Like a Dragon: Infinite Wealth (Yakuza 8) släpps i januari

Robot
Like a Dragon: Infinite Wealth (Yakuza 8) släpps i januari

Och har fått en helt galen gameplay-trailer.

#Like-a-dragon-infinite-wealth, #Yakuza


Redaktör
Ponny

Jag känner mig som en person som spelat Like a Dragon/Yakuza. Har INTE spelat ett enda. Påbörjade originalet på PS2 en gång, men slutade då det inte var Shenmue (också ett skäl). Ser ändå fram emot detta, men har lite att stå i. Eller... kan man rentav hoppa på tåget i och med "sjuan"?

Lär spela alla tids nog, men ändå.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag känner mig som en person som spelat Like a Dragon/Yakuza. Har INTE spelat ett enda. Påbörjade originalet på PS2 en gång, men slutade då det inte var Shenmue (också ett skäl). Ser ändå fram emot detta, men har lite att stå i. Eller... kan man rentav hoppa på tåget i och med "sjuan"?

Lär spela alla tids nog, men ändå.

Jag har spelat Zero och Kiwami. Tyckte de hade en viss charm, men inte tillräckligt för att jag skulle orka nöta igenom hela serien.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag känner mig som en person som spelat Like a Dragon/Yakuza. Har INTE spelat ett enda. Påbörjade originalet på PS2 en gång, men slutade då det inte var Shenmue (också ett skäl). Ser ändå fram emot detta, men har lite att stå i. Eller... kan man rentav hoppa på tåget i och med "sjuan"?

Lär spela alla tids nog, men ändå.

7an (detta är 8an) kan du börja med. Det gjorde jag, och även om jag inte fattade alla referenser till tidigare spel så går det bra. Det var ju lite av en nystart för serien, så att hoppa in i denna utan att ha spelat föregånaren skulle jag inte rekommendera.

Dessutom är föregångaren Yakuza: Like a Dragon fantastiskt bra. Så spela det innan detta så blir det kanon


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

7an (detta är 8an) kan du börja med. Det gjorde jag, och även om jag inte fattade alla referenser till tidigare spel så går det bra. Det var ju lite av en nystart för serien, så att hoppa in i denna utan att ha spelat föregånaren skulle jag inte rekommendera.

Dessutom är föregångaren Yakuza: Like a Dragon fantastiskt bra. Så spela det innan detta så blir det kanon

Yakuza: Like a Dragon för första för mig, väldigt bra och charmigt. Spelet växer på än ju mer man spelar.
Det känns lite som en Japan simulator typ
Har för mig att det är 2 ställen som svårighetsgraden hoppar lite konstigt, men annars så rullar det på rätt bra.

Medlem

Ogillar skarpt att man gått över till turbaserat stridssystem i sjuan. Men lär väl köpa åttan på rea som vanligt då de levererar runt 50 timmar av välgjord spelglädje med många skratt. Har ju spelat alla Yakuza-spelen så kan inte missa detta heller. Ser dock fram emot The Man Who Erased His Name mycket mer än Infinite Wealth.

Medlem

Like a dragon är ett av mina favorit spel någonsin, att konvertera Yakuza till ett traditionellt JRPG var ett geni-drag.

Också ofattbart svårt att ersätta Kiryu som protagonist, det var lite förväntat att folk skulle hata honom givet hur länge man levt med Kiryu, men måste säga att i gången av ett enda spel så är Ichiban tom mer omtyckt av mig iaf jämfört med kiryu, han utsöndrar karisma och är 100% genuin i allt han gör.

Ser verkligen fram emot Infinite wealth, blir nog en playthrough till av 7an innan release.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bennii:

Jag har spelat Zero och Kiwami. Tyckte de hade en viss charm, men inte tillräckligt för att jag skulle orka nöta igenom hela serien.

Skrivet av uberpwnage2.0:

7an (detta är 8an) kan du börja med. Det gjorde jag, och även om jag inte fattade alla referenser till tidigare spel så går det bra. Det var ju lite av en nystart för serien, så att hoppa in i denna utan att ha spelat föregånaren skulle jag inte rekommendera.

Dessutom är föregångaren Yakuza: Like a Dragon fantastiskt bra. Så spela det innan detta så blir det kanon

Ja men det låter som en fin start då. Och ska åtminstone peta på dom gamla. Känns ändå som min graj.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ja men det låter som en fin start då. Och ska åtminstone peta på dom gamla. Känns ändå som min graj.

0 och 5 är de bästa av de gamla spelen imo. Särskilt nollan är betydligt bättre skrivet än många av de andra delarna i serien, rekommenderas varmt.

Själv ser jag fram emot både Infinite Wealth och The Man Who Erased His Name - Ichiban är ju tokhärlig och mer Kiryu är aldrig fel.

Also, spelbar Seong Hui i Infinite Wealth - hell yeah.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Känns som att det kommer Yakuza/Like a Dragon var och varannan månad, detta blir väl tredje spelet på mindre än ett år? Märkligt att de säljer så pass mycket att motivera sådan releasetakt, har själv aldrig tyckt att de är särskilt roliga.

Medlem

Jag älskar denna spelserie men de släpper spel i så högt tempo att jag blivit lite utbränd och nu ligger 3-4 spel efter (och då räknar jag inte in Judgment-spelen som jag inte heller spelat).

1
Skriv svar