FC24 / Xbox:en tjatar om att man ska skaffa GamePass - hur slippa?

Medlem
FC24 / Xbox:en tjatar om att man ska skaffa GamePass - hur slippa?

Varje gång jag startar spelet och loggar online så får jag upp förfrågan om vilken GamePass prenumeration som passar mig och jag måste trycka på B för att gå tillbaka. Finns det nåt sätt att få slippa denna ruta utan att behöva skaffa GP? Ganska störigt att behöva få upp rutan varje gång. :/

It's not a lake, it's an ocean

Skaffa Game Pass.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Kommer inte ihåg vilket spel det var, men jag har råkat ut för samma sak. Varje gång jag startade ett spel fick jag en ruta med Gamepass-reklam. Riktigt tråkigt beteende att lägga reklam för en prenumerationstjänst i ett spel jag betalat för.

Releasehästryttare

Sätt boxen i sovläge istället för att stänga av den?

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Skaffa Game Pass.

Haha jo det kan man ju göra, men nej jag trivs bäst med offline spel. Men vill kunna spara matchstatistik och sånt. Microsoft ska kunna respektera att man svarar "Nej tack". Delvis off-topic: Det är likadant med Win 10, M-soft tjatar där också med stora blåa rutor om "Nu gör vi klart konfigurationen mm."

Skrivet av Bennii:

Kommer inte ihåg vilket spel det var, men jag har råkat ut för samma sak. Varje gång jag startade ett spel fick jag en ruta med Gamepass-reklam. Riktigt tråkigt beteende att lägga reklam för en prenumerationstjänst i ett spel jag betalat för.

Håller med - Microsoft har svårt att acceptera ett nej tydligen. :/

Skrivet av Devan:

Sätt boxen i sovläge istället för att stänga av den?

Tack, ska prova det!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av waverider:

Haha jo det kan man ju göra, men nej jag trivs bäst med offline spel. Men vill kunna spara matchstatistik och sånt. Microsoft ska kunna respektera att man svarar "Nej tack". Delvis off-topic: Det är likadant med Win 10, M-soft tjatar där också med stora blåa rutor om "Nu gör vi klart konfigurationen mm."

Ja, de är påstridiga. Inte så snyggt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det dyker ju t.om. upp Gamepass-reklam som pop-ups inne i winsows också, haha
Man blir ju inte direkt sugen på att skaffa fler av Microsofts värdelösa tjänster när deras operativsystem beter sig som oseriösa telefonförsäljare.

Nästa steg blir väl att Microsoft bygger in så de kan fjärrstyra ens musmarkör till att klicka ja till erbjudandet hehe

Medlem

De skickar även reklam i windows nu om Starfield. Så inte bara gamepass man tjatar om. De har till och med injicerat reklam i startupskärmarna samt windows låsskärm så mitt i allt är det helskärm med Get Gamepass eller en bild från Starfield med reklam

Medlem
Skrivet av Aletheides:

De skickar även reklam i windows nu om Starfield. Så inte bara gamepass man tjatar om. De har till och med injicerat reklam i startupskärmarna samt windows låsskärm så mitt i allt är det helskärm med Get Gamepass eller en bild från Starfield med reklam

Dom borde sätta upp en stor fet interaktiv gamepass ad som obligatorisk skrivbordsbakgrund med, med ljudeffekter som inte går att stänga av om man inte tecknar gamepass, och även körs på random når man spelar, ser film etc.

Releasehästryttare
Skrivet av Majoren:

Dom borde sätta upp en stor fet interaktiv gamepass ad som obligatorisk skrivbordsbakgrund med, med ljudeffekter som inte går att stänga av om man inte tecknar gamepass, och även körs på random når man spelar, ser film etc.

Ge dem inte idéer!

Medlem

Jag har aldrig fått gamepass reklam i windows?
Reklam/popups är det nån "ny funktion" i windows 11? Eller har ni klickat förbi nått val utan att kolla vad det var?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av waverider:

Haha jo det kan man ju göra, men nej jag trivs bäst med offline spel. Men vill kunna spara matchstatistik och sånt. Microsoft ska kunna respektera att man svarar "Nej tack". Delvis off-topic: Det är likadant med Win 10, M-soft tjatar där också med stora blåa rutor om "Nu gör vi klart konfigurationen mm."

Håller med - Microsoft har svårt att acceptera ett nej tydligen. :/

Tack, ska prova det!

Du vet väl att game pass först och främst är en prenumerationstjänst för spel och inte bara en onlinetjänst som Xbox Live var?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

De skickar även reklam i windows nu om Starfield. Så inte bara gamepass man tjatar om. De har till och med injicerat reklam i startupskärmarna samt windows låsskärm så mitt i allt är det helskärm med Get Gamepass eller en bild från Starfield med reklam

Men va? Låter som du fått maleware. Har 4 datorer hemma med Windows 11 och 2 på jobbet och aldrig fått reklam i windows.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har aldrig fått gamepass reklam i windows?
Reklam/popups är det nån "ny funktion" i windows 11? Eller har ni klickat förbi nått val utan att kolla vad det var?

Låter helt absurt, se ovan

Medlem

Man får väl skriva till dem och klaga. Inte för att de lär bry sig men ändå. Gillar inte när företag kommer undan med sin girighet och speciellt inte såna som är så rika som Microsoft redan är.

Edit: Kanske inte skulle använt ordval som girighet, men helt klart känns det respektlöst med dessa GP-rutor.

Skrivet av ulphen:

Du vet väl att game pass först och främst är en prenumerationstjänst för spel och inte bara en onlinetjänst som Xbox Live var?

Förstår inte vad du menar riktigt?

Medlem
Skrivet av waverider:

Man får väl skriva till dem och klaga. Inte för att de lär bry sig men ändå. Gillar inte när företag kommer undan med sin girighet och speciellt inte såna som är så rika som Microsoft redan är.

Förstår inte vad du menar riktigt?

Det han menar är att game pass är ett stort bibliotek med spel man kan ladda ner till konsolen och spela mot en, sett till innehållet, ganska blyg månadskostnad. Ovanpå det så ingår då även möjligheten att spela online, det som förr kallades för Xbox Live.

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Det han menar är att game pass är ett stort bibliotek med spel man kan ladda ner till konsolen och spela mot en, sett till innehållet, ganska blyg månadskostnad. Ovanpå det så ingår då även möjligheten att spela online, det som förr kallades för Xbox Live.

Jag menar bara att om man inte ska använda eller vill ha Game Pass, varför ska man då tvingas till en sån prenumeration om allt man vill är att spela FC24 och NHL24, offline, på sin XBox? Det kan inte vara rätt att påtvingas såna prenumerationer eller tjatiga pop-ups. Jag har betalat 1800 :- för båda spelen och ska inte tvingas till GP när allt jag vill är att spela offline samt att få räkna min statistik. Man ska inte betala för sånt man inte ska använda.

Releasehästryttare
Skrivet av waverider:

Tack, ska prova det!

Funkade det?

Själv blir jag arg som fan på Blizzard för varje gång man öppnar deras klient så får man reklam, nu fått reklam för modern warfare 3 tre dagar på raken...

Medlem

Samma här, varje gång jag öppnar steam så ser jag spel de vill jag ska köpa.. 🤦‍♂️

Releasehästryttare
Skrivet av tribute87:

Samma här, varje gång jag öppnar steam så ser jag spel de vill jag ska köpa.. 🤦‍♂️

Inte samma, du måste trycka på store knappen för att se dem, i Blizzard launchern så kommer det en popup varje gång du startar den.

Medlem
Skrivet av robbis:

Men va? Låter som du fått maleware. Har 4 datorer hemma med Windows 11 och 2 på jobbet och aldrig fått reklam i windows.

DuckDuckGo: "ads windows 11"

Förhoppningsvis tröttnar fler och fler på Windows och går över till Linux. Jag gjorde det för något år sedan och det är väldigt skönt att känna att datorn är under min kontroll igen istället för att vara ett verktyg för MS att spionera och spamma reklam.

Medlem
Skrivet av neocon:

DuckDuckGo: "ads windows 11"

Förhoppningsvis tröttnar fler och fler på Windows och går över till Linux. Jag gjorde det för något år sedan och det är väldigt skönt att känna att datorn är under min kontroll igen istället för att vara ett verktyg för MS att spionera och spamma reklam.

Ja, kommer nog faktiskt inte köpa en Windows PC igen, formatet har blivit rent ut sagt uselt.
Microsoft har blivit ett lågkvalitativt skräppost-företag. Misstänker det kommer kännas befriande att helt upphöra med deras tjänster.

Medlem
Skrivet av neocon:

DuckDuckGo: "ads windows 11"

Förhoppningsvis tröttnar fler och fler på Windows och går över till Linux. Jag gjorde det för något år sedan och det är väldigt skönt att känna att datorn är under min kontroll igen istället för att vara ett verktyg för MS att spionera och spamma reklam.

Som sagt, aldrig sett något som liknar reklam i windows. Så nej jag funderar inte på att gå över till linux.

Medlem
Skrivet av Devan:

Funkade det?

Själv blir jag arg som fan på Blizzard för varje gång man öppnar deras klient så får man reklam, nu fått reklam för modern warfare 3 tre dagar på raken...

Nej det funkade inte. Har provat att köra både avstängning och viloläge.

Sen kan man vara online på själva XBox:en men efter varje uppstart av konsolen och trots att man är online på själva konsolen så har man alltid tappat själva spelets anslutning när man kommer in i FC24. Och varje gång jag trycker på att gå online så får jag upp GP-rutan - oavsett om jag bara sätter spelet i Quick Resume eller om jag stänger ner det helt och startar om det.

1
Skriv svar