Tredje stora Baldur's Gate 3-patchen släpps på torsdag

Robot
Tredje stora Baldur's Gate 3-patchen släpps på torsdag

Förhoppningsvis med prestandaförbättringar.

#baldurs-gate-3


Medlem

Fint, är fortfarande på Act 1 på PS5, så förhoppningsvis hinner det blir lite förbättringar på beryktade Act 3 innan jag är där.

Optimalt hade jag hellre sett att de försenade spelet 6 månader dock för att finslipa lite mer. Otroligt spel, oavsett.

Medlem

Jättebra att de uppdaterar, gillar än så länge spelet men är bara i act1 och spatserar. Gillar också att man inte bara kan springa fram till fiender utan att det kan få konsekvenser.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Sjukt hur stort detta spel blev.
Behöver bara gå igenom Willys så hör man folk prata om det

Medlem

Har 97h på kontot och jag börjar närma mig slutet som jag gissningsvis mår nästa vecka.

Längtar redan efter nästa genomspelning ☺️

Medlem

BG3 är så galet bra att till och med min flickvän som inte är gamer alls har börjat spela det och älskar det. Game of the decade antaligen för min del.

Medlem

Rätta mig om jag har fel men det är väl split-screen och inte cross-play som inte kommer va tillgängligt på series S?

Medlem

Lite störigt att dom sitter och typ har ångest för dom måste bättra på prestandan - och det fungerade utmärkt för mig iaf.

... Samtidigt som Starfield knappt går att spela medans Bethesda känner att prestandan den går typ inte att göra bättre än vad dom har gjort.

Märks vilka som är hungrig av dom, och vilka som myst ner sig på ett berg av pengar och börjat pimpla vin.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

"Xbox Series-stöd ska komma i år, men utan cross-play på Series S."

Vad betyder detta? Finns ens crossplay på någon annan plattform?

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Lite störigt att dom sitter och typ har ångest för dom måste bättra på prestandan - och det fungerade utmärkt för mig iaf.

... Samtidigt som Starfield knappt går att spela medans Bethesda känner att prestandan den går typ inte att göra bättre än vad dom har gjort.

Märks vilka som är hungrig av dom, och vilka som myst ner sig på ett berg av pengar och börjat pimpla vin.

Skulle kunna ranta i 4 timmar kring Bethesda efter Starfield känner jag.

Att det fortfarande känns som dom använder en slumpgenerator för att bestämma vilka knappar som gör vad, och i vilken kontext.
Vilken knapp som gör en viss grej var fel val från början - men sen byter dom också villken knapp som gör något lite sådär på måfå beroende på vad man gör.

Hur kan dom ha varit sämst i spelvärden på att göra en smidig UX/UI-upplevelse typ 4 spel i rad - och det är fortfarande inte ett dugg bättre.

Skepp är tufft. Baser är tufft.
Men det är typ omöjligt att konsekvent bygga något så som man vill på ett smidigt sätt.
Du får typ trycka på olika random knappar i en halvtimme, tills skeppet/basen av en slump blivit så som man ville.

Det är helt ok och förlåtligt att misslyckas med dom här grejjerna.
Men att bara fortsätta att vara ett jävla misslyckande på det här viset... Det börjar jag få svårt att acceptera.

Sparka gubbjäveln på UX-teamet som tydligen har inkriminende information/bilder på nyckelpersoner inom Bethesda.
Alla utgår redan från att ni ligger med prostituerade på sidan av frugan - ingen bryr sig.
Vi vill bara att spelhelvetet ska gå å spela


signatur

subterranean homesick alien

Gen
Medlem
Skrivet av ThatGreek:

Fint, är fortfarande på Act 1 på PS5, så förhoppningsvis hinner det blir lite förbättringar på beryktade Act 3 innan jag är där.

Optimalt hade jag hellre sett att de försenade spelet 6 månader dock för att finslipa lite mer. Otroligt spel, oavsett.

Trodde prestandaproblemen i Ac3 bara fanns på PC?

Redaktör
Skrivet av TodieS_DraX:

Rätta mig om jag har fel men det är väl split-screen och inte cross-play som inte kommer va tillgängligt på series S?

Stämmer! Slarv, tack.


signatur
Medlem
Skrivet av Gen:

Trodde prestandaproblemen i Ac3 bara fanns på PC?

Har inte sett något ur act 3 än men fz rapporterar fps drops där även för ps5 tyvärr: https://www.fz.se/nyhet/295071-baldurs-gate-3-pa-ps5-motsvara...

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Lite störigt att dom sitter och typ har ångest för dom måste bättra på prestandan - och det fungerade utmärkt för mig iaf.

... Samtidigt som Starfield knappt går att spela medans Bethesda känner att prestandan den går typ inte att göra bättre än vad dom har gjort.

Märks vilka som är hungrig av dom, och vilka som myst ner sig på ett berg av pengar och börjat pimpla vin.

Har du spelat igenom Act 3?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har du spelat igenom Act 3?

Nej det har jag ifs inte.

Men jag tror ändå inte att Act 3 är lika illa som Starfield är överallt och hela tiden.

I Starfield är det inte bara grafiken och bilden heller.
När det börjar tugga lite så försvinner rösterna, för att komma in igen senare.
Första meningen har nog inte haft voice over en enda gång hittils under min speltid.

Det brukar ladda klart några steg längre in i dialogträdet.

Ibland när det börjar tugga på nått jobbigt så försvinner typ vapenskotts-ljuden helt - men allt annat ljud är som vanligt.

Typ 15% av gångerna jag laddar in på min bas så finns bara hörnen på alla byggnaderna - och allt annat är borta.

I ship-buildern försvinner det lösa skepps-delar på ritbordet iväg in i infinite space, så nu kan du inte slutföra ditt bygge - för du kan inte spara det byggda skeppet om du har lösa delar som ligger nånstans - men dom finns inte.. Så bara å börja om.

Brukar krasha minst en gång iaf under en längre sessh.

Min bas började med att bara ha 2 slots kvar av dom totala 6 för turrets när jag började bygga. Så jag straight up kan bara ha 2 turrets i den basen. Vilket ofta lätt kan vara skillnaden emellan att sitta rätt säkert - och bli totalt överkörd.

Typ.. The list goes on.
Helst sämst performance är typ bara början

"Det mest polerade spelet vi har gjort, vid släpp."

Deras spel brukar ofta haft en hel del weird och annoying stuff.
Men aldrig stört mig så värst på det eller känt att påverkar helheten så värst mycket.. Lixom ibland skiter det sig, men 95% av tiden så är det bara ett fett spel.

Starfield är ju typ 300% gånger sämre än det hade varit om skit hade funkat.
Deras tidigare spel har iaf jag tyckt blivit max 20% sämre eller nått sånt av buggeri osv

...Det är jälit fett, dock


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Nej det har jag ifs inte.

Men jag tror ändå inte att Act 3 är lika illa som Starfield är överallt och hela tiden.

I Starfield är det inte bara grafiken och bilden heller.
När det börjar tugga lite så försvinner rösterna, för att komma in igen senare.
Första meningen har nog inte haft voice over en enda gång hittils under min speltid.

Det brukar ladda klart några steg längre in i dialogträdet.

Ibland när det börjar tugga på nått jobbigt så försvinner typ vapenskotts-ljuden helt - men allt annat ljud är som vanligt.

Typ 15% av gångerna jag laddar in på min bas så finns bara hörnen på alla byggnaderna - och allt annat är borta.

Min bas började med att bara ha 2 slots kvar av dom totala 6 för turrets när jag började bygga. Så jag straight up kan bara ha 2 turrets i den basen. Vilket ofta lätt kan vara skillnaden emellan att sitta rätt säkert - och bli totalt överkörd.

Typ.. The list goes on.
Helst sämst performance är typ bara början

Kan inte argumentera emot då jag inte har spelat Starfield.

Är imponerad över BG3 utöver att en del texturer, främst i karaktärers ansikten, inte läses in tillräckligt snabbt. Är bara på Act 1 men är redan orolig över den numera ökända Act 3. ☹️


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gen
Medlem
Skrivet av ThatGreek:

Har inte sett något ur act 3 än men fz rapporterar fps drops där även för ps5 tyvärr: https://www.fz.se/nyhet/295071-baldurs-gate-3-pa-ps5-motsvara...

Usch då.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kan inte argumentera emot då jag inte har spelat Starfield.

Är imponerad över BG3 utöver att en del texturer, främst i karaktärers ansikten, inte läses in tillräckligt snabbt. Är bara på Act 1 men är redan orolig över den numera ökända Act 3. ☹️

Behöver du inte vara. Ibland tar det något längre för texturerna att läsas in när man precis laddar upp sin save för första gången. Har spelat ett pr timmar i act 3 och har inte stött på några problem. 100+ timmar i act1+2 på alla karaktärer jag skapat och inga problem där heller.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kan inte argumentera emot då jag inte har spelat Starfield.

Är imponerad över BG3 utöver att en del texturer, främst i karaktärers ansikten, inte läses in tillräckligt snabbt. Är bara på Act 1 men är redan orolig över den numera ökända Act 3. ☹️

Jag hade inga större problem med Act 3. Någon glitch kanske men i överlag bra.
Visst gick jag från 140fps ned till 60 men det är ju ändå fullt spelbart speciellt i ett sådant här spel

1
Skriv svar