Valve har inga planer på en Mac-version av Counter-Strike 2

Robot
Valve har inga planer på en Mac-version av Counter-Strike 2

Eller stöd för 32-bitars operativsystem och Directx 9.

#Counter-strike-2, #Csgo, #Valve


Medlem

Bra tycker jag! Vi måste börja pusha utvecklingen framåt med spel och liknande! Tror spel som görs till gammal hårdvara och även till gamla konsoler haltar hela spelbranschen.

Medlem

Jag sitter på en iMac och har spelat en del CS:Go så tycker detta är lite synd, men såg att spelarbasen på Mac totalt är endast 1% så det är ju helt klart förståeligt att de gör såhär.

Medlem

Mac kör väl en moddad linux i grunden så borde funka att köra det iaf

Medlem
Skrivet av robbis:

Mac kör väl en moddad linux i grunden så borde funka att köra det iaf

Nej, MAC är Unix. Linux är en helt annan grej. Linux har delar inspirerade av Unix, men inte så mycket mer.

Medlem
Skrivet av Neroz:

Nej, MAC är Unix. Linux är en helt annan grej. Linux har delar inspirerade av Unix, men inte så mycket mer.

Aha

Medlem

Riktigt trist att dom inte vill stödja MacOS X, trots att Steam finns på MacOS X och dom fortsätter uppdatera det.
Men sen att inte släppa sina egna spel på MacOS X samtidigt är riktig dubbelmoral


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Riktigt trist att dom inte vill stödja MacOS X, trots att Steam finns på MacOS X och dom fortsätter uppdatera det.
Men sen att inte släppa sina egna spel på MacOS X samtidigt är riktig dubbelmoral

Satsningen de gjorde med Steam och deras spel till OSX gav väl tyvärr inte den skjuts till spelande på Mac som de hade hoppats. Och när spelarbasen för CS beräknas till 1% på Mac är det rätt förståeligt att de inte orkar konvertera det. Inte värt mödan antar jag.

Medlem

Tråkigt att Valve vägrar vara den bättre parten i fighterna mellan Apple och Valve.... :/

Ja, vem vill stödja bara 1% kundbas... linux som är deras egna projekt har ju hela 2%.... woopp woopp

Medlem

MAC-användare kan väl fortfarande köra bootcamp med en Windowsinstallation (om stödet fortfarande finns kvar?).

Medlem

Bättre att fokusera på att laga den katastrof som är CS2 på en plattform.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Tråkigt att Valve vägrar vara den bättre parten i fighterna mellan Apple och Valve.... :/

Ja, vem vill stödja bara 1% kundbas... linux som är deras egna projekt har ju hela 2%.... woopp woopp

Jag håller med. De (läs: Gabe) har skrikit sig hes/a genom åren kring Linux och sitt hat för Microsoft. Men de fick ju ge upp det såklart, med tanke på att de flesta spelar på Windows. Men samtidigt, deras spel, deras plattform, de får göra som de vill. Men nog kan även jag tycka att det bör iaf finnas en Native Mac Silicon-version.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Tråkigt att Valve vägrar vara den bättre parten i fighterna mellan Apple och Valve.... :/

Ja, vem vill stödja bara 1% kundbas... linux som är deras egna projekt har ju hela 2%.... woopp woopp

Oj, är det så lågt? Då är det ju inte mycket mer än Mac och då borde de fortsätta kunna stödja "oss".

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Oj, är det så lågt? Då är det ju inte mycket mer än Mac och då borde de fortsätta kunna stödja "oss".

Verkar som det går att spela på Apple Silicon nu!

Medlem
Skrivet av Razken:

MAC-användare kan väl fortfarande köra bootcamp med en Windowsinstallation (om stödet fortfarande finns kvar?).

Finns tyvärr inget bootcamp på Apple Silicon, eftersom det inte finns ett vettigt Windows för ARM.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

1
Skriv svar