Original-Metal Gear Solid rullar i 30 fps i MGS-samlingen

Robot
Original-Metal Gear Solid rullar i 30 fps i MGS-samlingen
Medlem

Allt är möjligt, de orkar bara inte anstränga sig. Moddare lär som vanligt göra ett bättre jobb, helt gratis.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Allt är möjligt, de orkar bara inte anstränga sig. Moddare lär som vanligt göra ett bättre jobb, helt gratis.

Finns många spel genom tiderna där upplåst fps påverkar allt från fysik till animationer, ljud och annat, så behöver absolut inte vara något som är lätt fixat än mindre värt de enorma kostnaderna givet de små intäkterna de drar in på något sånt här.

Medlem
Skrivet av heady89:

Finns många spel genom tiderna där upplåst fps påverkar allt från fysisk till animationer och annat, så behöver absolut inte vara något som är lätt fixat än mindre värt de enorma kostnaderna givet de små intäkterna de drar in på något sånt här.

Absolut, men då de tar 700kr för dessa spel i och med den här samlingen... är det inte orimligt att förvänta sig att de fixat till sådana saker i min mening.

Det här känns som Konami har packat in spelet med nån form av emulation, slängt på en prislapp, och tryckt ut det genom dörren. Verkligen minsta möjliga ansträngning.

Skribent

Prislappen känns verkligen helt galen. 29,99€ hade spontant känts som en bra deal. Ligger på önskelistan tills dess.

Medlem

Var originalet i 30? Hade för mig att det var 60, och att det var därför mgs2 kändes slött. Men det var ju några veckor sedan.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Bara vänta en månad så får ni samlingen för halva priset.

Medlem

How about no?

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Var originalet i 30? Hade för mig att det var 60, och att det var därför mgs2 kändes slött. Men det var ju några veckor sedan.

Ja, originalet på Playstation var 30fps, 240p 30fps, sen varför de tycker att denna version behöver vara 30fps är ju en helt annan sak.

Medlem
Skrivet av heady89:

Finns många spel genom tiderna där upplåst fps påverkar allt från fysik till animationer, ljud och annat, så behöver absolut inte vara något som är lätt fixat än mindre värt de enorma kostnaderna givet de små intäkterna de drar in på något sånt här.

Det ska inte heller vara lätt fixat, deras ansträngning ska motsvara priset de tar. För den summan är det absolut rimligt att förvänta sig en samling som har stöd för både högre framerate och upplösning. Finns många exempel på nyversioner av spel där man kringgått dessa ”problem”.

Medlem

Läs inte om du inte vill förstöra din barndom:
I FFVII PAL (Europeiska versionen) så var ljudet ur synk med spelet då grafiken presenterades 4% långsammare än ljudet. Detta var inte märkbart då 4% inte är mycket när ljudet är kort men på t.ex. Knights Of The Round som håller på ett tag så blir ljudet mer och mer ur synk med animationen ju längre det går och på slutet är det kaos och tystnar långt före animationen gör det.

Redaktör

Ändå snyggt av skaparna att meddela det här på förhand, så man slipper upptäcka det när plånboken redan är 700 kr lättare.


signatur
Medlem

Jag väntar gladeligen på remake/remastern av Metal Gear Solid3 som dom teasat om...

Medlem

Efter att ha blivit så bortskämd av Capcom's RE remakes dom senaste åren så känns det här ganska.... lamt?

Medlem

Tack Konami, men jag kommer nog fortsätta köra med överlägsen bildkvalitét och prestanda i DuckStation och RPCS3. 😂
Slipper helst undermåliga portar i låg upplösning och med eventuella slowdowns....

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Det ska inte heller vara lätt fixat, deras ansträngning ska motsvara priset de tar. För den summan är det absolut rimligt att förvänta sig en samling som har stöd för både högre framerate och upplösning. Finns många exempel på nyversioner av spel där man kringgått dessa ”problem”.

Rimligt får väl stå för de som kan se källkoden och avgöra. Om det mot förmodan krävs att du mer eller mindre skriver om hela spelet så är det helt rimligt att låta bli. Vad har andra spel med detta att göra, det säger ingenting om förutsättningarna för just detta spel och hur arkitekturen är utlagd för 27 år sedan med målplattform PS1. Sen kan det ju vara en cashgrab och att konami inte bryr sig också, vem vet.

1
Skriv svar