Se (men inte spela) The Order: 1886 i 60 fps på Playstation 5

Robot
Se (men inte spela) The Order: 1886 i 60 fps på Playstation 5
Medlem

Jag tyckte hela atmosfären var så sjukt lovande när jag såg första trailern. Det var synd att det var så lite spel och så mycket ”film”. Ser gärna att man gör en ny del av det men med mer gameplay.

Medlem

Inte spelat hela spelet men kört hos en kompis när det begav sig. Tyckte det var helt ok.
Är det Sony som äger IPt kanske en uppföljare kan komma.
Men spelet skapades av studion Ready at Dawn och dom har även gjort dom riktigt bra spelen Lone Echo och Lone Echo 2.
Studion köptes upp av Meta perioden mellan Lone Echo 1 och 2 och studion sysslade med att porta över multiplayern EchoVR till Quest.

Det var några lyckade år men sen sjönk intresset för EchoVR. Dom släppte Lone Echo 2 som blev omtyckt men inte alls lika "revolutionerande" som första spelet var.
Meta har nyligen stängt servrarna till EchoVR (trots spelarnas klagomål) och Ready at Dawn har fått personal uppsagda.
Så som sagt, om Sony äger IPt kanske en uppföljare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelade det först efter att det reats ut så kanske fick en annan upplevelse än folk som betalade fullpris men tyckte ändå det var en trevlig kortare upplevelse. Trist att det aldrig byggdes vidare i och med att storyn precis började komma igång när det tog slut.

Medlem

Länge sedan jag spelade men minns att jag verkligen tyckte om det här spelet.

Medlem

Kommer ihåg att jag verkligen gillade spelet och att det fick oförtjänt mycket kritik för speltiden och att det inte var mer som andra shooters.

Medlem

Lånade spelet av en snubbe i en sunkig gränd.

Fastnade inte för spelet tyvärr. Snygg grafik men kontrollen kändes inte riktigt ok. Har för mig att jag störde mig på själva bildformatet även. Har för mig att spelet visades upp med biofilm format.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skribent

Trots kort speltid och ett abrupt slut minns jag att jag gillade det. Det var snyggt. Det var tryck i vapnen. Det fanns definitivt något där som hade varit värt att utforska mer.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Det var en mycket trevlig atmosfär i det spelet, trist att dom återanvände vissa "boss"-möten, men i det stora hela gillade jag det. Storyn var intressant.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gillade oxå det. För vad det var...

Skribent

Spelet fick mycket kritik för speltiden, men det största problemet jag tycker var återanvändandet av varulvsbossarna och sen det abrupta slutet. Hade gärna sett mer variation i spelet också, minns det kändes väldigt enformigt. Däremot gillade jag världen mycket och hade gärna sett mer av den i en uppföljare där de fixat till lite saker. Det fanns något i spelet trots allt som gick att bygga vidare på.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Läckert spel, minns hur mycket jag och en kollega hypade det innan det släpptes som flopp. Synd, mycket förlorad potential...

Fragtjuv

Minns att jag lirade det och tyckte att det var jävligt snyggt! Däremot så blev det ganska segt att ta sig igenom och det är egentligen bara den läckra grafiken jag minns.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Spelet fick mycket kritik för speltiden, men det största problemet jag tycker var återanvändandet av varulvsbossarna och sen det abrupta slutet. Hade gärna sett mer variation i spelet också, minns det kändes väldigt enformigt. Däremot gillade jag världen mycket och hade gärna sett mer av den i en uppföljare där de fixat till lite saker. Det fanns något i spelet trots allt som gick att bygga vidare på.

8 timmar långt och enformigt är en sjukt dålig kombo😂
Dom borde nästan få ett pris för att ha lyckats med det.

Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Minns att jag lirade det och tyckte att det var jävligt snyggt! Däremot så blev det ganska segt att ta sig igenom och det är egentligen bara den läckra grafiken jag minns.

Samma här. Otrolig snygg grafik men striderna var meh.

Medlem

Grymt snyggt och unikt i att erbjuda bildfilter/Reshade i gameplay (finns väl i SotC också numera).
Har bara japanska versionen fysiskt med enbart japansk dubb och digital ps5 så borde skaffa det digitalt eller köra på extra.
Det lär vara snyggt i OLED 4k
Samma med SW Battlefront. Men det bör man skaffa på Steam för att kunna höja upplösningen.

Båda riktigt väloptimerade spel.

Gör ont att höra från insiders på Era säga att Order 2 var på god väg att bli riktigt ballt innan ”andra ordrar” uppifrån sänkte studion. Kan tänka mig utvecklarna mår dåligt efter ett sådant beslut.

1
Skriv svar