Star Wars Jedi: Survivor-uppdatering sägs ge "stabila 60 FPS" på konsol

Robot
Star Wars Jedi: Survivor-uppdatering sägs ge "stabila 60 FPS" på konsol
Redaktör

Bra! Men samtidigt smått obegripligt varför det ska behöva ta över fyra månader. Tänker att storbolag som EA gärna säljer många spel, och det gör man bland annat med hjälp av höga Metacritic-siffror. Det är ju inte så att utvecklarna inte märkt att frameraten haltar. Gör klart spelen innan release, tack.

Ruskigt bra spel, för övrigt.


signatur
Medlem

Bättre sent än aldrig antar jag, kanske blir en 3e omgång då

Medlem

Rätt så pinsamt att det tar så lång tid för en stor utvecklare att implementera dlss när det tog någon vecka eller två för en enskild moddare att göra det 🫤

Testpilot

Nån som testat?

Kompilerar den fortfarande shaders vid varje uppstart och har stutters då nya texturer laddas ?
Störde mig som tusan på det då jag spelade.

Medlem

Jag märker ärligt talat inte någon betydande skillnad på rtx på och av förutom framedrops. Visst är det kanske någon markant kontrastskillnad och lite mer färg på reflekterande vatten. Men i just detta spel känns det onödigt. Den stora skillnaden i grafiklyft är när man kör HDR på jämfört med av. Fantastiskt snyggt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Moderator | Testpilot

Stort fokus på konsol med denna patch verkar det som. Har vi någon som testat PC och kan berätta hur det känns?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Nån som testat?

Kompilerar den fortfarande shaders vid varje uppstart och har stutters då nya texturer laddas ?
Störde mig som tusan på det då jag spelade.

Sist jag spelade så kompilerar den vid uppstart. Stutters har jag inte märkt av.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Åfan, jag hade nästan gett upp. Performance Mode på PS5 har varit under all kritik, så om det här hjälper så vore det guld. Lär väl fortfarande vara traversal stutter eftersom de inte hanterar asset loading på ett intelligent sätt, men men.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Nuförtiden måste man alltid vänta ett par månader innan man spelar ett spel.
Såg att Aliens: Dark Descent även fått stora uppdateringar för att fixa spelet.

Och snart dags att spela CP2077.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Nån som testat?

Kompilerar den fortfarande shaders vid varje uppstart och har stutters då nya texturer laddas ?
Störde mig som tusan på det då jag spelade.

Wow, fungerar ju galet bra! Ser inte någon sämre bildkvalité och 230 fps ?! xD
Flyter ju på hur fint som helst utan att datorn brummar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Gen
Medlem

Vad in i helvete, varför släpper man inte sådant på release. De flesta har ju redan varvat spelet (mig inkluderat).

Medlem

Jag tankade uppdateringen igår kväll och spelade några timmar. På PS5:an. Skillnaden är natt och dag i performance mode. Stabila 60 fps, ingen mer screen-tearing…

Delad glädje och frustration eftersom jag är på sluttampen av spelet. Hade velat avnjuta hela spelet så här.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Bra! Men samtidigt smått obegripligt varför det ska behöva ta över fyra månader. Tänker att storbolag som EA gärna säljer många spel, och det gör man bland annat med hjälp av höga Metacritic-siffror. Det är ju inte så att utvecklarna inte märkt att frameraten haltar. Gör klart spelen innan release, tack.

Ruskigt bra spel, för övrigt.

Några månader till så har det fyllt ett år och då kanske man slår till! 😅


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av BoyeNeE:

Jag tankade uppdateringen igår kväll och spelade några timmar. På PS5:an. Skillnaden är natt och dag i performance mode. Stabila 60 fps, ingen mer screen-tearing…

Delad glädje och frustration eftersom jag är på sluttampen av spelet. Hade velat avnjuta hela spelet så här.

Låter ju fantastiskt. Jag gav upp på spelet nånstans runt Jedha för att Performance Mode var riktigt jäkla värdelöst. Dags att köra färdigt nu då.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Stort fokus på konsol med denna patch verkar det som. Har vi någon som testat PC och kan berätta hur det känns?

Ingen skillnad vad jag kan märka. Rullar fortfarande på som skräp i 1440p med ett RX6800+5600X.


signatur

7900XTX
7800X3D

Testpilot
Skrivet av lonian:

https://www.youtube.com/watch?v=HQi7VJdYtTI

Wow, fungerar ju galet bra! Ser inte någon sämre bildkvalité och 230 fps ?! xD
Flyter ju på hur fint som helst utan att datorn brummar.

Flyter på betydligt bättre , hade ingen bra save att testa nån av planeterna men första areorna flöt på mycket bättre.

Skrivet av Gen:

Vad in i helvete, varför släpper man inte sådant på release. De flesta har ju redan varvat spelet (mig inkluderat).

Ja detta spelet och Last of us Part1 har jag undvikit. Men spelade igenom Jedi Survivor trots irriterande ladd-stutter vid nya areor/fiender mm. Fick det med min nya CPU , hade aldrig köpt det i det skicket det släpptes i.

Som det kändes nu verkar de ha fixat till det ytterligare men tvivlar på att det är 100% borta.

Gen
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Nån som testat?

Kompilerar den fortfarande shaders vid varje uppstart och har stutters då nya texturer laddas ?
Störde mig som tusan på det då jag spelade.

Har inte testat men personligen störde jag mig inte så mycket på shader kompilering vid uppstart, gick ändå relativt fort. Iofs är sådant väldigt CPU beroende så har man en vekare CPU går det ju långsammare.

Angående stutters så förstod jag det som att spelet inte var så bra på streaming dvs det laddade inte in värld/assets osv i tillräckligt optimerad takt vilket mestadels märktes i staden.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Flyter på betydligt bättre , hade ingen bra save att testa nån av planeterna men första areorna flöt på mycket bättre.

Ja detta spelet och Last of us Part1 har jag undvikit. Men spelade igenom Jedi Survivor trots irriterande ladd-stutter vid nya areor/fiender mm. Fick det med min nya CPU , hade aldrig köpt det i det skicket det släpptes i.

Som det kändes nu verkar de ha fixat till det ytterligare men tvivlar på att det är 100% borta.

Hmm, möjligen "något" bättre top fps för mig men stutters och plötsliga ner från 80 till 30fps sekvenser finns där fortfarande för mig. Spelet är absolut inte fixat för alla. Nu spelar det knappt någon roll längre då EA tjänat in alla pengar på det och struntar i vår upplevelse. Räkna inte med mer än så här. Skulle aldrig rekommendera någon att skaffa spelet även om det är ett bra underhållande spel i sig. Tekniska problemen drar ner allt. RX6800+5600X Till och med low i 1080p gör inte mycket för att förbättra upplevelsen.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Det är inte heller ett snyggt eller imponerande spel grafiskt, ser förjävligt ut.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

FSR ser ut som skit, ska ändå var 2.0? enda chansen vi med radeon kort har.
Skyller det inte endast på AMD men de borde ha lite mer fokus på vilka de teamar upp med än endast dollar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

De suger som utvecklare, har förstahandsuppgifterx10


signatur

7900XTX
7800X3D

Testpilot
Skrivet av alias:

Det är inte heller ett snyggt eller imponerande spel grafiskt, ser förjävligt ut.

Jag tyckte det blev riktigt vackert om man slog på raytracingen för ljussättningen.
Då ser många av miljöerna mycket bättre ut. Men gjorde jag det så blev det ospelbart med allt stutter och hack och försämring av spelets flyt trots höga FPS siffror.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jag tyckte det blev riktigt vackert om man slog på raytracingen för ljussättningen.
Då ser många av miljöerna mycket bättre ut. Men gjorde jag det så blev det ospelbart med allt stutter och hack och försämring av spelets flyt trots höga FPS siffror.

Ja det är möjligt, RT är vanligen inte ens något man sneglar åt om man har ett AMD-kort.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Efter den här patchen så spelade jag äntligen klart spelet på PS5. Definitivt högre och mer stabil FPS. Men i Performance Mode är det fortfarande lågupplöst som fan och FSR buggar ur totalt på hår och vegetation. Fortfarande otroligt långsam och buggig asset loading som regelbundet resulterar i t-posing, lågupplösta texturer, eller (dock sällan) kraschar.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Testpilot
Skrivet av Harakiri:

Flyter på betydligt bättre , hade ingen bra save att testa nån av planeterna men första areorna flöt på mycket bättre.

Som det kändes nu verkar de ha fixat till det ytterligare men tvivlar på att det är 100% borta.

Jag hade fel. Det var inte fixat.

Medlem

Nu jäklar fungerar det äntligen, inte tack vare spelet utan tack vare AMD. Dubblade min framerate typ med "Fluid motion frames". Ingen märkbar ökad latens heller. Är väl dock inte ett sådant spel där det blir irriterande.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Ja det är möjligt, RT är vanligen inte ens något man sneglar åt om man har ett AMD-kort.

Nu är det det..


signatur

7900XTX
7800X3D

1
Skriv svar