Vilka abonnemang betalar du för?

Medlem

GamePass Ultimate
PS Plus Premium
AppleTV+
Spotify Family
Netflix
Disney+
HBO Max
SkyShowTime
Prime
Viaplay Total (yngsta grabben är ett stort fan av fotboll rent generellt så jag testade det lägre paketet och då han bara vill ha mer så klippte jag min F1TV sub, Viaplays kommentatorer i F1 är långt ifrån lika bra men får se i högre upplösning åtminstone. Man förlorar lite man vinner lite.)
Comviq Family, ligger och trycker in 30gb varje månad på tre abonnemang, gör jag något av det? Absolut inte har konstant 60gb tillgängligt då man får behålla tidigare månads data man har kvar. Jag tror faktiskt att det här är det abonnemang jag egentligen använder minst.

Medlem

Nintendo Switch On-line expansion
Telia bredband 100
Tre (operatören inte antalet) mobilabonnemang
Gymkort fitness24/7 (uppsagt)

Försöker få bort så mycket rullande omkostnader som möjligt. När mobilabonnemanget går ut nästa gång 2025 ska jag nog byta till sånt man bara fyller på när det behövs.

Medlem

Viaplay
HBO Max
Discovery+
YouTube Premium

Ja det är nog allt.. för mycket.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Spotify är dyrast, familjeabb
Amazon Prime (kommer att ha kvar för själva Amazon, TV-serierna ser jag inte - de jag ville se finns ofta bakom ett extra abb.
VPN.

Har sagt upp Netflix, lagt familjens 4 mobilabb så billigt det går (Fello + Comviq, ca 500kr/månad för 4 abb)
, har inget onlineprenumeration för spel, men på sikt kanske det blir något för xbox. Just nu klarar sig barnen med Nintendo.

Har Onedrive, Icloud och Google One också, billigaste varianterna så jag får lite mer lagring. Tror inte jag kan kapa där.

Medlem

Tidal - för att få bra ljud på både pc och i telefonen.
HBO Max bara för att jag har livstids rabatten och har inte orkat igenom alla serier än.
Amazon Prime för deras utbud på halvudda filmer.
Mullvad VPN kör på helår dock.
Mobil och internet från Tele 2.

Jag rensade på semestern hade Apple music, Spotify, Disney+, Dplay, Showtime och gamepass ultimate innan.

Vissa tjänster hade nog inte används på månader så varför inte ta bort dem och starta när det är något man faktiskt vill se har gjort så med Netflix i många år innan, då den tjänsten snabbt föll utför.

It's not a lake, it's an ocean

Har inte så mycket.

Netflix - har haft det i evigheter och varit nära att säga upp i perioder, men nu har barnen en egen profil så då är det bara att vara kvar.

Game Pass Ultimate - Smärtgränsen är nog nådd nu, så en höjning till och jag går tillbaka till GP standard

Viaplay - Ingår i samfällighetens TV-utbud. Kanske inget jag skulle betala så mycket för, men ett väldigt brett utbud.

HBO - hade en kort tid för The Last of Us, har avslutat nu. Kanske återkommer en dag.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

HBO Max - Jag kollar inte jättemycket på varken film eller serier just nu, men tycker om att ha nån komediserie eller liknande på i bakgrunden när jag gör annat. Så 50kr i månaden känns det värt.

Sen har jag PS+ Extra, och Gamepass Ultimate, men båda de prenumerationenerna pausas när de inte används. För tillfället löper en tre månaders PS+, och Gamepass är pausat.

Netflix och Disney+ har jag avslutat för länge sen. Tycker båda är fulla med skit och inte värda pengarna.

Överlag har jag väldigt få abbonemang, och jag har blivit bättre på att pausa de som inte används för tillfället.

Medlem

Jäklar i min låda vad folk har abonnemang! Här kommer min blygsamma "lista":
Game pass pc: Lätt värt 100 kr i månaden även fast jag kanske bara spelar några enstaka spel därifrån och några nya på release.

Disney+ är det vi kör på just nu som räcker och blir över för våra behov. Skaffade för att kunna se på The simpsons och what we do in the shadows samt diverse äldre disneyfilmer, ett plus är att man kan se på spanska.

Avslutade netflix för flera månader sedan, kommer inte att återvända som det ser ut nu.

Är sugen på att testa spotify men tvekar då det saknar mycket av den musik som jag lyssnar på.

Hade tidigare HBO under en månad för att kolla på äldre scooby-doo-serier, sen avslutade jag.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tror det är enbart Prime för Twitch och HBO med livstidsrabatten som jag har kvar.

Medlem

Just nu, inga.
Jag avslutade precis Spotify Premium, funderar på att testa Youtube Music Premium istället då det är lite billigare om jag inte pallar med gratis varianten med reklam.
Om det är något som jag är sugen att se på Netflix eller dylikt så prenumerar jag, men oftast tycker jag att spel är en roligare underhållning

Edit: Har haft Netflix och Disney+ som jag delade med andra men tyckte det mesta var ingen bra + prenumerationerna blev dyrare så avslutade alltsammans.

Medlem

Youtube Premium
Mobilabbonemang

Delar Netflix och HBO med familjen.

Medlem

Spotify Premium och Youtube Premium. Även lite appar till telefonen som tex Adobe Lightroom.

Medlem

inga.

har spotify, netflix, hbo från vänner.

Ambassadör
Xbox

Alltid:

  • Xbox Game Pass Ultimate

  • Office 365

  • Spotify Premium

  • PS+ Extra

  • En TV-tjänst

TV-streamingen varieras mellan Netflix, HBO, Disney+ m.fl beroende på vad jag vill se. Hade Netflix igång hela tiden förr men det har blivit ganska uselt de senaste åren så det fick hamna i rotation istället. PS+ är tveksamt efter prishöjningen, men har samlat på mig ganska lång tid på billiga reor så det är en senare fråga.


signatur

Jump in.

Medlem

Har sagt upp Disney+ och Audible men har fortfarande Netflix, Youtube Premium, HBO Max, Prime, AppleTV+, Google One och Firefox VPN. Med nöjd är jag över HBO Max för 45kr/mån och Prime för 29 kr/mån. Just nu finns det mycket bra på AppleTV men Netflix hänger löst.

Medlem

Netflix, HBO MAX, Disney +, Youtube Premium, Humble bundle, Playstation plus och Gamepass.

Det enda som egentligen känns värt det är Gamepass och humble bundle.

Medlem

Bara Spotify, sen kollar jag allt på hurawatch gratis (med brave browser och uBlock extension). Har ekonomin för streamingtjänster, men har det senaste året börjat skala ner på allt. Slutade med att den enda grejen som jag tyckte var "viktig", var Spotify. Testade även stänga av Spotify och göra egna playlists på YouTube - men där gick gränsen. Spotify får vara kvar.

Medlem

Prime, HBO, SkyShowtime, Spotify, Google Drive, och nån Patreon för snubben som gjort 4k texturer till Ocarina Of Time (har inte fått tummen ur att säga upp det än)


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Youtube Premium - Började främst med det för vi inte fick installera AdBlock på jobbdatorn - och jag hade igång musik hela arbetsdagen. Men nu har det även blivit min primära musikapp även på telefonen så den lär jag behålla oavsett.
ViaPlay - Känns rätt så dyrt för vad det är och tänkte avsluta den efter NHL-säsongen i juni, men då kom dam-VM och nu är plötsligt NHL/Premier League nästan igång igen så det blir nog ett år til.
Lokaltidningen - Viktigt för mig att känna mig förankrad i staden jag bor i. Funderar på börja med lokaltidningen från småorten jag är från också har inte blivit så ännu.
Ett par patreons och tidningsprenumeration - främst Offsides fotbollsmagasin och Krigshistoriepodden på patreon.

Har ett par mobilappar med premiumalternativ - men de går på under en öl per månad sammantaget.

Medlem

Kör ipTv kostar mig 1400kr om året o då ingår precis allt i bästa kvalite. Bio filmer och live sport ingår. Sen kör jag youtube vid sidan om för 149:- imånaden

Medlem

Alldeles för många...
* Game Pass ultimate
* Spotify
* F1 TV Pro
* Netflix
* HBO Max
* Disney+
* Viaplay
* Apple TV+
* Amazon Prime
* Audible

Betalar förvisso "bara" 329kr/mån för 250/250mbit fiberuppkoppling så det hade kunnat vara värre.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av magma:

Jäklar i min låda vad folk har abonnemang! Här kommer min blygsamma "lista":
Game pass pc: Lätt värt 100 kr i månaden även fast jag kanske bara spelar några enstaka spel därifrån och några nya på release.

Disney+ är det vi kör på just nu som räcker och blir över för våra behov. Skaffade för att kunna se på The simpsons och what we do in the shadows samt diverse äldre disneyfilmer, ett plus är att man kan se på spanska.

Avslutade netflix för flera månader sedan, kommer inte att återvända som det ser ut nu.

Är sugen på att testa spotify men tvekar då det saknar mycket av den musik som jag lyssnar på.

Hade tidigare HBO under en månad för att kolla på äldre scooby-doo-serier, sen avslutade jag.

Av ren nyfikenhet: Vilken musik är det du lyssnar på som Spotify inte har?

On topic:
Viaplay Sport(klarar mig inte utan PL och NHL)
HBO
Amazon Prime
SkyShowtime
Apple +(men den säger jag nog upp så fort jag sett klart Foundation)
Spotify
Patreon(utvalda poddar)
The Rest is History
Discovery+(under Allsvenskans säsong, annars inte)
PS+ Extra
Hundstallet(klarar inte av att säga nej till hundar)
Disney+


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Av ren nyfikenhet; Vilken musik är det du lyssnar på som Spotify inte har?

Min gissning är en instrumental tappning av en subgenre av Hebreisk indie-polka, fast konverterad till chiptune. Något sånt kanske skulle vara svårt att hitta på Spotify.

Medlem
Skrivet av maniac:

Alldeles för många...
* Game Pass ultimate
* Spotify
* F1 TV Pro
* Netflix
* HBO Max
* Disney+
* Viaplay
* Apple TV+
* Amazon Prime
* Audible

Betalar förvisso "bara" 329kr/mån för 250/250mbit fiberuppkoppling så det hade kunnat vara värre.

Jag betalar 489kr för 150/10 :') Kan ej byta pga bostadsrättsföreningen har Tele2...

Medlem

iTunes Music, för det är snäppet billigare än Spotify. Jag prenumererade förr på PS+ när jag spelade mycket online, men har inte gjort så på ett par år.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Min gissning är en instrumental tappning av en subgenre av Hebreisk indie-polka, fast konverterad till chiptune. Något sånt kanske skulle vara svårt att hitta på Spotify.

Haha, jag hade betalat för den genren direkt om de bara slängde in lite djent emellanåt!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Har två barn med speciella behov vilket gör att stänga tjänster blir kaos.
Så kör på billigaste Netflix (har provat stänga, blev kaoz)
Disney+ (samma sak där...)
HBO för halva priset livet ut, den behåller vi.
har köpt lite utrymme på OneDrive. Tror det går på 15:- / månad.

PS+ abonnemanget gick ut i år, ser absolut ingen, till och med minus anledning att förlänga.

Det är allt. Ibland har jag prime en månad när det ingår på någon beställning from Amazon.


signatur

I drank what?

Medlem

Netflix
Disney+
HBO (halva priset 4ever grejen...)
Spotify
Babbel
PS plus (brukar skifta mellan PS och Microsofts beroende på vad jag spelar)
Onedrive
GitHub CoPilot

Används inte nån av videostreaming tjänsterna på ett tag brukar de ryka tills nån vill se nått där igen.

Medlem

Några stycken har man väl.

  • Discovery+

  • Disney+

  • PSN+ Extra

  • Spotify

  • Nintendo online

  • Mobilabonnemang

  • ADSL (snart fiber tack och lov)

  • Twitch sub

  • TV abonnemang

  • Strava

  • Zwift(under vinter)


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Lol. För många tjänster.
Telia digital tv (kanske inte räknas?)
Göteborgsposten
Viaplay
Cmore (eller vad det heter numera)
HBO (T.om 2 abonnemang då jag har ett 49kr/mån och ett via combo. Flest vinner?)
Disney+ (älskar verkligen allt retro content)
Prime (mest prisvärda tjänsten av dem alla?)
Netflix (känns dyr numera)
Spotify (familj)
Nintendo Online
Playstation+ Premium
Xbox Game Pass Ultimate(skall dock sägas upp så snart testperioden går ut)
World of Warcraft
iCloud+

Hmm. Börjar förstå varför det känns dyrt..

Skriv svar