xbox Series X än PlayStation 5.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Att current-gen spel drivs bättre på Xbox Series X än PlayStation 5.

Okej, det var bara det du ville få sagt? Series X är ju mer kraftfull så det är väl inte så konstigt egentligen, fast man kan ju tycka att spelet borde optimeras till alla format. Sen om det är lathet eller annat som spelar in det vet jag inte. 15fps låter dock ganska extremt, menar du att det körs i 45fps på PS5?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Okej, det var bara det du ville få sagt? Series X är ju mer kraftfull så det är väl inte så konstigt egentligen, fast man kan ju tycka att spelet borde optimeras till alla format. Sen om det är lathet eller annat som spelar in det vet jag inte. 15fps låter dock ganska extremt, menar du att det körs i 45fps på PS5?

Enligt DF skiftar det mellan 12-15fps som mest.

Skrivet av Freeman79a:

Bara en liten fråga här. Nu när det visade sig att det är runt 15fps skillnad mellan konsol tillverkarnas versionerna. Är det nu #LazyDevs?

Det e ju för fan bara du som tjatar om #Lazydevs så fort nån nämner Serie S..

Höj din jävla nivå till vuxen nivå istället


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Enligt DF skiftar det mellan 12-15fps som mest.

Du får gärna länka till ordentliga källor för jag hittar ingenting om det. Kollade på deras videos och med quality mode gick det ner till 27 och performance mode droppade till 53 som lägst. Förstår inte heller vad det här har med Series S att göra, det vore ju skillnad om frameraten faktiskt var låst till 45 eller 30 som på den maskinen, men det här handlar bara om drops i vissa områden i spelet.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Bara en liten fråga här. Nu när det visade sig att det är runt 15fps skillnad mellan konsol tillverkarnas versionerna. Är det nu #LazyDevs?

Har inget att göra med lata utvecklare. Series X|S har stöd för mesh shaders vilket används i Alan Wake 2.

Medlem

Herregud vilken skillnad RT gör!

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Har inget att göra med lata utvecklare. Series X|S har stöd för mesh shaders vilket används i Alan Wake 2.

Japp. Men enligt AMD kan PlayStation 5 använda det med. Dock med deras, Sony's, egna spinn. Men det funkar.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Japp. Men enligt AMD kan PlayStation 5 använda det med. Dock med deras, Sony's, egna spinn. Men det funkar.

Fattar inte hur du orkar, jag hoppas du har lite tid över att njuta av spel iaf

Medlem

När du spelat klart det här, kommer du leta upp ett lika ljusfattigt spel eller vill du spela nåt helt annat?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Såg fram emot detta men någon har bestämt att spelet inte ska släppas på Steam så det blev tyvärr inget.

Tyvärr har jag hållit mig från ett köp av samma anledning. Någon info om/när detta kan tänkas släppas på Steam?

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Tyvärr har jag hållit mig från ett köp av samma anledning. Någon info om/när detta kan tänkas släppas på Steam?

Typ aldrig. Kanske om ett par år om vi har tur

Skriv svar